// کد مطلب: ۷۴۴۶۸

اختصاصی/ یو اس بانک :افزایش ترازنامه فد از طلا حمایت خواهد کرد

اختصاصی/ یو اس بانک :افزایش ترازنامه فد از طلا حمایت خواهد کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:تحلیلگر ارشد در یو اس بانك ولتس منیجمنت گفت که این موسسه دیدگاه "سازنده" ایی در مورد قیمت طلا دارد و نقشی متنوع کننده برای فلز زرد را در سبد سهام سرمایه گذاران را می بیند.

تاکنون در سال 2020 به دلیل مشکلات اقتصادی - و همه اقدامات محرک و سیاست های پولی تسکین دهند در مقابله با پاندمی ،طلا افزایش قیمت داشته است ، اگرچه طلا طی چند هفته گذشته عمدتاً در بازاری خنثی و سایدوی قرار داشته است .

در مصاحبه با کیتکو نیوز ، راب هاورتس ،تحلیلگر بخش استراتژی سرمایه گذاری بانک سه عامل اصلی را که به احتمال زیاد می توانند در پیشروی طلا تأثیر داشته باشند ذکر کرد که شامل: تورم ، بازده واقعی اوراق و ترازنامه های بانک مرکزی می شد..... وی گفت که آخرین - ترازنامه های بانک مرکزی امریکا - رقمی دارد که می تواند بیشترین تاثیر صعودی بر قیمت طلا را داشته باشد.... بانک مرکزی فدرال رزرو آنچه را که تماشاگران بازار به عنوان کاهش کمی( تزریق نقدینگی ) نامحدود توصیف کرده اند ، آغاز کرده است.

هاورتس گفت: "از آنجا که قیمت طلا برای مدتی طولانی روندی تخت داشته، احتمالاً نسبت به سطح فعلی ترازنامه فدرال رزرو ، ارزشگذاری منصفانه ایی دارد." "بدیهی است ، افزایش ترازنامه بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه به طلا کمک می کند. اما با گذشت زمان ، این افزایش ترازنامه فدرال رزرو است که به رشد بهتر قیمت فلز زرد کمک خواد کرد.

در واقع براساس آن ترازنامه بانک مرکزی ،در حالیکه به انتهای سال نزدکی می شویم دیدگاهی سازنده نسبت به طلا داریم. به در حالیکه سیاست های فدرال رزرو وضوح بیشتری را ارائه می دهد ... که می تواند قیمت طلا را بیشتر و سریعتر به سمت رقم های بالاتر سوق دهد. "

هاورتس اضافه كرد كه بازارها پس از چند نشست سیاست پولی فد راهنمایی های بیشتر در مورد سیاست های پولی از جانب سیاستگذاران این بانک دریافت خواهند کرد .

در همین حال ، هاورتس گفت انتظارات تورمی احتمالاً تا چندماه آینده روندی تخت خواهند داشت. اما سرانجام ، و در نزدیک به پایان سال شاهد رشد آن خواهیم بود .

وی گفت: "بنابراین این دیدگاه به طور کلی باید به طلا کمک کند."

وی ادامه داد ، همچنین بازده واقعی - که عامل تورم است - می تواند بهبود یابد ، به ویژه اگر رشد اقتصادی افزایش یابد. اما اگر این اتفاق روی دهد ، می تواند یک "عامل کاهش محدود" برای طلا نیز باشد.

این استراتژیست توضیح داد كه بانك آمریكا طلا را برای متنوع سازی سبد دارایی های سرمایه گذاری مناسب می داند .

هاورتس گفت: "هنگامی که ما در مورد یک سبد خرید بورسی سنتی فکر می کنیم ، به دنبال چیزهایی هستیم که در سناریوهای نزولی بازار سهام خوب عمل کنند.".... "طلا در رده دوم ما در پشت سر اوراق خزانه داری ایالات متحده قرار دارد.

وی ادامه داد: "احتیاطی که در مورد طلا باید در نظر گرفت عمکلرد مناسب آن تا قبل از بحران های نقدینگی است ... ما این مورد را در ماه مارس دیدیم ...... هنگامی که بحران نقدینگی رخ داد ، طلا واقعاً متحمل خسارت شد شروع به عقب نشینی شدید کرد ، اما بعد از فروکش کردن بحران نقدینگی با اجرایی شدن سیاست های محرک مالی و تسکین پولی دوباره رشد قیمت قدرتمندی را تجربه کرد.

برای اولین بار از اواخر 2012 ، طلا در اوایل مارس به 1700 دلار در هر اونس صعود کرد ، و سپس در اواخر ماه مارس با به1450 دلار در هر اونس سقوط کرد. تحلیلگران و مدیران صندوق در آن زمان ، کاهش شدید قیمت فلز زرد را به دلیل نیاز سرمایه گذاران به نقدینگی برای پاسخ به فروپاشی در بازارهای با ریسک بالا و کال مارجین ها ، مانند آنچه در بحران مالی سال 2008 اتفاق افتاد ، نسبت دادند. با این حال ، هنگامی که این روند فروش طلا فروکش کرد ،فلز گرانبها دوباره بالای 1700 دلار را دست آورد و سپس به اوج های قیمت هفت ساله تازه صعود کرد..

هاورتس گفت: "بنابراین ، ما فکر می کنیم که این طلا می تواند به خصوص در پرتفوی هایی که افراد به دنبال گسترش بیشتری هستند و ممکن است نخواهند اوراق قرضه طولانی مدت بیشتری را به سبد اضافه نکنند، کمک کننده باشد. "

وی اظهار داشت ، کسانی که بیشتر تمایل به حضور در بازار طلا دارند ، سرمایه گذاران تهاجمی تر هستند که اوراق قرضه کمتری را در پرتفوی خود دارند.

هاورتس گفت: "آنها ممکن است به دنبال رشد بیشتر باشند ، بنابراین طلا ممکن است بهترین [خواسته های] بازده را داشته باشد ."

اختصاصی/ یو اس بانک :افزایش ترازنامه فد از طلا حمایت خواهد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه