// کد مطلب: ۷۴۶۴۳

اختصاصی/ شواری جهانی طلا: فلز زرد متنوع کننده ذخایر بانک های مرکزی است

اختصاصی/ شواری جهانی طلا: فلز زرد متنوع کننده ذخایر بانک های مرکزی است
لینک کوتاه کپی شد

در حال حاضر بانک های مرکزی در سراسر جهان با بزرگترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ 1930  دست و پنجه نرم می کنند ...با این حال ، طبق آخرین تحقیقات شورای جهانی طلا (WGC) ، طلا هنوز هم نقش مهمی در ذخایر یک بانک مرکزی دارد.

شورای جهانی طلا اخیراً نتایج سومین بررسی سالانه طلای بانک مرکزی خود را منتشر کرده و حتی پس از دو سال رکورد بالای خرید،شواکای فن-Shaokai Fan ، رئیس روابط با بانکهای مرکزی در WGC ، در مصاحبه با کیتکو نیوز گفت: این بررسی نشان می دهد که بانکهای مرکزی خریداران خالص فلز گرانبها باقی خواهند ماند.

فن خاطرنشان کرد: آخرین نتایج نشان می دهد که حدود 20 درصد از بانک های مرکزی انتظار دارند که امسال طلا بخرند ، این حدود 8 درصد از بررسی سال گذشته است. امسال 51 بانک از 150 بانک مرکزی در این نظرسنجی شرکت کرده اند که بیشترین میزان مشارکت در تاریخ سه ساله آن است.

فن گفت: "دیدگاه ما این است كه در كل بانك های مركزی همچنان خریداران خالص طلا خواهند بود ،البته و احتمالاً همان مقدار سطح خرید كلی طلایی که نیست كه در سال های گذشته دیده ایم." "نکته ای که نظرسنجی به طور بالقوه اشاره دارد این است که ما شاهد حضور بانک های مرکزی جدید بیشتری در بازار طلا خواهیم بود."

فن افزود: همه گیر COVID-19 در نقش طلا به عنوان ارز ذخیره تأثیر دارد. وی گفت: در میان بهترین پاسخ ها مبنی بر اینکه چرا یک بانک مرکزی اقدام به خرید طلا می کند ، 79 درصد از پاسخ دهندگان عملکرد طلا در طول بحران ها را به عنوان دلیل ذکر کردند.

فن گفت ، نقد شوندگی طلا و عدم ریسک پیش فرض نیز از عواملی مهم بودند که بانکهای مرکزی در سال جاری جذب فلز زرد شدند. با این حال ، فن گفت که بزرگترین عامل تعجب آور برای وی در بررسی امسال این است که نرخ بهره منفی بزرگترین عامل برای سرمایه گذاری در طلا عنوان شده است.

فن بیان کرد: 88 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که نرخ بهره منفی عامل مهمی در منابع ذخیره آنها بوده است.

"[بانک های مرکزی] با داشتن سطح بالایی از اوراق قرضه حاکمیتی گرفتار شده اند و آن اوراق قرضه حاکمیتی به طور نامتناسب تحت تأثیر نرخ پایین و منفی قرار خواهد گرفت. " وی گفت: "اکنون این مسأله برای بسیاری از مدیران بخش ذخایر زندگی سخت تر خواهد شد ، زیرا آنها سعی می کنند ایمنی ، نقدینگی و بازگشت را متعادل کنند ، اما این نیز به جذاب تر شدن طلا منجر خواهد شد."

فن افزود: ادامه تقاضا از جانب بانکهای مرکزی نشانه مهمی از ثبات در بازار را نشان می دهد.

وی گفت: "بخش عمده ای از سیستم مالی بین المللی طلا را همچنان به عنوان یک طبقه مهم دارایی می بیند ،"

اگرچه دلار ایالات متحده ارز اصلی ذخیره ارزی باقی خواهد ماند ، اما فن گفت که این بررسی نشان می دهد که روند تغییر در بازار وجود دارد که طلا می تواند از آن سود ببرد.

وی اظهار داشت: نگرانی های زیادی در مورد استفاده از دلار به عنوان سلاح ارزی ، سیاسی کردن آن وجود دارد. بنابراین آنها به دنبال چگونگی ایجاد تعادل در دارایی های ذخیره خود با توجه به این شرایط خواهند بود. "

اختصاصی/ شواری جهانی طلا: فلز زرد متنوع کننده ذخایر بانک های مرکزی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه