// کد مطلب: ۷۴۴۷۶

بانک مرکزی روسیه کاهش ۱۰۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره را بررسی می‌کند

بانک مرکزی روسیه کاهش ۱۰۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره را بررسی می‌کند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بانک مرکزی روسیه همزمان با ناپدید شدن فشار تورمی، گزینه کاهش بی سابقه و ۱۰۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره را در نشست ماه ژوئن مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش فایننشال پست، «الویرا نابیولینا» رییس بانک مرکزی روسیه در فاصله دو هفته مانده تا نشست بعدی تعیین نرخ بهره در ۱۹ ژوئن، در جریان یک نشست مطبوعاتی آنلاین گفت: فضای قابل توجهی برای تسهیل سیاست‌های پولی وجود دارد. در میان گزینه های موجود، گزینه کاهش نرخ ۱۰۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نابیبولا تمایل بانک مرکزی روسیه را برای کاهش نرخ بهره از نرخ فعلی آن یعنی ۵.۵ درصد، تایید کرد؛ موضوعی که در هفته های گذشته منجر بالا رفتن ارزش اوراق قرضه فدرال روسیه موسوم به OFZ که در میان سرمایه گذاران خارجی محبوبیت دارد، شده است.

بانک مرکزی روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که اوج رکود اقتصادی با رقمی بیش از ۸ درصد احتمالا در سه ماهه دوم سال رخ خواهد داد؛ براساس پیش بینی این نهاد رشد اقتصادی روسیه در طول سال ۲۰۲۰ تا سقف ۶ درصد کاهش خواهد یافت.

نابیولا در ادامه با اشاره به اینکه ریسک اعتباری بزرگ‌ترین خطری است که بخش بانکداری روسیه را تهدید می‌کند گفت که بانک‌های این کشور قادر به جذب شوک ناشی از پاندمی هستند اما در سال جاری با کاهش سوددهی مواجه خواهند شد.

بانک مرکزی روسیه کاهش ۱۰۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره را بررسی می‌کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه