// کد مطلب: ۷۴۶۵۶

اختصاصی/ برنامه طلا برای هفته آینده

اختصاصی/ برنامه طلا برای هفته آینده
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:طلا رالی قیمت سورپرایز کننده ایی را روز جمعه انجام داد و  تحلیلگران فلزات گرانبها به دلیل به اطلاعات اقتصادی نامناسب، افزایش نرخ های ابتلا به COVID-19 و تنش های ژئوپلیتیکی احتمال افزایش قیمت هفته آینده را در میز اجتمالات می بینند.

قیمت فلز زرد روز جمعه در معاملات آتی تحویلی در آگوست در زمان انشتار این خبر 1.575.20 دلار در هر اونس صعود کرده بود.

تحلیلگران مشتاق بودند که طلا را بالاتر از 1750 دلار در هر اونس ببینند ، سطحی که یک مقاومت قوی برای افزایشی ها است. این که آیا طلا می تواند بالاتر از صعود کند یا نه ، سؤال اصلی هفته آینده خواهد بود.

افشین نبوید ، تحلیلگر ارشد در MKS SA گفت : "به نظر می رسد بازار در یک محدوده قیمتی گیر کرده باشد ، طلا باید از سطح 1740 دلار بالاتر رود. اگر این اتفاق بیفتد ، می توانیم رالی خوبی داشته باشیم. "....."اگر به لطف پیامدهای اقتصادی COVID و تنش های بین ایالات متحده و چین ، شاهد پایان بازار در پایان بالاترین نقطه دامنه باشیم ، تعجب آور نیست ... در نهایت ، ما باید تا پایان سال جاری به 1800 دلار یا حتی بالاتر صعود کینم. "

اظهاراتی با دیدگاه کاهشی از جانب مقامات رسمی فدرال رزرو باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن سرمایه در روز جمعه شد ،چراکه اریک روزنگرن رئیس فدرال رزور بوستون اظهار داشت که موج دوم کروناویروس ممکن است باعث تعطیل شدن اقتصادی و مختل شدن رشد اقتصادی شود.

روزنگرن در جریان مصاحبه در فضای مجازی که توسط اتاق بازرگانی شرق امریکا برگزار شد ، گفت: "تاکنون ،به خصوص در ایالات متحده ، تلاش ها برای مهار ویروس موفقیت آمیز نبوده است." "این عدم مهار نهایتا می تواند به تعطیلی طولانی تر منجر شود که منجر به کاهش مصرف و کاهش سرمایه گذاری وافزایش بیکاری می شود."

رهبران اتحادیه اروپا نیز روز جمعه بازارها را ناامید کردند و گفتند که اگرچه اقدامات فوری برای کمک به اروپا برای بهبودی از قرنطینه های ناشی از ویروس لازم بود ، اما آنها برای اجرای یک برنامه محرک عظیم که هفته هاست مورد بحث قرار می گیرد ، آماده نیستند.

وضعیت ژئوپلیتیکی داغ می شود

به گفته تحلیلگران ، یکفاکتور مهم هدایت بازار در هفته آینده تنش های آمریکا و چین است. اورت میلمن ، کارشناس فلزات گرانبها در گاینسویل کوین گفت: "نکته بزرگی که من به دنبال آن هستم تنش ها با چین است ، هر چه بدتر شود باعث می شود سرمایه گذاران بیشتری به سمت پناهگاه امن بیایند."

به نظر می رسید مذاکرات روز چهارشنبه هاوایی بین مقامات ارشد ایالات متحده و چین کم و بیش موفقیت آمیز باشد،اما رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ دوباره تهدید خود را برای قطع روابط با چین را عنوان کرد.

جیم وایکوف ، تحلیلگر ارشد بازار کیتکو ، خاطرنشان کرد:وضعیت کره شمالی نیز همچنان در پس زمینه بازار ها وجود دارد.

وایکوف روز جمعه گفت: "تعجب نکنید اگر این مسئله در بازارهای آتی باعث ایجاد آتش سوزی ( منظور افزایش تاثیر) در هفته ها یا چند ماه آینده شود." وی ادامه داد: "در حال حاضر تنش در پس زمینه بازار شامل لفاظی هایی التهابی است که از کره شمالی بیرون می آید ، از جمله آنکه پیونگ یانک ساختمان دفتر پیوند دو کره در نزدیکی مرز با کره جنوبی را منفجر کده است."

نگرانی موج دوم COVID-19

ایالات متحده آمریکا هنوز از جنگل خارج نشده است( یعنی برای خروج از بحران هنوز راه در پیش رو دار ) زیرا نگرانی ها در مورد افزایش تعداد مبتلایان در تگزاس ، کالیفرنیا ، آریزونا و فلوریدا ادامه دارد.

هان تان ، تحلیلگر بازار FXTM گفت: "بازار سهام بین روایت های رقیب گرفتار شده است ، از ریسک تاثیر منفی موج دوم کرونا بر خوش بینی پیرامون تاثیر محرک ها برای بهبودی پس از همه گیر ی گرفته تا تنش های شدید بین ایالات متحده و چین.

بلومبرگ گزارش داد که برای افزودن نگرانی به بازار ، اپل Inc در روز جمعه اعلامیه ایی مبنی بر تعطیل کردن برخی از فروشگاه های خرده فروشی در فلوریدا ، آریزونا ، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی با توجه به شیوع در موارد ابتلا به COVID-19 منتشر کرد.

تحلیلگران در موسسه تحقیقاتی نومورا هشدار دادند که افزایش موارد ابتلا می تواند بهبودی اقتصادی را کند کند. .... "برای 10 ایالت امرکیا ، از جمله تگزاس ، فلوریدا ، می سی سی پی ، آلاسکا ، مونتانا ، تنسی و جورجیا ، ریسک موج دوم شیوع افزایش یافته است.

ضعف دلار

تحلیلگران منتظر تضعیف دلار آمریکا هستند که این امر باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد. بارت ملک ، رئیس استراتژی بازار جهانی در TD گفت: روز جمعه ، این روند شروع به توسعه کرد.

وی گفت: "در نهایت ، خواهیم دید که دلار آمریکا تضعیف می شود. این روند با قرار گرفتن دلار در 97.3 واحد آغاز شده است"...... وی به کیتکو نیوز گفت: "شاهد افزایش بزرگی نبوده است."... "مطمئناً به نظر می رسد روند صعودی نرخ بهره که قبلاً دیده ایم ادامه نخواهد یافت. در ایالات متحده آمریکا نگرانی هایی در مورد شیوع مجدد وجود دارد ... این امر فضای بیشتری را برای رشد طلا ایجاد می کند. "

چارلی نودوس ، استراتژیست ارشد بازار در لاساله فیوچرز، گفت: عفب نشین دلاربرای طلا سودمند است..... نودوس گفت: "در حالیکه ما شاهد بازگشایی فعالیت های اقتصادی هستیم ، عدم اطمینان از آنچه اتفاق خواهد افتاد ، اقتصاد عقب نگه می دارد."

استراتژیست های ING FX روز جمعه گفتند که دلار آمریکا به مرحله ادغام رسیده است.... "ابهامات در مورد موج دوم ویروس و سرعت بهبودی باعث شده است احتمال رالی صعودی طلا همچنان خضور داشته باشد ."

سطوح کلیدی قیمت

میلمن گفت ، سطح مقاومت كلیدی 1750 دلار در هر اونس است و خاطرنشان كرد: وی برای هفته آینده دیدگاهی خنثی دارد. اما در روند نزولی ، او 1700 دلار به عنوان حمایت کننده ایی کامل از طلا می داند.

میلمن در حال مشاهده تقاضای جواهرات به عنوان یک محرک مهم برای رالی بعدی طلا است. مطمئن ترین شاخص نشانگر افزایش تقاضای جواهرات در هند و چین خواهد بود. در طی تعطیلی های اقتصادی ناشی از ویروس ، تقاضا از بین رفت. در پاییز ، اگر سرعت شیوع ویروس کمی کاهش یابد ، بهبود تقاضا را شاهد خواهیم بود.. "

وایکوف مقاومت اولیه را درقیمت 1750 دلار و سپس در قیمت 1754.90 دلار مشاهده می کند. در همین حال ، وایکوف روز جمعه نوشت: حمایت اولیه در 1728.30 دلار است و سپس سطح پشتیبان بعدی قیمت 1717.30 دلار خواهد بود.

ملک گفت که او برای هفته آینده 1689 دلار در هر اونس را به عنوان سطح پشتیبان و 1745 دلار را به عنوان سطح مقاومت پیش بینی می کند.

برای هفته آیند چارلی نودس به دنبال قیمت های بالاتر است و اعتقاد دارد دلار آمریكا از اوج خود فاصله می گیرد.... نودوس گفت: "هفته آینده ، طلا می تواند از نردبان بالا برود ، بالای 1760 دلار را آزمایش کند."

داده های مهم برای تماشا

در جبهه داده ها هفته آینده ، گزارش کالاهای بادوام روز پنج شنبه ایالات متحده و آمار تولید ناخالص داخلی سه ماه ابتدایی سال - Q1 و همچنین داده های مربوط به مسکن ایالات متحده در طول هفته ، از جمله فروش خانه های موجود در روز دوشنبه ، فروش خانه های نوساز در روز سه شنبه و شاخص قیمت خانه در روز چهارشنبه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه های وام به لطف هزینه های کم استقراض و در دسترس بودن اعتبار کافی ادامه می یابد و این چشم اندازی مثبت برای بازار مسکن ارائه می دهد ... اما با توجه به مدت زمانی که برای نتیجه گیری و تاثیر آنها بر معاملات خرید مسکن لازم است ، انتظار زیادی از داده های ماه می در هفته لینده نداریم."..... "اقتصاددانان ING جمعه گفتند. "در مورد سفارشات کالاهای بادوام ، ما باید شاهد بازگشت و ترمیم در انواع محصولات آن باشیم ، اما بعید است به همان اندازه ترمیم در بخش مصرف کننده جدی باشد."

همچنین در رادار سرمایه گذاران آمار متقاضای بیمه بیکاری ایالات متحده در روز پنجشنبه و شاخص قیمت PCE که برای انتشار در روز جمعه برنامه ریزی شده نیز وجود دارد.

به نقل از ملک ، شاخص PCE می تواند کمی سورپرایز کننده باشد. بهبودی بسیار بهتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کردند .... نگرانی از افزایش نرخ بهره ممکن است مثل گذشته نباشد. به نظر می رسد تورم در حال تثبیت است و بازده از سطوح بالاتر قبلی پایین آمده است. "

اختصاصی/ برنامه طلا برای هفته آینده

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه