// کد مطلب: ۷۴۶۸۹

اختصاصی/ تورم سگی که اینبار پارس می کند

اختصاصی/ تورم سگی که اینبار پارس می کند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:طلا ،جنگل ، سهام املاک ، اوراق قرضه مرتبط با تورم - اینها فقط برخی از دارایی هایی است که سرمایه گذاران در حال ریختن پول به بازار آنها هستند با توجه به اینکه انفجار اخیر هزینه کرد و مخارج دولت ها و محرک های بانک های مرکزی ممکن است سرانجام تورم را از زاغه نشینی ( عدم تحرک زیاد)ده ساله آن خارج کند و شاهد رشد آن باشیم.

با توجه به پیش بینی اقتصاد جهانی مبنی بر کاهش 6 درصدی در سال جاری ، به نظر ممکن است زمان عجیب و غریبی برای ترسیدن ازتورم باشد.

به گزارش رویترز ،برای تایید موارد پیش بینی شده در قبل ، اندازه گیری های مبتنی بر عمکلدر بازار نشان می دهد که روند صعودی قیمت ها ممکن است برای سالها مشکلی برای سرمایه گذاران ایجاد نکند و حضور نداشته باشد. شاخص های سنجش تورمی ایالات متحده و یورو نشان می دهند که رشد قیمت سالانه طی 10 سال آینده حتی به سختی می توانند به بالای رقم 1 درصد برسند .. USBEI10Y = RR EUIL5YF5Y = R.

بنابراین اگر واقعاً تورم همانطور که صندوق بین المللی پول در سال 2013 اعلام کرد ، "سگی که پارس نکرده است" و در آنزمان به همه چاپ پول های بانک های مرکزی که در واکنش به بحران مالی 2008-9 انجام شده یود پاسخی نداده ، چرا باید سرمایه گذاران نگران تورم در شرایط فعلی باشند ؟، به ویژه آن که داده های آماری مربوط به جمعیت و گروه های خاص درون آن و فناوری نیز در تلاشند تا تورم را در جهان توسعه یافته کاهش دهند.

پاسخ این است که برخی فکر می کنند که سگ این بار واقعاً پارس خواهد کرد ، بخشی از آن به این دلیل که - برخلاف سالهای پس از سال 2008 - دولت ها در سراسر جهان ، در تلاش برای محدود کردن تأثیر همه گیر ویروس بسته های محرک اقتصادی گسترده ای را نیز خرج کرده اند

"مایک کلی"، رییس بخش دارایی های بریج اینوستمنت که بر اساس چشم انداز خود اقدام به خرید طلا می کند ،گفت:بر اساس چشم انداز من "3 تا 5 سال آینده ما به طناب - رشته (pushing on the string )فشار ، فشار و فشار وارد خواهیم کرد تا در نهایت گارد و حالت دفاعی خود را رها کنیم.... از این پس سگ (تورم) شروع به پارس خواهد کرد."

فشار دادن به یک رشته اشاره به تلاش در یک زمینه معین دارد که مفید نخواهد بود. در اقتصاد ، فشار بر روی یک رشته زمانی است که بانک های مرکزی در زمان رکود اقتصادی سعی در اجرای سیاست های تسهیلی کنند در حالی که در همان زمان و از قبل هم این نوع سیاست ها در حال اجرا بوده است .

وی افزود: "طلا از مدت ها قبل نگران چنین چیزهایی بوده.. با این دیدگاه که ویروس کرونا در پایین جاده مشکل ساز خواهد شد و بر این اساس طلا رشد هایی داشت."

حتی دولت های خسیس و کم هزنیه ایی مثل آلمان با تریلیون دلار در برنامه های محرک به بانک های مرکزی پیوسته اند. سرمایه گذاران می گویند حتی ممکن است مبحث "تابو شده "درآمد از بدهی ، جایی که بانک های مرکزی مستقیماً هزینه های دولت را تأمین می کنند ، در کارت احتمالات باشد .

کلوس کالدمورگن ، مدیر پرتفوی در دارایی DWS ، گفت: آنچه من را نگران می کند این است که در حال حاضر به نظر می رسد محدودیتی برای محرک های مالی وجود ندارد.

شاهین تورم همچنین به دلیل خروج از روند جهانی سازی نیز صعود خواهد کرد،جایی که کوچک شدن تجارت بین المللی وجود دارد و باز گرداندن و وارد کردن تولیدات شرکت های غربی به کشورهای خود منجر به افزایش قیمت می شود.

این دیدگاه که تورم در مسیر پیش رو می تواند افزایش یابد ، در شاخص های تعجب آور تورمی سیتی بانک منعکس می شود ، که نشان می دهد سطح انتظار در میزان غافلگیری انتظارات تورمی بازار در رقم رکوردی قرار دارد و در منطقه یورو نیز این شاخص بالاتر رفته است. .

چه چیزی بخریم؟

سرمایه گذاران علاقه مند هستند که از نرخ تورم آتی به طور صحیح برای محافظت از بازده خود استفاده کنند و نیاز دارند به سمت دارایی هایی بروند که در صورت وقوع تورم ارزش بالاتری پیدا کنند و یا حداقل ارزش فعلی خود را حفظ کنند.

به نظر می رسد آنها در درجه اول به سمت اوراق مرتبط با تورم امریکا و طلا خواهند رفت .... مدیران ثروت صندوق هایی که رویترز از آنها سوال کرده بود اعلام کردند تا کنون 10 درصد از پرتفوی مشتریان خود را از طریق محصولات مربوط به آن مانند صندوق های سرمایه گذاری،سهام طلا و ختی شمش به طلا اختصاص داده اند .

با اینکه قیمت طلا از پایان ماه مارس XAU = 18٪ افزایش یافته باشد ، امابرخی دیگر از این محافظین در برابر تومر همچنان ارزان هستند

اوراق قرضه 10 ساله وابسته به تورم در ایالات متحده - که به عنوان TIPS شناخته می شود - "بریک ایونت" و یا نرخ تورم پیش بینی شده در یک دهه را ، تقریباً 1.2 درصد را نشان می دهد.

همچنین به عنوان لینک دهنده ، ارزش اسمی و پرداخت سود این اوراق بهادار با تورم بالا می رود.

تئون درایسما ،مدیرتیت پرتفو در مان گروپ که در دارایی های مرتبط با تورم سرمایه گذاری کرده است ،گفت :" اما علی رغم رونق محرک ها ، "نرخ تورمی حالا در قیمت گذاری ها محاسبه می شود بسیار پایین تر آنچه در پایان سال گذشته قیمت گذاری می شد است" .

بنابراین ممکن است با تورم چند سالی فاصله داشته باشیم ، اما بانک ها به مشتریان توصیه می کنند که تعهدات ارزان قیمت را انتخاب کنند. مورگان استنلی اوراق مرتبط با تورم 30 ساله در ایالات متحده را پیشنهاد می کند ، در حالی که نات وست توصیه می کند برای خرید اوراق 30 ساله انگلیس و اوراق 10 ساله منطقه یورو اقدام کنیم.

کالین هارت،مدیریت پرتفوی در بی ان پی باریباس بانک فرانسه گفت :"این پرچین ها در بسیاری از موارد بسیار ارزان به نظر می رسند ، بنابراین چرا اکنون آنها را خریداری نکنیم؟ می توانیم صبر کنیم ، اما در آنصورت موارد مناسب به سرعت از ما دوره خواهند شد ."

در واقع ، شاخص راهنمایی اوراق قرضه 10 ساله ای اند پی ایالات متحده در حال حاضر 12 درصد نسبت به سطح مارس افزایش یافته است.

کریس جفری در تیم تخصیص دارایی Legal & General گفت: "تا چند سال آینده اثری از تورم نخواهیم دید تا زمانیکه فاکتورهای تورم شروع به وارد شدن کنند ، بنابراین به همین دلیل ما اوراق مرتبط با تورم بلند مدت (پیوندهای طولانی ایالات متحده) را حفظ می کنیم."

هارت گفت که محافظ اصلی برای وی طلا است ، اما او همچنین در یک سبد کالایی گسترده تر که شامل گاز طبیعی ، مس و نفت است نیز سرمایه گذاری کرده .

چوب و جنگل ها

و این محافظ ها فقط به طلا یا پیوند دهنده ها ( اوراق )مربوط نمی شود: انتخاب دیگر املاک و مستغلات است. کالدمورگن از DWS که در حال خرید سهام املاک مسکونی آلمان است ، شرط می بندد عرضه دارایی جدید کندتر از روند رشد عرضه پول خواهد شد( پول هست و خانه نیست).

براساس اعلام صندوق بین المللی پول ، قیمت جهانی مسکن ، تنظیم شده برای تورم ، 14 درصد در سال 2009 تا 2019 افزایش یافته است.

جفری از موسسه Legal & General سرمایه گذاری در زمین های کشاورزی و جنگلداری را در اوایل سال جاری را پیش نهاد می دهد و انتظار دارد ارزش واقعی این محصولات درافق 5 تا 10 ساله رشد خواهند کرد . دارایی های وی از طریق سهام عمومی شرکت هایی است که به شدت در معرض چنین مواردی قرار دارند.

براساس اعلام وزارت زراعت ، قیمت های الوار در بریتانیا در طول یک دهه گذشته بیش از 130 درصد افزایش یافته است.

اختصاصی/ تورم سگی که اینبار پارس می کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه