// کد مطلب: ۷۴۶۰۴

اختصاصی/ فدرال رزرو می داند واقعیت روند بهبود چگونه است و طلا سود خواهد برد

اختصاصی/ فدرال رزرو می داند واقعیت روند بهبود چگونه است و طلا سود خواهد برد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بانک مرکزی فدرال رزرو دست خود را بازی کرده است و انتظاراش برای نگه داشتن نرخ بهره در محدوده صفر برای دو سال آینده،امید به بهبودی ناگهانی وشدید در بازارهای مالی را از بین برد واین افزایش قیمت طلا را نشان می دهد.

قیمت های طلا اخیراً به صدر دامنه معاملات دو ماهه خود بازگشته و در مصاحبه با کیتکو نیوز ، کریستوفر وکیو ، استراتژیست ارشد ارزی در گروه IG ، گفت که در شرایط فعلی ، تنها مرود در برابر شکستن قیمت ها به سمت صعود برای طلا ،زمان است .

وی گفت: "من فکر می کنم که طلا و نقره در اینجا به همان اندازه جذاب به نظر می رسند که در طول یک دهه گذشته با توجه به تجربه محدود من جذاب بوده اند."

وکیو افزود: با نگاهی به بحران قبلی ، در بحران بزرگ مالی 2008 ، قیمت طلا تا اواخر سال 2009 صعودی جدی را شروع نکرد ، یعنی تا زمانیکه نگرانی های تورمی شروع به افزایش کردند.

وی گفت: "در حالیکه که ما از قرنطینه های بزرگ گذر کرده ایم و به مرحله بهبودی بعد از پاندمی وارد شده ایم ، اختلاف بین نرخ بهره استاتیک نزدیک به صفر همراه با افزایش تورم ،محیطی با بازده واقعی منفی را ایجاد می کند." "و از نظر تاریخی ، وقتی بازده واقعی منفی شود ، این زمانی است که طلا و نقره تمایل به انجام بهترین عملکرد دارند."

بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم است. اگر بازده اسمی اوراق قرضه 5 درصد و تورم 2 درصد باشد ، بازده واقعی 3 درصد خواهد شد. ...عملکرد اسمی - تورم= بازده واقعی

با این حال ، وکیو همچنین گفت که او اطمینان ندارد كه اقتصاد آمریكا در راه بهبودی قرار داشته باشد، حتی اگر دولت های ایالتی همچنان به کاهش اقدامات قرنطینه ایی ادامه دهند. وی گفت که مردم نباید روی همه گیر موج دوم COVID-19 متمرکز شوید ، زیرا این کشور هنوز موج اول را نیز پشت سر نگذاشته است ."

وی افزود: عدم اطمینان پیرامون تأثیر طولانی مدت ویروس کرونا همچنان بر رشد اقتصادی سنگینی خواهد کرد

ما به اعتماد به نفس و شجاعت نیاز داریم تا در مسیر برگشت قرار بگیریم ... مردم باید بدانند که وقتی برای خرید به فروشگاه های مواد غذایی و محل کار خود می روند ، از امنیت برخوردار هستند. " "ایالات متحده به سادگی هنوز در آن نقطه نیست. تا زمانی که آزمایش و ردیابی های بیشتری را نداشته باشیم ، آنجا نخواهیم رسید. بانک فدرال رزرو این را می داند ، به همین دلیل آنها می گویند که تا 2022 نمی خواهند نرخ ها را افزایش دهند. "

ویکیو با نگاهی به عملکرد فعلی قیمت اظهار داشت: اگرچه طلا در الگوی حرکت دو ماهه گیر کرده است ، اما حتی در مواجهه با بازارهای سهام ، استحکام و انعطاف پذیر نشان می دهد .

بورس اوراق بهادار با روند رشدی باورنکردنی روبرو بوده است(البته به غیر از روند فروش مارس) و اما هنوز طلا در این مبارزه باقی مانده است. باید این فکر که اگر داد های جیدی ارایه شوند ( داده های بد) ، مثلا تعداد بیشتری از ابتلا به ویروس ... به نظر می رسد که طلا قدرت آتش کافی برای فتح و گذر از سطح 1747 دلاری را خواهد داشت "

وی گفت: "در دیدگاه شخصی من قبل از خضور در موقعیت گیری های جدید ،بهترین کار منتظر ماندن برای مشاهده سریالی از سقف قیمت های بالاتر است ... من می خواهم شکست سطح 1747 دلار را ببینم. "

اختصاصی/ فدرال رزرو می داند واقعیت روند بهبود چگونه است و طلا سود خواهد برد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه