// کد مطلب: ۷۴۶۱۲

اختصاص/ بازگشت ویروس و عقب نشین دلار باعث مقاومت طلا شد

اختصاص/ بازگشت ویروس و عقب نشین دلار باعث مقاومت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز : در اولین روز از مبادلات هفتگی، روز دوشنبه 15 ژوئن قیمت های طلا تغییر بعد از آنکه بهترین عمکلرد هفتگی از اوایل آپریل  را ثبت کرد تغییر اندکی داشت ،چراکه تاثیر ترس ها از شروع موج دوم کرونا در پکن باعث  کاهش اشتها برای دارایی های با ریسک بالا شده است .

به گزارش از رویترز،در زمان انتشار این خبر ( نزدیک به یک ساعت پیش ) قیمت طلای نقدی در سطح 1729.40 دلار در هر اونس قرار داشت ..قیمت طلای آتی امریکا هم با 0.1درصد افت به 1734.90 دلار در هر اونس قرار داشت .

فلز زرد در هفته گذشته رشد قیمت 2.6 درصدی داشت و بزرگترین رشد قیمت خود از هفته منتهی به 10 آپریل را ثبت کرد .

استفان اینس ، تحلیلگر در اکسی کورپ گفت :" اقتصاد عمکلرد خوبی ندارد، ما دوباره با شرایط ابتلا ویروس کرونا روبه رو هستیم و در فضای نرخ های بهره پایین قرار داریم و من فکر می کنم طلا در قیمت های بالا باقی بماند."

"اما برای جهش بیشتر قیمت ها ما نیاز به سیاست ها محرک بیشتری را از جانب فدرال رزرو و یا دولت ها نیاز داریم ."

بعد از هفته ها نبود حتی یک مورد ابتلا به ویروس ،در روزهای اخیر ده ها مورد جدید در پکن گزارش شده ، در حالی که تعداد مبتلایان جدید و بستری شدگان در بسیاری از ایالت های امریکا در رقم های رکوردی قرار گرفته است .

افزایش نگرانی ها در مورد احیا دوباره روند شیوع بیماری موجب کاهش احساس ریسک در بین سرمایه گذاران شد و شاخص بازارهای سام آسیا و قیمت نفت به رقم های پایین تر کاشه یافت .

عامل حمایتی دیگر ار شمش طلا افت 0.2 درصدی شاخص ارزش دلار بود .

فدرال رزرو انتظار دارد سطح مالی خانوار ها و تراز تجاری کسب و کار تحت تاثیر شوک های مداوم ناشی از پاندمی بر فعالیت های اقتصادی " شکنندگی مداوم و پایداری " را نشان دهند.

برای مشخص شدن بیشتر تاثیر پاندمی آمارهای نشان دادند که خروجی صنعیت چین در ماه می کمتر از حد انتظار گسترش یافته در حالیکه این کشور در تقلا برای بازگشت به مسیر قبلی خود است .

بر اساس اعلام صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان ، حجم ذخیر فلز زرد این موسسه در پایان مبادلات روز جمعه رشدی 0.1 درصدی داشته و به 1136.22 تن رسیده است .

روز جمعه کمیته مبادلات اتی امریکا اعلام کرد ، دلالان و مبادله گران در هفته منتهی به 9 ژوئن سطح موقعیت گیری های افزایشی خود در بازار آتی طلای کومکس را کاهش داده اند .

در بخش فیزیکی، هفته گذشته حتی بعد از بازگشایی فروشگاه های فروش طلا تقاضای تقاضای فیزیک فلز زرد کم بود ، در حالیکه بنگلادش نیز اعلام کرد قصد دارد از طرح وضع مالیات بر واردات طلا عقب نشین کند.

در جایی دیگر از بازارها ، پالادیوم 0.1 درصد کاهش یافت و به 1916.57 دلار در هر اونس رسید ، نقره با 0.3 درصد کاهش 17.39 دلار درهر اونس شد و پلاتین در سطح 805.17 دلار در هر اونس مقاومت می کرد .

اختصاص/ بازگشت ویروس و عقب نشین دلار باعث مقاومت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه