// کد مطلب: ۷۴۵۰۹

اختصاصی/طلا فضا برای افت بیشتر را دارد

اختصاصی/طلا فضا برای افت بیشتر را دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بازار طلا در ابتدای هفته جدید معاملات شاهد ثبات است ،زیرا قیمت ها سعی در ترمیم افت نزدیک به 3 ( بازار فیوچرز)درصدی روز جمعه خود را دارند.

معاملات آتی طلای تحویلی در آگوست آخرین بار 1689.50 دلار در هر اونس معامله شد و برای روز 0.39 درصد رشد کرد.

به گزارش کیتکو، این فلز گرانبها روز جمعه ضربه قابل توجهی را دیافت کرد... پس از آنكه اطلاعات اشتغال نشان داد كه اقتصاد آمریكا 2.5 میلیون شغل در ماه می ایجاد كرده است ، طلا یک افت چشمگیری به زیر سطح مهم حمایتی 1700 دلار در هر اونس را تجربه کرد.... داده ها شگفت آور بودند چراکه اقتصاددانان انتظار داشتند 7.5 میلیون شغل از بین رفته را ببینند.

اگرچه برخی از سرمایه گذاران افت جمعه را به عنوان یک فرصت خرید می دانند ،اما تحلیلگران هشدار می دهند که همچنان بازارهای سهام و بازده اوراق رو به افزایش خواهد بود .

با توجه به روند فروش روز جمعه ، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت طلا منطقه پشتیبانی اصلی بعدی ، بین 1645 دلار و 1650 دلار در هر اونس آزمایش کند.

مارك چندلر ، استراتژیست بازار در Bannockburn Global Forex در یادداشتی اعلام کرد: "سناریو اصلی ما این است که فلز زرد در دو طرف 1700 دلار نوسان 50 دلاری خواهد داشت.... در اواسط ماه می ، سقف صعودی را شکست ، اما اکنون به مدت سه هفته متوالی افت کرده است و هفته گذشته در پایین ترین رقم شش هفته ایی بازار را پایان داد. دلیل کافی برای ثبات و حفظ قیمت ها در رقم های فعلی تا زمان افت به 1650 دلار در هر اونس وجود ندارد."

چندلر افزود: شاخص های حرکتی همچنان به کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت اشاره دارند. وی همچنین گفت که رابطه و همبستگی طلا با سهام به دلیل احساس ریسک در بازارهای مالی منفی شده است.

در گزارشی که روز شنبه منتشر شد ، نیک کولی ، استراتژیست DailyFX.com ، گفت که وی نیز به دنبال افت طلا به سطح 1645 دلاری است. وی افزود: بازده اوراق قرضه و استحکام انعطاف پذیر در دلار آمریکا می تواند درخشش این فلز گرانبها را کم رنگ کند.

طلا در طی سه هفته گذشته یکی از نفع برندگان عمده از دلار ضعیف و نرخ بهره پایین ایالات متحده بوده است و ظاهراً این روند در کوتاه مدت تغییر خواهد کرد. بازده معیار اوراق 10 ساله ایالات متحده نزدیک به 1 درصد است ، که نسبت به بازده هفته گذشته، 0.65 درصد رشد داشته واین اتفاق جذابیت فلز گرانبها را کاهش می دهد ، در حالی که احتمالاً شاخص دلار آمریکا پس از چهار سقوط بزرگ در روزهای کاری و از اواسط می ، یک پایگاه موقت در حدود 96.50 واحد یافته است.

با این حال ، کولی افزود که عدم اطمینان بازار به اندازه کافی برای حمایت از روند صعودی بلند مدت طلا وجود دارد.

"تنش در روابط بین ایالات متحده و چین همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد بدتر می شود ... در حالی که تأثیر اقتصادی ویروس COVID-19 برای سالهای متمادی احساس خواهد شد... انتظار نمی رود این اتفاقات منفی در بازار به این زودی از بین بروند و در هفته ها و ماه های آینده باعث ایجاد زمینه برای رشد و حمایت از طلا خواهند شد .

مارتین مورنیلید ، مدیر عامل Murenbeeld & Co. ، نیز پیش بینی می کند روند فروش سنگین روز جمعه طلا تکرار نخوهد شد. علی رغم گزارش اشتغال به مراتب بهتر از حد انتظار ، او گفت که هیچ چیز به طور اساسی برای اقتصاد تغییر نکرده است.( وضعیت همچنان بد است .)

وی گفت: "اول اینکه هیچ بانک مرکزی با توجه به این نشانه های اولیه از رسیدن اقتصاد ها به کف سقوط ( احتمال عدم افت بیشتر)، محرک خود را کاهش نمی دهد." ........وی گفت: "دوم ، فارغ از اینکه اطلاعات اقتصادی ممکن است در ماه های آینده چقدر خوب باشد ،هیچ دولتی حتی به شکلی محدود نیز به فکر عقب نشینی از سیاست های محرک مالی خود نیست ، "..... "به طور خلاصه ، خبر خوب برای طلا این است که محرک پولی و مالی بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصاد برای بقیه سال جاری و سال آینده ادامه خواهد یافت. از این رو به نظر می رسد ظرف یک یا دو سال آینده در نهایت نرخ تورم در روندی افزایشی قرار گیرد و این مورد از طلا به عنوان محافظی در برابر آن حمایت خواهد کرد."

اختصاصی/طلا فضا برای افت بیشتر را دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه