// کد مطلب: ۷۴۶۷۳

اختصاصی/ طلا برای صعود نیاز به جرقه ایی دارد

اختصاصی/ طلا برای صعود نیاز به جرقه ایی دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت طلا و نقره در پایان هفته گذشته تحت تاثیر افزایش نگرانی ها در مورد شیوع موج بعدی پاندمی و در نتیجه بازگشت احتمالی قرنطینه ها رشد داشت

. قیمت هر انس طلا و نقره در پایان هفته گذشته به 1744 دلار و 17.61 دلار رسید که در بالاترین مقدار خود نسبت به 3 هفته اخیر می باشد.

با وجود افزایش ریسک پذیری در بازار و تمایل سرمایه گذاران برای رفتن به بازار های ریسک پذیر تر همچنان طلا قدرت خود را حفظ کرده است. اما کارشناسان معتقدند که با وجود بالا ماندن قیمت طلا برای افزایش قیمت نیاز به یک جرقه دارد .

افزایش تعداد مبتلایان و اجبار احتمالی دولت ها برای بازگرداندن قرنطینه ها باعث خسارت خوردن به احساس ایجاد شده در بازارها در مورد ترمیم اقتصادی شدید خواهد شد و در نتیجه بر بازار سهام فشار وارد شده و تقاضا برای مکان های امن سرمایه افزایش خواهد یافت.

برای مثال تهدید های کره شمالی و تنش های میان دو کره در هفته های آینده می تواند به عنوان جرقه ای برای طلا عمل کرده و باعث بالا رفتن قیمت آن شود.

انتظار می رود که طلا در کوتاه مدت به دلیل شرایط موجود مانند تنش های ایجاد شده توسط کره شمالی، تنش میان چین و ایالات متحده آمریکا و نگرانی از موج دوم بیماری کووید-19 بالاتر رود.

طبق نظر کارشناسان قیمت طلا در روز های پیش رو حتی اگر سیر نزولی پیدا کند بالای 1700 دلار خواهد ماند و برای رشد بیشتر نیز ابتدا باید سطح 1750 دلار را تصاحب کند.

یک تحلیلگر ارشد گروه price futures گفت که در هفته آینده نیز طلا در نبرد خواهد اما در پایان قیمتی بالاتر خواهد داشت. نه فقط این تحلیلگر بلکه بسیاری از تحلیلگران هفته پیش رو را شبیه به هفته گذشته توصیف می کنند و معتقدند که طلا دچار نوسان خواهد بود اما در انتها قیمت آن رشد خواهد کرد.

البته باید این را در نظر گرفت که بسیاری از کارشناسان معتقدند که طلا با شیب ملایم رشد خواهد کرد و رشد های ناگهانی ناپایدار خواهند بود. اما به دلیل شرایط و احساسات موجود در بازار ممکن بارشد های نگهانی زیادی رو به رو باشیم.

اختصاصی/ طلا برای صعود نیاز به جرقه ایی دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه