// کد مطلب: ۷۴۶۰۹

شاخص افت کرد

شاخص افت کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بازار سرمایه در حالی که دیروز در حال ثبت رکورد شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی بود، در میانه معاملات امروز با افت حدودا ۹ هزار واحدی شاخص کل مواجه شد.

معاملات امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) بورس تهران با افت ۸ هزار و ۷۰۰ واحدی روبه‌رو شده و به شاخص کل یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد کاهش یافت.

این در حالی است که در دو هفته گذشته بازار با رشد مثبت همراه بود و از زیر یک میلیون واحد و با ثبت رکوردهای متعدد، روز گذشته در آستانه ثبت رکورد ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار داشت.

اما در معاملات امروز، بازار به اصلاح و تعدیل قیمت‌ها پرداخت و رشد منفی حدوداً ۹ هزار رقمی را به خود دید. هر چند که در ابتدای روز، برای لحظاتی شاخص به یک میلیون و ۲۰۱ هزار واحد رسید؛ اما بلافاصله تا یک میلیون و ۱۷۸ هزار واحد هم افت کرد.

با این حال در ساعت پایانی فعالیت بازار در جریان فعالیت امروز، شاخص با اندکی بهبود مواجه شده و شاخص هم وزن رشد مثبت ۱۲۵۰ واحدی را به خود دید که در نتیجه شاخص کل هم وزن در معاملات امروز به ۳۷۹ هزار واحد رسید.

ارزش بازار امروز ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و تعداد معاملات صورت گرفته ۱ میلیون و ۴۴۲ هزار فقره بوده است؛ ارزش این معاملات، ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نماد فارس (پتروشیمی خلیج فارس) با منفی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد، بیشترین تأثیر در افت شاخص معاملات امروز را داشت ولی نماد فملی (ملی صنایع مس ایران) با رشد ۱۷۰۰ واحد توانست در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل، مؤثر باشد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۶ واحدی به ۱۳ هزار و ۱۶۰ واحد رسید و ارزش معاملات بازار اول و دوم نیز ۸۷۰ میلیارد تومان تعیین شد.

شاخص افت کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه