// کد مطلب: ۷۴۶۱۶

اختصاصی/طلا با از نفس افتادن سهام ۱۸۰۰ دلاری خواهد شد

اختصاصی/طلا با از نفس افتادن سهام 1800 دلاری خواهد شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:یکی از مدیران ارشد در بازار فلزات گرانبها گفت: در صورت سقوط چشمگیر بازارهای سهام، قیمت طلا باید به راحتی بالای "1800 دلار در هر اونس" صعود خواهد کرد ، در حالی که سال 2020 پالادیوم می تواند قویترین عملکرد را در بین فلزات گرانبها داشته باشد.

فیلیپ نیومن ، مدیر و شریک بنیانگذار شرکت مشاوره متال فوکوس ،مستقر در لندن گفت :" طلا از اواسط ماه مارس با توجه به کاهش نرخ های بهره توسط بانک های مرکزی و تزریق نقدینگی ها عظیم توسط دولت ها در تلاش برای مقابله با کندی اقتصادی ناشی از همه گیری COVID-19. رشد چشمگیری داشت..با اینحال طلا اکنون تقریباً حدود دو ماه است که در بازه محدود قیمتی قرار گرفته .

نیومن در مصاحبه با کیتکو نیوز گفت:" کیو ایی به شکل شمشیری دو لبه برای طلا عمل می کند."

وی گفت: از سویی ، کیو ایی ( تزریق نقدینگی - تسهیل کمی) برای طلا "بسیار مثبت" است زیرا این به معنای "هزینه فرصت پایین" برای نگه داشتن فلز است. .. با این حال این محرک ها باعث بهبودی سریع در سهام شد که به نوبه خود تبدیل به "عاملی کاهشی" برای طلا شده است.

در نهایت ، نیومن گفت که او روی طلا دیدگاهی صعودی دارد... یک چیز مشخص است، احتمالاً این رالی سهام ایجاد شده توسط کمک ها قدرت خود را از دست خواهد دار . ... اقتصاد هنوز با چالش هایی روبرو است كه یكی از آنها پتانسیل موج دوم شیوع COVID-19 است.

نیومن گفت: "ما شاهد چرخش یا شتاب در [فلزات گرانبها] ، به ویژه در طلا خواهیم بود." "این به طلا کمک خواهد کرد که در اواخر سال جاری از محدود قیمت فعلی خود خارج شود."

وی اظهار داشت که وقتی طلا در سال 2011 به رکورد خود بالاتر از 1920 دلار در هر اونس رسید ، بازار در شرایطی مانند حباب قرار داشت که مدت طولانی قبل از خشک شدن روند خرید دوام نیاورد. اما در شرایط فعلی ، بسیاری از اقتصادهای جهان تحت تأثیر قرار گرفته اند ، یعنی بهبودی بیشتر طول خواهد کشید ، به این معنی که خرید طلا باید پایدارتر باشد.

نیومن گفت: "ما فکر می کنیم که روند رشد اواخر سال 2020 تا سال 2021 ادامه خواهد یافت." "البته ، این یک خط مستقیم نخواهد بود. شما همانطور که انتظار دارید دوره هایی از سودگیری سودآوری و همچنی خرید سرمایه گذاران در شتاب های حرکتی را خواهید داشت. من فکر می کنم به راحتی 1800 دلار در هر اونس شکسته خواهد شد. "

نیومن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقاضای مصرف کننده در کشورهای مهم آسیایی ضعیف است، اما تقاضای سرمایه گذاری نهادی قوی خواهد بود واین یک عامل اصلی برای فلز زرد خواهد بود .ریسه واردات طلا به هند خشک شده و فروش جواهرات نیز به دو دلیل قرنطینه و همچنین قیمت های بالای فلز به روپیه خسارت خورده است.

نیومن گفت: "ما می توانیم به راحتی در سال جاری رکورد جدید [قیمت طلا] به روپیه را ببینیم." بنابراین فکر می کنم برخی بازارهای فیزیکی به دلیل افزایش قیمت دچار مشکل می شوند. اما محرک اصلی سرمایه گذاری نهادی در بازار باقی است. "

در همین حال ، نیومن گفت: پالادیوم فلز گرانبهای است که او فکر می کند در سال 2020 بیشترین میزان صعود را خواهد داشت. پالادیوم فلزی صنعتی است و بخش عمده تقاضای سالانه آن برای مبدل های کاتالیزورسوخت اتومبیل ها استفاده می شود. قیمت ها در اوایل سال به بالاترین رکورد رسید ، اما پس از آن تحت تاثیر اینکه نگرانی ها از ضربه همه گیر به اقتصاد جهانی باعث آسیب رسیدن به تقاضای صنعتی خواهد شد ، افت کرد.

نیومن گفت Metals Focus انتظار دارد کسری عرضه ساختاری متوسط برای سال وجود داشته باشد. با این حال ، وی گفت ، امسال دو نیمه متضاد خواهد داشت - خسارت تقاضا در نیمه اول سال خواهد بود، اما با باز شدن کارخانه ها ، در نیمه دوم شاهد روند بهبود خواهیم بود.

نیومن گفت: " شرایط تنگ و محدودیت عرضه به بازار پالادیوم باز خواهد گشت." ..."از دید ما ، ی پالادیوم در اوایل سال 2021 می تواند به اوج خود برسید."

نیومن گفت او همچنین به دنبال بهبودی قیمت نقره است ، شاید افزایش به 21 دلار در هر اونس و کاهش(رشیو) نسبت طلا به نقره ، به این معنی باشد که نقره عملکرد بهتری نسبت به طلا دارد. با این حال ، هر گونه تشدید تنش در جنگ تجاری ایالات متحده و چین ممکن است به دلیل ایجاد پتانسیل کاهش تقاضای صنعتی ،باعث محدود شدن سطح صعود شود .

اختصاصی/طلا با از نفس افتادن سهام 1800 دلاری خواهد شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه