// کد مطلب: ۷۴۶۴۸

اختصاصی/ تحت تاثیر نگرانی های ویروسی طلا کمی رشد کرد

اختصاصی/ تحت تاثیر نگرانی های ویروسی طلا کمی رشد کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت طلا روز جمعه کمی رشد کرد ،با توجه به اینکه تقاضای مکان امن سرمایه از جانب نگرانی ها در مورد موج دوم ویروس کرونا حمایت می شود ،هرچند سطح دستاورد ها توسط دلار قوی محدود شده است ..

روز گذشته طلا بعد از عملکرد اولیه و رشدی محدود در ادامه مبادلات به دلیل قدرت دلار و آمارهای بیکاری بهتر از حد انتظار هفتگی امریکا افت کرد

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.1 درصد رشد به 1724.91 دلار در هر اونس رسید ..طلا تا به اینجای هفته 0.3 درصد کاهش قیمت داشته است ..طلای آتی امریکا با رشدی 0.2 درصدی به 1733.90 دلار در هر اونس رسید .

جفری هالی ،تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا بانک گفت :" طلا در حال حاضر به نظر در شرایطی تعادلی قرار دارد . بین عوامل ژئوپلتیکی و نگرانی ها در مورد ویروس کرونا در یک سو و امیدوار ی ها در مورد ترمیم اقتصادی و قدرت دلار از سوی دیگر تعدل ایجاد شده است."

"طلا شاهد حضور خریدارانی صبور در کف قیمت هایی بین 1715 تا 1710 دلار در هر اونس است ، در حالتی یکسان فروشندگان صبور نیز منتظر جهش به سمت 1740 دلار در هر اونس هستند."

بر اساس گزارش ها بیش از 8.38 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، با توجه به اینکه چین 32 مورد جدید ابتلا در روز جمعه را گزارش کرده که 25 مورد آن مربوط به پایتخت این کشور پکن هستند.

افزایش ابتلا های جدید در تعداد زیادی از ایالت های امریکا و محدودیت سفرها در پکن به هدف جلوگیری از شیوع بیشتر باعث حضور دوباره نگرانی ها از به تعویق افتادن ترمیم اقتصادی جهان شده است .

افزایش تنش ژئوپلتیکی بین کره شمالی و جنوبی ، و همچنین درگیری و تنش بین هند و چین سطحی از حمایت از طلا را ایجاد کرده است که معمولا به عنوان مکان امن سرمایه در زمان عدم قطعیت های سیاسی و مالی استفاده می شود .

ترامپ روز پنجشنبه تهدید خود مبنی بر قطع رابطه با چین را تکرار کرد ، آنهم تنها یکروز بعد از آنکه دیپلمات های بلند پایه وی صحبت هایی را با پکن آغاز کردند.

در این بین شاخص دلار رشدی 0.1 درصدی داشت و در مسیر ثبت بهترین عمکلرد هفتگی است .

پالادیوم با 1.9 درصد افت به 1888.72 دلار در هر اونس رسید و در مسیر ثبت دومین افت هفتگی قیمت است ...نقره با 0.7 درصد افت به 17.38 دلار در هر اونس رسید درحالیکه پلاتین با 01. درصد رشد در رقم 805.34 دلار در هر اونس قرار گرفت .

اختصاصی/ تحت تاثیر نگرانی های ویروسی طلا کمی رشد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه