// کد مطلب: ۷۴۶۰۶

خرید و فروش حواله خودروهای پیش فروش جرم است

خرید و فروش حواله خودروهای پیش فروش جرم است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:خرید و فروش امتیاز خودروهایی که با قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند و فروش حواله‌ها جرم است.

،صبح امروز یکشنبه 25 خرداد قرعه‌کشی پیش فروش محصولات یکساله سایپا در محل پارس خودرو برگزار شد.

مجید باقری قائم مدیرعامل سازمان فروش و خدمات پس از فروش سایپا بعداز پایان این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: 243 هزار و 166 نفر متقاضی خرید این محصولات بودند که 40 هزار خودرو قرعه‌کشی شد و از هر شش نفر متقاضی یک نفر منتخب معرفی شد.

وی ادامه داد: محصولات جدید خودروسازی سایپا متقاضیان زیادی دارند و در ثبت‌نام اولیه این علاقمندی کاملا مشخص بود و این امر نشان می‌دهد که مردم به برند سایپا اطمینان و اعتماد خوبی دارند.

باقری ادامه داد: کسانی که بر اساس قید قرعه نامشان استخراج شده از ساعت 10 صبح فردا و بعد از دریافت پیامک می‌توانند 50 درصد وجه خودروی انتخابی خود را واریز بکنند و ما خودروها را در موعد زمانی تعیین شده تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر در 72 ساعت اول کسانی که نامشان درآمده وجه خود را واریز نکنند از اسامی رزرو به جای آنها استفاده خواهد شد.

باقری ادامه داد: با یک رویکرد هوشمندانه در صنعت خودرو از سوی وزارت صمت ما به دنبال آن هستیم که فروش فوق العاده و ثبت‌نام از متقاضیان به صورت مداوم ادامه داشته باشد و همانگونه که شاهد بودید ما هفته گذشته یک قرعه‌کشی را انجام دادیم و این هفته نیز قرعه‌کشی تازه‌ای را برای واگذاری انجام دادیم و در آینده ظرفیت برای ثبت نام بیشتر خواهد شد زیرا روند تولید رو به افزایش است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون خرید و فروش امتیاز خودروها توسط کسانی که نامشان در قرعه‌کشی درآمده است گفت: مواردی در این زمینه مشاهده شد که با اطلاعیه مشترک خودروسازان و همکاری دادستانی تهران و حمایت دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد شد و شواهد نشان می‌دهد که این موج فروکش کرده و همین جا اعلام می‌کنم که خرید و فروش امتیاز خودروهایی که با قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند و فروش حواله‌ها جرم است.منبع:ایلنا

وی ادامه داد: در جلسه کمیته خودرو نیز نماینده دادستانی حضورداشند و حمایت لازم را انجام دادند و تاکید کردند که اگر حواله خودرو خرید و فروش شود مصداق جرم است.

باقری افزود: ما به دنبال آن هستیم که با اجرای این شرایط به سمتی حرکت کنیم که نقش دلالان و واسطه‌ها کمرنگ شود و مصرف کننده واقعی به سمت خرید خودرو حرکت کنند و مصرف کننده واقعی با قیمت پایین‌تر از واسطه‌ها خودروساز اتومبیل خود را بخرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تاثیر این دو مرحله قرعه‌کشی در بازار خودرو چه بوده است گفت: در قرعه‌کشی اول که فروش فوق العاده بود نمی‌توانستیم بررسی انجام بدهیم اما برای انجام قرعه‌کشی دوم که امروز ا نجام شد می‌توان بررسی ها را انجام داد و نتیجه آن را به دست آورد.

خرید و فروش حواله خودروهای پیش فروش جرم است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه