// کد مطلب: ۷۴۴۷۲

اختصاصی/ آمارهای اقتصادی باعث افت سنگین طلا شد

اختصاصی/ آمارهای اقتصادی باعث افت سنگین طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت طلا در  انتهای مبادلات روز جمعه و در بازه ایی از این مبادلات افتی بیش از 2 درصد را ثبت کرد که دلیل آن تقویت امیدواری ها برای ترمیم اقتصادی جهانی ناشی از آمارهای دستمزد قوی تر از حد انتظار بخش غیر کشاورزی امریکا بود که به کاهش تقاضا برای مکان های امن سرمایه ختم شد .

بر اساس جدول قیمت کیتکو، طلای نقدی در پایان مبادلات روز جمعه با افتی 1.69 درصدی در رقم 1685 دلار در هر اونس قرار گرفت .طلای مبادلات آتی امریکا هم با 2.25 درصد افت 1688.50 دلار در هر اونس شد.

طلا در هفته ایی که گذشت افتی 2.4 درصدی داشت و بزرگترین افت هفتگی قیمت از هفته منتهی به 13 مارس را ثبت کرد .

بارت ملک، تحلیلگر ارشد در تی دی سکیوریتیز گفت :" ما یک آمار دستمزد های قوی در امریکا داشتیم و به جای کاهشی 7.5 میلیون موردی بر اساس انتظارات، شاهد رشدی 2.5 میلیون موردی بوده ایم ..این اختلاف 10 میلیونی در ارقام باعث ایجاد انتظارات برای ترمیم شرایط اقتصادی در امریکا شده است ."

" طلا همچنین از جانب بازده قوی اوراق و یک دلاری کمی قوی تر نیز تحت فشار قرار گرفت به این معنی که هزنیه نگهداری طلای بدون سود دهی در سبد تنوع دارایی ها بالاتر رفت و طلا برای دارندگان دیگر ارزهای گرانتر شد .

بعد از آنکه مشخص شد نرخ بیکاری ماه می 13.3 درصد بوده و از رقم نرخ بیکاری ماه آپریل ،یعنی 14.7 درصد کمتر است ، شاخص بازارهای وال استریت رشد کردند .

این داده ها قبل از نشست دو روزه سیاست های پولی فدرال رزرو در هفته آینده ارایه شده اند...فدرال رزرو حجم عظیمی از نقدینگی را به بازار تزریق کرده و نرخ بهره را به نزدیکی صفر درصد رسانده تا از تاثیرات اقتصادی مخرب پاندمی بکاهد.

رونا اوکانل، تحلیلگر در اف سی استون گفت :" با اینحال ما هنوز هم عدم قطعیت های اقتصادی ، تنش تجاری و مورد اعتراضات در امریکا را داریم ."...." در بلند مدت تاثیرات عوامل موجود برای طلا بیشتر مثبت خواهند بود تا منفی ."

در جایی دیگر از بازار پالادیوم با 1.34 درصد رشد در رقم 2022 دلار در هر اونس قرار گرفت ...پلاتین با 1.82 درصد افت به 820 دلار در هر اونس فروخته می شود و نقره نیز با 1.83 درصد افت در رقم 17.50 دلار در هر اونس فروخته می شد .

اختصاصی/ آمارهای اقتصادی باعث افت سنگین طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه