// کد مطلب: ۷۴۷۰۸

اختصاصی/ شیوع و امید به محرک های بیشتر باعث رشد رکوردی طلا شد

اختصاصی/ شیوع و امید به محرک های بیشتر باعث رشد رکوردی طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: قیمت طلا در مبادلات روز چهارشنبه به نزدیک بهترین قیمت خود در 8 سال گذشته صعود کرد ،چراکه نگرانی ها در مورد افزایش شیوع ویروس و امیدواری ها برای اجرای محرک های اقتصادی بیشتری به هدف مقابله با تاثیرات اقتصادی پاندمی باعث افزایش تقاضا برای مکان های امن سرمایه شده است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی ( یکساعت پیش )با 0.2 درصد رشد به 1769.76 دلار در هر اونس رسیده بود ،بعد از انکه در بازه ایی از مبادلات فلز زرد تا 1773 دلار،بهرتین قیمت از اکتبر 2012 صعود کرد ...طلای مبادلات اتی امریکا نیز با رشدی 0.2درصدی به 1785.80 دلار در هر اونس رسید .

دانیل هینس، تحلیلگر ارشد در ANZ بانک گفت :"ترس ها از موج دوم ویروس به طور مشخص در ایالات متحده و امریکای لاتین فاکتور ایجاد نگرانی برای پایداری ضعف در ترمیم اقتصادی شده و این مورد بدون شک از تقاضای مکان امن سرمایه دارایی های مانند طلا حمایت می کند."

"ادامه حمایت بانک های مرکزی به احتمال زیاد شامل ادامه خرید اوراق قرضه و سیاست های پولی آسان است به طور مشخص در آینده ایی قبال پیش بینی باعث باقی ماند نرخ ها بهره در سطوح پایین خواهد شد ."

تا به اینجای سال واکنش تهاجمی بانک های مرکزی در سرتاسر جهان برای اجرای محرک های اقتصادی و نگه داشتن نرخ های بهره در رقم های پایین باعث افزایش 16 رصدی قیمت طلا شده است ،چراکه فلز زرد به طور گسترده به عنون حافظی در برابر تورم و استهلاک ارزی دیده می شود.

وزیر خزانه داری امریکا، استیون منوچین گفت که تمرکز برنامه محرک اقتصادی بعدی بر روی بازگرداندن سریع مردم به کارهای خود است و وی تاخیر بیشتر در زمان نهایی پرداخت مالیات ها را در نظر دارد .

تعداد زیاید از ایالت های امریکا رقم های رکوردی از ابتلا به ویروس را گزارش کرده اند و تعداد مرگ و میر های در امریکای لاتین در روز سه شنبه از 100 هزار نفر گذشت ...در امریکا تعداد مبتلایان به ویروس در هفته منتهی به 21 ژوئن در مقام مقایسه با هفته قبل از ان رشدی 25 درصدی داشته .

نیویورک تایمز گزارش کرد که اتحادیه اروپا به دلیل افزایش موارد اتبلا به ویروس کوید -19 در ایالات متحده در حال اماده شده برای اجرای برنامه توقف سفر امریکایی ها است .

همچنین برای کمک بیشتر به صعود طلا شاخص ارزش دلار امریکا نیز نزدیک به کمترین رقم در بیش از یک هفته قرار دارد ...دلار ضعیف تر باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود و از تقاضا حمایت می کند.

بر اساس اعلام صندوق اس پی دی آر گلد تراست، حجم ذخیره بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان روز سه شنبه رشدی 0.28 درصدی داشته و به 1169.25 تن رسیده است .

در جایی دیگر از بازارها، پالادیوم 0.1درصد رشد داشت و به 1926.06 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 0.4 درصد افت 825.59 دلار در هر اونس شد و نقره با 0.4 درصد کاشه قیمت در 17.89 دلار در هر اونس قرار گرفت .

اختصاصی/ شیوع و امید به محرک های بیشتر باعث رشد رکوردی طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه