// کد مطلب: ۷۴۵۶۹

اختصاصی/ شکل تنیدگی روابط پکن و واشنگتن امکان جدا شدن از هم را ندارد

اختصاصی/ شکل تنیدگی روابط پکن و واشنگتن امکان جدا شدن از هم را ندارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:مشاور کابینه دولت چین روز پنجشنبه ، با تأکید بر اینکه روابط دو بزرگترین اقتصاد جهان در هم تنیده تر از آن است که بتوانند ازهم جدا شوند گفت ، چین و ایالات متحده باید ارتباط های زمان بندی شده در مورد تجارت و سایر موضوعات را از سر بگیرند.



به گزارش رویترز،پاندمی ویروس کرونا با اتهامات دولت ترامپ مبنی بر مخفیکاری چینی و تاخیر در انتشار اطلاعات در مورد شیوع این بیماری ، روابط ضعیف بین پکن و واشنگتن را بدتر کرده است.

ژو گوانیائو ، مشاور کابینه و معاون سابق وزیر دارایی ، در یک جلسه توجیهی در پکن گفت: "چین و ایالات متحده باید در مورد موضوعات اساسی ارتباط برقرار کنند و دامنه ارتباطات و نه فقط در مورد تجارت باید به شرایط عادی برگردد." ما باید ارتباطات استراتژیک را در سطوح مختلف از جمله سیاست ، دیپلماسی و اقتصاد از سر بگیریم. "

لیو هوان ، مشاور دیگر کابینه ، گفت که او انتظار دارد اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری به شدت صعود کند.

لیو پس از مصاحبه توجیهی به خبرنگاران گفت كه وی معتقد است كه رشد اقتصادی چین می تواند در سه ماهه سوم حدود 5 درصد و در كل سال 2020 رقمی 3تا4 درصد باشد.

اقتصاد چین در سه ماهه اول سال نسبت به یک سال قبل 6.8 درصد منقبض شد و برای اولین بار در طی چند دهه رشد کاهش یافت ،چراکه شیوع پاندمی تولید را فلج کرده و هزینه کردها را تحت تأثیر قرار داد.

با انعکاس چشم انداز نامشخص ، چین امسال برای نخستین بار از سال 2002 هیچ هدف رشد سالانه ای را تعیین نکرد و تعهد هزینه کرد بیشتری از جانب دولت را داد. اما انتظارات از رکود جهانی چالش ها را پیچیده تر می کند.( باید تقاضایی وجود داشته باشد تا هزینه کرد ها جواب دهد)

دولت کسری بودجه سال 2020 حداقل 3.6 درصد از تولید ناخالص داخلی را تعیین کرده است که این رقم در سال قبل نسبت به 2.8 درصد بود.

همچنین سهمیه مربوط به صدور اوراق ویژه فرمانداری های محلی را 3.75 تریلیون یوان اعلام کرده که از 2.15 تریلیون یوان سال گذشته بیشتر است. دولت همچنین امسال 1 تریلیون یوان اوراق خزانه ویژه صادر خواهد کرد.

لیو گفت اگر فشارهای اقتصادی افزایش یابد ،ممکن است دولت نیاز به افزایش نسبت کسری بودجه به 3.6 درصد داشته باشد.

لیو گفت ، محرک مالی خالص چین می تواند چیزی بیش از 4 تریلیون یوان (566.09 میلیارد دلار) باشد ، که مطابق با محاسبات رویترز بر اساس اقدامات مالی اعلام شده است، در حالی که ژو تخمین می زند کل بودجه مالی می تواند 6.2 تریلیون یوان باشد.

وانگ ژائوژینگ ، مشاور سوم کابینه در این جلسه گفت: فضا و امکان چین برای حمایت از اقتصاد از طریق سیاست های مالی و پولی "بسیار بزرگ" است.

وانگ گفت چین برای جلوگیری و برطرف كردن خطرات مالی و كنترل بانكداری سایه و تأمین اعتبار برای بخش املاك ،باید آماده جنگس طولانی مدت شود.

اختصاصی/ شکل تنیدگی روابط پکن و واشنگتن امکان جدا شدن از هم را ندارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه