// کد مطلب: ۷۴۴۹۲

اختصاصی/ فرصت خریدی فوق العاده در برابر سرمایه گذاران طلا است

اختصاصی/ فرصت خریدی فوق العاده در برابر سرمایه گذاران طلا است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته تحلیلگران ، با اینکه طلا کاهش قیمت داشته، اما ترمیم قیمت در راه است و سرمایه گذاران باید این عقب نشینی را یک فرصت خرید تلقی کنند.

به گزارش کیتکو نیوز،طلا در حالی که بازارها در اخبار مربوط به آمار اشتغال بهتر از حد انتظارات در ایالات متحده آمریکا حرکت می کردند ،طلا با از دست دادن 50 دلار در مدت زمانی که تنها دو ساعت در روز جمعه طول کشید سرمایه گذاران را سورپرایز کرد.

پس از مشاهده زیان های رکوردی در ماه آپریل ، در ماه می حقوق و دستمزدهای بخش عیر کشاورزی ایالات متحده شاهد افزایش 2.509 میلیون شغل بود. نرخ بیکاری در 13.3 درصد رسید..که این دو بر خلاف انتظارات بازار بود که کاهش حدود 8 میلیون شغل و نرخ بیکاری در حدود 20 درصدی ماه می را پیش بینی می کرد.

امیدواری به بهبود وضعیت اقتصادی امریکا سریعتر از حد انتظار ، منجر به رالی سریع در بورس شد. در زمان نگارش ، شاخص داو جونز بعد از پرشی بیش از 700 واحد، بیش از 2.5 درصد رشد ثبت کرده بود..طلای معاملات آتی اگوست در آخرین معاملات به 1686 دلار در هر اونس کاهش یافت و برای روز 2.35 درصد افت ثبت کرد.

رونا اوکانل ، تحلیلگر در اینتل استون گفت :" ما 8 تا10 هفته تاثیر پاندمی را در بازار داشته ایم و تاثیر آن می تواند شروع به حذف شدن از پس زمینه کند . " "آمار اشتغال ایالات متحده آمریکا قرار است فشارهای زیادی را بر بازار طلا وارد کند."

وی اضافه کرد که همه این موارد به ریسک پذیر تر شدن محیط اشاره دارد ،به همین دلیل می بینیم که طلا روندی خاموش دارد.

مایکل پیرس ، اقتصاد دان :"اما آیا این خوش بینی ها در مورد ریسک پذیری بیش از حد واقعی خود پیش رفته اند؟ برخی از تحلیلگران هشدار داده اند که اوضاع دشوار هنوز هم پیش رو است. "در حالی که ما انتظار داریم افزایش استخدام در ماه های آینده ادامه یابد ، نیاز به ادامه فاصله اجتماعی( به دلیل ویروس) در آینده ،نشان می دهد که هنوز هم در برخی از صنایع آسیب های طولانی وجود خواهد داشت و نرخ بیکاری برای سالها بالا می ماند."

بسیاری از تحلیلگران همچنین سؤال می كنند كه این رالی سهام تا چه حد می تواند پیش برود و مهمتر از آن اینکه كه آیا می تواند دوام داشته باشد یا خیر.

اوکانل گفت: "در طولانی مدت ، ما به دلیل تنش های تجاری ایی که از بین نرفت ، هنوز هم ریسک های ژئوپلیتیکی داریم. ما در محیط ،ریسک های اقتصادی و مالی اساسی داریم. "..... "آیا می دانیم که بهبودی در چین و جهش های اولیه ایالات متحده به اروپا سرایت خواهد کرد ؟ این سؤال وجود دارد که آیا بازارهای سهام عامل منعکس کننده پتانسیل واقعی برای بهبودی در سه تا شش ماه آینده هستند یا اینکه آنها خیلی زیاد ( بیش از حد واقعی )پیش رفته اند. "

بارت ملک ، رئیس بخش استراتژی جهانی تی دی اس گفت: این رالی ها در فضای بازار سهام دوام ندارد.

وی گفت: "این افزایش ارزش سهام فقط برای زمان اندکی باقی خواهد ماند. ممکن است در نقطه ایی تصحیح صورت گیرد. " وی گفت: "واقعیت این است که ما هنوز نرخ بیکاری بالایی خواهیم داشت ، اقتصاد به طور گسترده پایین تر از پتانسیل خود قرار می گیرد و این بدان معنی است که بانک های مرکزی و دولت ها مجبور به ادامه اجرای محرک ها هستند. من گمان می کنم که بانک های مرکزی اجازه می دهند تورم بالاتر از 2 درصد حرکت کند. در همین زمان، ما بدهی گسترده ای را تولید می کنیم. "

بهبود اقتصادی ایالات متحده در مسیری صاف و سریع نخواهد بود. ملک اضافه کرد: "برخی از مسائل ساختاری وجود خواهد داشت ... مرحله اول بازیابی موردی آسان است."

خبر های خوب برای طلا؟

ملک پیش بینی کرد طلا رد هفته آینده از رقم های پایین روز جمعه خود فاصله بگیرد و می گوید که این شیرجه های بزرگ را مهمترین فرصت خرید می داند.

وی به کیتکو نیوز گفت: "پشتیبانی جدی در حدود 1660 تا 1670 دلار وجود دارد." " در حال حاضر ما در مرز قیمتی پایین تر خواهیم بود. از نظر من ، اینها فرصتهای خرید بزرگی هستند زیرا هرچه پیش برویم و اوضاع تثبیت شود ، قرار نیست این شگفتی هادر امارهای شغلی تکرار شوند... رسیدن به توانایی های کامل بسیار دشوار خواهد بود. و این به معنای ادامه محرک ها است. "

اوکانل اعتقاد دارد طلا دوره ایی از تثبیت را در رقم های فعلی آغاز خواهد کرد .

اورت میلمن ، تحلیلگر در گاینسویل گفت: افت روز جمعه می تواند برای آینده قیمت طلا خوب باشد.

میلمن گفت: "هفته آینده برای یک بازگشت خوب طلا برنامه ریزی شده، زیرا ما در هفته گذشته سطوح پشتیبانی کلیدی زیادی را از دست دادیم." .."اکنون فضای بیشتری برای حرکت بالاتر وجود دارد. کلیه اصول و مبانی حمایتی از طلا هنوز از بین نرفته است. یکی از فاکتورهای بزرگی که من پیگیر آن هستم ، موج دوم شیوع است که همه از آن می ترسند. اگر بسیاری از کشورها مجبور شوند اقتصادهای خود را مجدداً تعطیل کنند ، این می تواند حامی قیمت های بالاتر طلا باشد. "

در روند نزولی ، میلمن سطح پشتیبان را 1650 دلار می داند و در مسیر صعود به بالای 1700 دلار در هر اونس را به عنوان "یک نشانه صعودی" اعلام کرد .

جنبه مهم دیگر این مسئله این است که بهبود سریع اقتصادی ممکن است با ایجاد فشارهای تورمی در طولانی مدت به نفع قیمت های بالاتر طلا تمام شود.

جیم وایکوف ، احلیلگر در کیتکو گفت :"بانک های مرکزی نمی توانند آن جن ( موجودی افسانه ایی)دوباره به شیشه بازگردانند( منظور محرک های اقتصادی عظیم ) و ترکیب بهبود خیلی سریع اقتصادهای بزرگ با تمام نقدینگی های تزریق شده به سیستم مالی ، چگونه نخواهند توانست تاثیری تورمی داشته باشند ؟ و یا حتی باعث تورم مشکل ساز شوند؟ ....این یک سناریو بسیار صعودی برای بازارهای کالایی از جمله فلزات است.

با شروع تورم ، ملک پیش بینی کرد که طلا به 2000 دلار در هر اونس می رسد. او تخمین می زند که این هدف در اواخر سال آینده محقق شود. "این زمانی است که تورم باید شروع به تحقق کند. ما قرار است به احتمال زیاد دلار آمریکایی تضعیف شذه داشته باشیم "

فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد در Blue Line Futures می گوید: "فکر می کنم در سه ماهه سوم طلا واقعاً اندکی کاهش قیمت داشته باشد. شما باید در آن رقم های پایین اقدام به خرید کنید ."

نشست فدرال رزرو در رادارد است

اعلام نرخ بهره فدرال رزرو در پایان نشست دو روز و چهارشنبه خواهد بود و بعد از آن کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول ، رییس فدرال رزرو برگزار می شود. انتظار می رود هیچ سورپرایزی در این نشست و کنفرانس وجود نداشته باشد، زیرا پیش بینی می شود بانک مرکزی نرخ ها را بدون تغییر در نزدیک صفر درصد نگه دارد.

"نرخ بهره فدرال رزرو در حال حاضر در حد صفر است. آنها به احتمال زیاد به ما خواهند گفت كه ما هنوز كمتر از پتانسیل واقعیی هستیم و فدرال رزرو همچنان به ترازنامه خود اضافه می كند و به هر روشی كه لازم باشد از اقتصاد حمایت می كند. فدرال رزرو برای حمایت از هزینه های مالی و پشتیبانی اعتبار در آنجا قرار دارد. شگفتی بزرگی وجود نخواهد داشت. "

میلمن افزود: فدرال رزرو كاملاً تلاش كرده است تا تصمیم خود را برای جلوگیری از هرگونه سورپرایزی در بازار مخابره کند. وی گفت: "این استدلال خوبی وجود دارد كه بیانیه فدرال رزرو در قیمت ها محاسبه شده است ."

داده های کلیدی برای توجه

سایر مجموعه داده های مهم برای پیگیری در هفته آینده عبارتند از انتشار CPI چهارشنبه (شاخص قیمت مصرف کننده) ماه می در چهارشنبه ، ادعاهای بیکاری در روز پنجشنبه و گزارش PPI برای ماه می است.

"با توجه به عدم تقاضا در اقتصاد ، تورم قیمت مصرف کننده باید کاهش یابد.

اختصاصی/ فرصت خریدی فوق العاده در برابر سرمایه گذاران طلا است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه