// کد مطلب: ۷۴۵۰۷

اختصاصی/ ریسک پذیری باعث افت قیمت طلا شد

اختصاصی/ ریسک پذیری باعث افت قیمت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در اولین روز از مبادلات این هفته بازارهای جهان (دوشنبه - 8 ژوئن)،تحت تاثیر آمارهای غیرمنتظره و بهبود یافته شغلی امریکا و در نتیجه نقویت ریسک پذیری سرمایه گذاران قیمت های طلا کاهش یافت و اشتها برای دارایی مکان امن سرمایه کم شد .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نفدی با 0.2درصد افت به 1682.57 دلار در هر اونس رسید (البته در ادامه مبادلات طلا دوباره چند دلاری رشد کرد)...طلای مبادلات آتی امریکا هم با 0.3درصد رشد در رقم 1688.10 دلار در هر اونس قرار گرفت .

هفته گذشته شمش طلا افت قیمتی 2.4 درصدی ثبت کرد که بزرگترین افت هفتگی فلز زرد از 13 مارس بود و سومین هفته متوالی کاهش قیمت .

اقتصاد امریکا به شکلی غیر منتظره و بعد از خسارت های سنگین و از دست رفتن تعداد زیادی شغل در ماه آپریل توانست در ماه می به تعداد شغل های ایجاد شده خود اضافه کند ...این اتفاق موجب ایجاد این دیدگاه شد که احتمالا بدترین وضعیت خسارت های ناشی از پاندمی ویروس پشت سر گذاشته شده و به همین دلیل بازارهای سهام تقویت شدند.

توجه اصلی بازارها حالا بر نشست 2 روزه سیاست های پولی فدرال رزرو است که روز چهارشنبه این هفته پایان خواهد یافت .

با اینحال نشانه هایی در مورد ادامه تاثیرات مخرب پاندمی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی وجود دارد ، از جمله اینکه صادرات چین در ماه می بعد از رشد غیر منتظره ان در ماه آپریل ،دوباره کاهش یافته است در حالیکه واردات این کشور نیز با افتی بیش از حد انتظار با کمترین سطح 4 ساله افت کرده است .

تعداد مرگ و میر های جهانی ناشی از پاندمی در سرتاسر جهان در روز سکشنبه به بالای 400 هزار نفر رسید ،در این بین تعداد مبتلایان در برزیل و هند صعود چشمگیری داشته و تعداد کل مبتلایان جهانی به کرونا به 7 میلیون مورد رسیده است .

البته ریسک پذیری بازارها به دلیل اعتراضات مدنی در امریکا در مورد رفتار پلیس این کشور تا حدی محدود شده است .

بر اساس امار روز جمعه کمیته مبادلات آتی امریکا ، مدیران صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری در هفته منتهی به 2 ژوئن سطح موقعیت گیری های افزایشی خود در بازار آتی کومکس طلا را کاهش داده اند .

حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دیآر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان روز جمعه افتی 0.4 درصدی را تجربه کرد و به 1128.11 تن رسید .

پالادیوم رشدی 0.4 درصدی داشت و به رقم 1961.30 دلار در هر اونس فروخته می شد در حالیکه نقره با 0.5درصد صعود به 17.45 دلار در هر اونس رسید و پلاتین هم با افتی 1.7 درصدی در رقم 821.78 دلار در هر اونس قرار داشت .

اختصاصی/ ریسک پذیری باعث افت قیمت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه