// کد مطلب: ۷۴۴۷۰

اختصاصی/ طلا در حال نفس گرفتن است،بازار انتظار قیمت های بالاتر را دارد

اختصاصی/ طلا در حال نفس گرفتن است،بازار انتظار قیمت های بالاتر را دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت طلا در بازار جهانی دچار توقف روند صعودی شده و در شرایطی که سرمایه گذاران  دارایی های نقدی خود را به سوی داراییهای پرریسک می برند، همه منتظرند ببینند چه عاملی به بالا رفتن قیمت طلا کمک خواهد کرد.

به گزارش پلاتز، قیمت طلا از آغاز سال 2020 تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و هجوم سرمایه گذاران به سوی داراییهای امن ، روندی صعودی پیدا کرد.با این حال از زمانی که کشورها اقدامات قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به طور تدریجی کاهش داده اند و شرایط به سمت عادی شدن پیش رفته است، بر خی مشارکت کنندگان به امید بهبودی روند اقتصادی در حال انتقال پولهایشان به بازارهای دیگر( با ریسک بالاتر ) هستند.

با اینحال این رفتار باعث تعجب برخی از معامله گران شده است به خصوص که بانکهای مرکزی با اجرای تدابیر محرک مالی، زیر بار بدهی های سنگین رفته اند.

یک معامله گر در این باره به پایگاه خبری "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت: همه اتفاقات هنوز هم خیلی غیرمنطقی است. (ارزشگذاری) بازارهای سهام از واقعیت فاصله دارند( بیش از حد واقعی) و عموم مردم مبهوت این ترمیم ها هستند. به نظر من همه چیز بهم خواهد ریخت و اوضاع به نفع طلا خواهد بود.

مارک بریستو، مدیرعامل شرکت معدنکاری طلای "بریک" به پلاتس گفت: تدابیر محرک مالی عظیم دولتها اشتباه است و از قیمت طلا در شرایطی که تولید کاهش پیدا کرده است، حمایت می کند.ما به سمت رکودی بی سابقه حرکت می کنیم.

اینیدگو الیس، تحلیلگر ارشد در وریسک مپلکرافت گفت :"حجم عظیم محرک های مالی باعث به صدا درآمدن هشدار ها در مورد داشتن مشکلی در مسیر پیش رو شده است و این شکل ایجاد حباب در بدهی های عمومی است ....در سراسر جهان مورد بدهی ها تبدیل به موردی عجیب شده .

از نظر تئوری تمام این موارد باید برای طلا عاملی افزایشی باشند..با اینحال طی دوره پاندمی در زمان هایی کاملا بر خلاف این مشخصه های معمول رفتار کرد و موافعی تحت تاثیر عملکرد سهام،گاهی دلار و بیشتر به دلیل احساس بازار روندی کاهشی داشت .

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، زمان رالی قیمت دیگری در طلا نامشخص است ... دلیل آن اعتقاد قلبی بازار به پشت سر گذاشتن بدترین مرحله پاندمی ویروس کرونا و تقویت ریسک پذیری است و سرمایه گذاران اکنون روی این حساب می کنند که تدابیر محرک مالی، اقتصاد را به سوی یک روند رشد عادی پیش خواهند برد. با این حال همچنان انتظار داریم که طلا در نیمه دوم سال 2020 به رکورد بالایی صعود کند.

طلا در ابتدای سال شروع قدرتمندی داشت. موقعیت گیری ها مبادله گران افزایشی رقمی رکوردی ثبت کرد،موجودی طلا در صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) رشد چشمگیری داشت. با این حال ریسک پذیری به مانعی برای رشد قیمت طلا تبدیل شده است.

طبق آمار شورای جهانی طلا، رشد ذخایر طلای صندوقهای ETF در پنج ماه گذشته فراتر از هر آمار کل سالانه ایی بود و به رکورد 195 میلیارد دلار رسیده است.

ANZ اضافه کرد ، ما در میان مدت همچنان دیدگاهی افزایشی نسبت به طلا داریم...علی رغم اعتماد به عادی شدن شرایط ،پس زمینه کلان همنان چالش برانگیز است ..گسترش تزارنامه های بانک های مرکزی هیچ نشانی از کاهش سرعت نشان نمی دهند،در حالیکه تنش های ژئوپلتیکی در حال افزایش هستند..ما فکر می کنیم ان دسته از سرمایه گذاراینی که در حال افزایش سهم طلا در پرتفوی خود هستنند روی معدن طلا نشسته اند.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان هم معتقدند نشانه های هشداردهنده افزایش پیدا کرده و این موضوع در نیمه دوم سال 2020 به نفع طلا خواهد بود. این بانک همچنین اعلام کرده که در کوتاه مدت روند صعودی بازارهای سهام ادامه خواهد داشت.

. طلا نه تنها از تزریق نقدینگی بانکهای مرکزی سود می برد بلکه دلار ضعیفتر هم از قیمت این فلز ارزشمند حمایت می کند باید به عنوان محافظی در برابر ریسک های نزولی ( برای اقتصادی) تنشهای تجاری آمریکا و چین و ناآرامی در آمریکا فراهم کند. .....

به طور کل معامله گران و تحلیلگران بر این نکته توافق دارند که هر چه در سال 2020 جلوتر می رویم، طلا افزایش قیمت جدیدی تری پیدا می کند. هر نوع احیای اقتصادی متاثر شده از پاندمی طولانی تر از انتظار بازارهای سهام شده است..

سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند بانک استاندارد چارترد به دلیل ریسک پذیری بالاتر در بازار و تقاضای فیزیکی کمتر از حد مطلوب، میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماهه سوم سال را 1700 دلار پیش بینی کرد دلیل آنرا ضعف کلی در تقاضای فصلی دانست ....اما جدا از ضعف کوتاه مدت قیمت، ریسک های بلند مدت به سمت صعود متمایل است.

در جبهه امارهای اقتصادی ، داده های بیکاری ماه ژوئن امریکا مشخص کرد که این اقتصاد با سرعت کمتری از حد انتظار در حال ترمیم است

به گفته نیل ویلسون، تحلیلگر وب سایت مارکتس، آمار اقتصادی که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد متقاضیان بیمه بیکاری به 21.5 میلیون نفر رسیده است که نشانه بهبود نیافتن شرایط بر اساس انتظارات است و نشان می دهد که کافرمایان آمریکایی به سرعتی که پیش بینی می شد کارمندانشان را به سر کار برنگرده اند.

جوردی ویلکس،رییس بخش تحقیقات بروکریج سوسدن در ویدئو کنفرانس اخیر خود گفت که طلا رد سال 2020 باید روند افزایش جامد و مستحکمی داشته باشد ...او نیز مانند اغلب کارشناسان اعتقاد دارد تقاضای فیزیکی طلا خفیف خواهد بود و حرکت صعودی طلا تحت تاثیر عوامل مالی و سوداگرانه خواهد بود ..او اشاره کرد که عامل کاهش کوتاه مدت طلا خوشبینی های ایجاد شده به دلیل کاهش قرنطینه های ناشی از پاندمی و حرکت ها در بازارهای جهانی است..با اینحال وی به باقی ماند شرایط رکود اقتصادی جهانی اشاره کرد و گفت داده های ناامید کننده ایی را شاهد خواهیم بود که به عنوان فاکتورهایی صعودی هستند .

بر اساس گزارش پلاتس، قیمت هر اونس طلا در ابتدای سال میلادی جاری 1515 دلار بود و آخرین بار طلای نقدی 1710 دلار معامله شد در حالی که در ماه میلادی گذشته - می تا مرز 1765 دلار صعود کرده بود.

اختصاصی/ طلا در حال نفس گرفتن است،بازار انتظار قیمت های بالاتر را دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه