// کد مطلب: ۷۴۶۹۲

اختصاصی/ طلا علی رغم افت هنوز نزدیک سقف قیمت ۱ ماهه قرار دارد

اختصاصی/ طلا علی رغم افت هنوز نزدیک سقف قیمت 1 ماهه قرار دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: روز سه شنبه – 23ژوئن قیمت طلا به دلیل انتظار برای مشاهده داده های تولید مثبت از اروپا افت کرد ،اما نگرانی ها در مورد موج دوم پاندمی کرونا فعلا فلز مکان امن سرمایه را نزدیک به بهترین قیمت خود در بیش از یکماه حفظ کرده است .

به گزارش رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.2درصد افت به 1750.75 دلار در هر اونس رسید (20 دقیقه پیش) بعد از انکه در بازه ایی از مبادلات روز دوشنبه بالاترنی رقم از 18 ماه می ، یعمی 1762.70 دلار در هر اونس را ثبت کرد....طلای بازار آتی امریکا نیز با 0.2 درصد افت به 1763.70 دلار در هر اونس کاهش یافت .

استفان اینس، استراتژیست ارشد در اکسی کورپ گفت :" ما شاهد سطحی از سودگیری قبل از انتشار شاخص مدیران خرید هستیم.آمار مثبت می تواند باعث گردش حالت بازار و حمایت بیشتر از ترمیم Vشکل اقتصادی شود ."

اقتصاددانان اعتقاد دارند که شاخص پی ام آی کامپوزیت اروپا در ماه ژوئن در حالیکه اقتصاد های این حوزه در حال بازگشایی هستند به 42.4 واحد رشد کند ..این رقم برای ماه قبل 31.9 بود .شاخص تولیدات امریکا نیز قرار است بعد از داده های اروپایی منتشر شود .

اینس اضافه کرد:" با اینحال در مسیر پیش رو ما شاهد محرک های بیشتری از جانب بانک های مرکزی و دولت ها به هدف مقابله با پاندمی خواهیم بود که باید برای طلا عاملی سازنده باشد ."

طلا تا به اینجای سال نزدیک به 15 درصد رشد قیمت ثبت کرده است که دلیل ان به طور کلی حمایت نرخ بهره های کمتر و محرک های اقتصادی گسترده از جانب بانک های مرکزی برای مقابله با تاثیرات مخرب پاندمی بود ، چراکه فلز زرد معمولا به عنوان محافظی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

شیوع های جدید در امریکای جنوبی ،به طور مشخص برزیل وجود داشته در حالیکه نیویورک مرکز شیوع پاندمی در امریکا سطح قرنطینه ها را روز دوشنبه و بعد از 100 روز کاهش داد.

شاخص بازارهای سهام آسیا بعد از اظهارت گیج کننده از جانب کاخ سفید در مورد توافق تجاری با چین روندی نوسانی داشت با توجه به اینکه دونالد ترامپ ، رییس جمهوری امریکا بعد تر اعلام کرد که این توافق کاملا دست نخورده است .

اتحادیه اروپایی روز دوشنبه به چین اعلام کرد تا وعده باز کردن اقتصاد خود به روی باقی جهان را عملی کند و هشدار داد که عملی کردن قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ عواقب منفی را در پی خواهد داشت ، قانونی که از دید اروپایی ها محدود کننده حقوق اساسی انسانی است.

بر اساس اعلام صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان، حجم ذخیره طلای این صندوق نسبت به رقم 1159.31 تنی روز جمعه رشدی 0.6درصدی ثبت کرده و در پایان مبادلات روز دوشنبه به 1166.04 تن رسیده است .

جایی دیگر از بازارها، پالادیوم 0.6درصد افت داشت و به 1927.57 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 0.5 درصد کاهش در رقم 817.77 دلار در هر اونس قرار گرفت و نقره نیز با 0.6 درصد کاهش قیمت به 17.72 دلار در هر اونس مبادله مب شد بعد از آنکه روز دوشنبه بالاترنی قیمت در بیش از یک هفته را ثبت کرد .

اختصاصی/ طلا علی رغم افت هنوز نزدیک سقف قیمت 1 ماهه قرار دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه