// کد مطلب: ۷۴۶۸۳

اختصاصی/ طلا تحت تاثیر افزایش تعداد مبتلایان جهش قیمتی داشت

اختصاصی/ طلا تحت تاثیر افزایش تعداد مبتلایان جهش قیمتی داشت
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت جهانی طلا در اولین روز از مبادلات هفتگی به بالاترین سطح در بیش از یکماه جهش کرد ،زیرا افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا باعث شد تا چشم انداز ترمیم اقتصادی جهان خدشه دار شود و سرمایه گذاران به سمت مکان های امن سرمایه حرکت کنند .

به گزارش رویترز،قیمت طلا در بازار نقدی با رشدی 0.5 درصدی ( یکساعت پیش) به 1750.91 دلار در هر اونس صعود کرد...طلا در بازه ایی از مبادلات بالاترنی سطح قیمت از 18 ماه می را نیز ثبت کرده بود...طلای آتی امریکا با 0.8 درصد صعود به 1766.90 دلار در هر اونس رسید .

مایکل مک کارتی،استراتژیست ارشد در سی ام سی مارکتز گفت:" وجود ریسک کلی به بازار طلا کمک کرده است و شاهد افزایش فشار بر ارزهای در معرض رشد و بازارهای سهام هستیم ..به طور کلی نگرانی هایی در مورد افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد ."

" بازار نگران چشم انداز رشد اقتصاد است و همین موضوع عاملی حمایت کننده از طلا است ."

سازمان بهداشت جهانی گزارش داد روز یکشنبه رقم رکوردی در تعداد ابتلا به ویروس ثبت شده است .

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا و سایر مناطق جهان باعث کاهش امیدواری ها برای ترمیم اقتصادی ایی سریع شده و بر اشتهای ریسک سرمایه گذاران برای حضور در بازار دارایی های با ریسک بالا فشار منفی وارد کرده است .

در این بین صدای دو تن از مقامات ارشد فدرال رزرو بدبینی در مورد هر گونه ترمیم اقتصادی را افزایش دادند و هشدار دادند اگر بیماری تحت کنترل قرار نگیرد ،نرخ بیکاری می تواند وباره رشد کند.

تنش های ژئوپلتیکی نیز همچنین عاملی حمایت کننده از طلا هستند ،چراکه بر اساس جزئیات جدید اعلام شده از طرح امنیتی چین در هنگ کنگ مشخص شد که پکن اختیارات بیش از حدی برای کنترل نیروهای اجرایی خود خواهد داشت .

نشانگر احساسات سرمایه گذاران ، صندوق اس پی دی آر گلد تراست اعلام کرد که حجم طلای این صندوق روز جمعه با 2 درصد رشد به 1159.31 تن رسیده در حالیکه مبادله گران و صندوق های سرمایه گذاری موقعیت گیریهای افزایشی خود در بازار کومکس طلا و نقره را در هفته منتهی به 16 ژوئن افزایش داده اند.

وانگ تائو ، تحلیلگر تکنیکال در رویترزگفت که طلای نقدی ممکن است سطح 1767 دلاری را دوباره آزمایش کند و صعود به بالای این سطح می تواند منجر به رسیدن طلا به رقم 1796 دلار در هر اونس شود .

در جایی دیگر از بازار نقره با 1.4درصد رشد به 17.84 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت در بیش از یک هفته بود ...پالادیوم با 0.1درصد صعود به 1912.74 دلار در هر اونس صعود کرد و پلاتین با 1.3 درصد جهش قیمتی به 816.27 دلار در هر اونس مبادله می شد .

اختصاصی/ طلا تحت تاثیر افزایش تعداد مبتلایان جهش قیمتی داشت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه