// کد مطلب: ۷۴۵۸۷

برای نخستین بار در تاریخ آمریکا بدهی این کشور به ۲۶ تریلیون دلار رسید

برای نخستین بار در تاریخ آمریکا بدهی این کشور به ۲۶ تریلیون دلار رسید
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:داده های منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که بدهی بخش دولتی این کشور برای نخستین بار از رقم ۲۶ تریلیون دلار عبور کرده و به ۲۶ تریلیون و سه میلیارد و ۷۵۱ میلیون و ۵۱۲ هزار دلار رسیده است.

از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون دولت فدرال، بانک مرکزی و دولت های محلی برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی حدود شش تریلیون دلار نقدینگی به بازارها تزریق کرده اند و انتظار می رود در آینده نیز اقدامات بیشتری هم در سطح محلی و هم در سطح کشوری در برابر کرونا انجام شود.

برای نخستین بار از زمان پایان جنگ جهانی دوم ممکن است میزان بدهی های آمریکا به دو برابر کل حجم تولید ناخالص داخلی این کشور برسد. هم چنین تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره باعث افزایش تمایل اشخاص حقیقی و حقوقی به استقراض بیشتر خواهد شد.

پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود کسری بودجه دولت این کشور در هشت ماه نخست سال به ۱.۸۸ تریلیون دلار رسیده که بیشتر از هر زمان دیگری در مقایسه با بازه زمانی مشابه در طول چهار دهه اخیر است.

تنها در ماه می میزان مخارج دولت ۴۲۴ میلیارد دلار بیشتر از میزان درآمدهای آن بوده است. درآمدهای دولت طی ماه می ۵۸ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است.

دولت امریکا طی این ماه ۵۹۸ میلیارد دلار هزینه داشته است که نسبت به ماه قبل افزایش محسوس ۵۳ درصدی داشته است.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا این نرخ بهره پایین را فرصتی تاریخی خوانده بود.

طبق برآورد صورت گرفته توسط دفتر بودجه کنگره آمریکا، امسال بدهی دولت آمریکا از ۲۱ تریلیون دلار خواهد گذشت که بیش از اندازه اقتصاد این کشور است. منبع:ایسنا

برای نخستین بار در تاریخ آمریکا بدهی این کشور به ۲۶ تریلیون دلار رسید

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه