// کد مطلب: ۷۴۶۱۹

اختصاصی/ در ادامه مبادلات امروز قدرت دلار باعث کاهش قیمت طلا شد

اختصاصی/ در ادامه مبادلات امروز قدرت دلار باعث کاهش قیمت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در ادامه مبادلات امروز بازارهای جهانی و بعد از مقاومت اولیه فلز زرد ، تحت تاثیر تقویت شاخص ارزش دلار به دلیل ترس از موج دوم  پاندمی قیمت های جهانی طلا افت کردند.

به گزارش از رویترز،در مبادلات امروز طلا ابتدا رشد اندکی داشت، اما با گذشت چند ساعت روند رشد نزولی شده قیمت طلا آغاز شد. در حال حاظر قیمت طلاس نقدی در سطح 1723 دلار در هر اونس قرار دارد .

طبق پیش بینی های تکنیکال اگر قیمت طلا به زیر 1724 دلار افت کند امکان کاهش ان تا 1713 دلار نیز وجود دارد.

جفری هالی تحلیلگر در اواندا بانک گفت :" فلز زرد فعلا فاقد جریانی مشحص برای شکستن محدوده قیمت 1660 تا 1760 دلاری است و برای گذر از این محدوده نیاز به عاملی کاهشی و یا افزایشی دارد .

به دلیل نبود عاملی صعودی مشخص امکان سودگیری از رقم های فعلی افزایش یافته و از طرفی افزایش تقاضای مکان امن سرمایه دلار نیز بر قیمت های طلا فشار وارد می کند.

سی پی ام گروپ در سیگنال تجارت طلای خود ، منتشر شده در کیتکو هفد فیعلی قیمت طلا را باقی ماندن در بالای سطح 1720 دلاری اعلام کرد .و در صورت صعود بالاترین رقم 1750 دلار در هر اونس خواهد بود ...از دید این موسسه کف قیمت طلا در شاریط افت نیز همنان 1700 دلار در هر اونس باقی خواهد ماند .

سی پی ام گروپ اعلام کرد :"نوسانات بازار طی چند روز گذشته در بیشتر کلاسهای دارایی افزایش یافته است. در همین حال قیمت طلا برای آزمایش سطح مقاومت پیش رو خود افزایش یافته بود .

. بخشی از این افزایش به دلیل عوالم تکنیکال بود ، اما این حرکات همچنین بر اساس نگرانی های در مورد سرعت هرگونه بهبود اقتصادی یا ادامه وضعیت اقتصادی موجود است.

به غیر از تاثیرات پاندمی عوامل مختلف کاهش زیادی در برابر اقتصاد جهانی وجود دارد .

در بلند مدت محرک های پولی و مالی همچنان در حجم بی سابقه ای وجود خواهند داشت ، در حالی که پیگیری های سیاسی مورد نیاز همچنان در بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته عقب مانده است. به نظر می رسد طلا در کوتاه مدت به عناوین خبری واکنش نشان می دهد ، اما احمایت این موضوعات به این زودی ها حل نمی شوند. قیمت ها ممکن است در برخی مواقع تحت تاثیر سودگیری ها افت کنند ."

اختصاصی/ در ادامه مبادلات امروز قدرت دلار باعث کاهش قیمت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه