// کد مطلب: ۷۴۶۲۷

اختصاصی/ طلا رشد کرد

اختصاصی/ طلا رشد کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: بعد از آنکه فدرال رزرو برنامه خرید اوراق بدهی شرکت های آسیب دیده از کرونا را اعلام کرد،قیمت طلا در مبادلات روز سه شنبه- 16 ژوئن افزایش یافت ،زیرا در این بین همچنین نگرانی های از شروع موج دوم ویروس کرونا تشدید شده است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی ( نزدیک به یکساعت پیش ) با 0.3درصد رشد به 1730.05 دلار در هر اونس رسید ،بعد از آنکه در مبادلات روز گذشته بیش از 1 درصد افت ثبت کرده بود ...طلای مبادلات آتی امریکا هم با 0.6درصد صعود به 1737.80 دلار در هر اونس رسید .

دانیل هینس تحلیلگر در ANZ بانک گفت :" فدرال رزرو برنامه های محرک اقتصادی خود را ادامه می دهد که شامل خرید اوراق بدهی شرکت ها نیز می شود و این نشان می دهد که این نوع برنامه های احتمالا برای مدتی طولانی ادامه خواهند داشت .."به اندازه کافی در مورد چشم انداز اقتصادی نگرانی وجود دارد تا تقاضای سرمایه گذاران برای طلا مستحکم باقی بماند."

وی گفت که البته ترمیم احساس سرمایه گذاری ممکن است باعث کاهش اشتهای جدید برای خرید طلا شود.

فدرال رزرو اعلام کرده که از روز سه شنبه خرید اوراق بدهی شرکت ها را در بازار ثانویه آغاز خواهد کرد و این سیاست باعث ایجاد حالت ریسک پذیری در بازارها شد و در نتیجه شاخص بازارهای سهام صعود کردند و از سوی دیگر شاخص ارزش دلار کاهش یافت .

انتظار می رود بانک مرکزی ژاپن رقمی نزدیک به 110 تریلیون ین ( 1 تریلیون دلار) را برای وام دهی به اقتصاد و شرکت های خود اختصاص دهد.

رو دوشنبه تعداد مبتلایان جهانی ویروس کرونا به بیش از 8 میلیون نفر رسیده است چراکه روند شیوع در امریکای جنوبی ،امریکا و ین شاهد دوره جدیدی از شیوع بوده است .

جان شارما اقتصاد دان در بانک مرکزی استرالیا گفت :" افزایش تعداد مبتلایان به ویروس باعث ضعف بیشتر اقتصاد می شود و نیاز به ادامه محرک ها را ایجاد می کند که این عاملی حمایتی از طلا است ."

پالادیوم با 2.1 درصد رشد به 1947.37 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 1.2 درصد صعود در رقم 820.68 دلار در هر اونس قار گرفت و نقره با 0.3درصد کاهش 17.37 دلار در هر اونس شد ،اما همچنان بالاتر از کمترین قیمت سه هفته ایی روز گذشته قرار دارد .

اختصاصی/ طلا رشد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه