// کد مطلب: ۷۴۶۳۱

اختصاصی/دلار قوی باعث افت طلا شد ،اما ویروس سطحی از حمایت ایجاد کرد

اختصاصی/دلار قوی باعث افت طلا شد ،اما ویروس سطحی از حمایت ایجاد کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت جهانی طلا در مبادلات روز چهارشنبه -17 رویترز کاهش یافت آنهم بر اثر امیدواری برای پتانسیل یافتن دارویی کوید -19 و همچنین دلار قوی ،اما سقوط قیمت تحت تاثیر نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به ویروس در پکن محدود شد .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی ( 40 دقیقه پیش) با 0.2 درصد افت در رقم 1723.20 دلار در هر اونس معامله می شد و حدوده نوسان 6 دلاری را حفظ کرده بود ....قیمت طلای آتی امریکا با 0.3 درصد افت به 1731 دلار در هر اونس مبادله شد .

جفری هالی ، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" توجه جای دیگری از بازار قرار دارد ، مخصوصا به بازار سهام ..با اینحال نگرانی های ایجاد شده توسط ویروس با توجه به گسترش قرنطینه های پکن باید در هر افت قیمتی سح حمایت را ایجاد کند."

مقامات رسمی پکن گزارش های جدید از مبتلایان به ویروس کرونا را برای شش روز متوالی اعلام کرده اند در زمانیکه تعداد مبتلایان جدید در 6 ایالت امریکا جدیدترین رکورد های جدید ثبت کرده است ."

با اینحال رشد 0.1 درصدی شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از رقبا باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی شد .

در این بین رشد داده های خرده فروشی ماه می امریکا از این دیدگاه که ممکن است به پایان رکود ناشی از پاندمی نزدیک باشیم حمایت کرد با توجه به این مورد که پاسخ مثبت در داروی آزمایشی کرونا باعث تقویت احساس سرمایه گذار شده است .

تنش های ژئوپلتیکی و محرک های اقتصادی اضافه از جانب بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز سطحی از حمایت را برای مکان امن سرمایه ایجاد کرده است که معمولا در زمان های تنش های ژئوپلتیکی و عدم قطعیت های مالی به عنوان انبار نگهداری ارزش استفاده می شود .

هند گزارش داده که 20 تن از سربازانش در درگیری مرزی با نیروهای چینی کشته شده اند در حالیکه کرده شمال نیز پیشنهاد کره برای ارسال فرستاده ویژه و همچنین عقب نشین نیروهایش از مرز بین دو کشور را رد کرد.

در جایی دیگر از بازار ،پالادیوم 0.9 درصد افت داشت و به 1914.64 دلار در هر اونس رسید ، نقره با 0.3درصد سقوط 17.34 دلار در هر اونس شد و پلاتین با 0.9 درصد اقت به 813.07 درصد افت کرد .

اختصاصی/دلار قوی باعث افت طلا شد ،اما ویروس سطحی از حمایت ایجاد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه