// کد مطلب: ۷۴۷۱۵

اختصاصی/ام کی اس: اونس طلا در نیمه اول سال آینده از ۲۰۰۰ هزار دلار گذر خواهد کرد

اختصاصی/ام کی اس: اونس طلا در نیمه اول سال آینده از 2000 هزار دلار گذر خواهد کرد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:براساس آخرین تحقیقات از سوی شرکت سوییسی پالایش و فرآوری طلای MKS PAMP Group ، شرایط بی سابقه اقتصادی ناشی از بیماری پاندمی  COVID-19 حداقل تا نیمه اول سال 2021 به حمایت از قیمت های طلا و نقره ادامه خواهد داد.

به گزارش کیتکو نیوز،در آخرین گزارش چشم انداز روند ، تحلیلگران این شرکت فلزات گرانبها اظهار داشتند که از زمان پیش بینی قیمت اولیه آنها در آغاز سال ، جهان شاهد اقدامات گسترده بانک مرکزی برای حمایت از اقتصاد جهانی ویران شده توسط ویروس کرونا بوده. آنها خاطرنشان می كنند كه از ماه مارس بیش از 15 تریلیون دلار به بازارهای مالی تزریق شده است.

تحلیلگران گفتند: "این روند بی سابقه است و تأثیر طولانی مدت بر اقتصادهای جهان خواهد داشت.".... "در میان مدت ، این حجم گسترده از سرمایه در محیطی با رشد اقتصادی منفی جهان و نرخ های بهره منفی می تواند منجر به فشار تورمی و از دست رفتن قدرت خرید شود."

در این شرایط ، تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت طلا در نیمه اول سال 2021 از 2000 دلار در هر اونس گذر کند، زیرا عدم قطعیت های اقتصادی و نرخ بهره پایین همچنان از قیمت ها حمایت می کنند.

"با وجود افزایش قابل توجه قیمت در پیش بینی ما ، معتقدیم که سناریوی ما همچنان محافظه کارانه باقی مانده است.".... "از آنجا که پول کاغذی ارزش خود را از دست می دهد و بازارها بی ثبات است ، طلا با هجوم قابل توجه خرید مواجه می شود و نقش خود را به عنوان یک پناهگاه امن و دارایی برای حفظ ارزش سرمایه ایفا می کند. این طوفانی( حمایت کننده) مناسب برای طلا یا حتی می تواند یک توفان کامل باشد! "( توفان کامل "ترکیبی از عوامل نادر که باعث روندی بسیار تهاجمی می شود.)

این شرکت حالا متوسط قیمت طلا در سه ماهه سوم را حدود 1770 دلار در هر اونس پیش بینی می کند و متوسط قیمت طلا در سه ماهه آخر سال 2020 را 1830 دلار در هر اونس می داند.

اگرچه MKS در مورد قیمت طلا دیدگاهیی افزایشی دارد ، اما آنها اعلام کردند که این بازار ممکن است در بقیه سال 2020 با برخی از عوامل کاهشی ،مانند بازار سهام قوی روبرو شود. با این حال ، از دید این تحلیلگران این اتفاق یک عقب نشینی موقتی خواهد بود.

"هنگامی که نتایج مالی شرکت ها در اوایل سال 2021 منتشر می شود ، آنها منعکس کننده سطح قیمت سهام نیستند( در واقع سهام بیش از حد واقعی قیمت گذاری شده) ، زیرا بیشتر درآمد شرکت ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. ما انتظار داریم اصلاح عمده قیمت سهام را تا پایان سال و آغاز سال 2021 شاهد باشیم. "

با نگاهی به قیمت نقره ، تحلیلگران MKS گفتند که فلز گرانبها باید به خوبی عمل کند ، و همراه با رالی طلا بالاتر می رود. تحلیلگران پیش بنی می کنند قیمت نقره در نیمه اول سال 2021 به 23 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گفته تحلیلگران ، متوسط قیمت نقره در سه ماهه سوم 19 دلار در هر اونس است. آنها پیش بینی می کنند متوسط قیمت ها در سه ماهه آخر سال به 20 دلار در هر اونس افزایش یابد. این شرکت در نیمه اول سال 2021 متوسط قیمت نقره را 20.05 دلار در هر اونس می داند.

این تحلیلگر گفت که آنها بعد رسیدن ( رشیو) نسبت ارزش طلا/ نقره به بالای 100 و لمس 125 واحد در ابتدای پاندمی COVID-19 ، اعتقاد دارند نسبت طلا به نقره به محدوده 80 واحد عقب نشینی خواهد کرد.( 80 اونس نقره برای خرید 1 اونس طلا)

"تقاضای صنعت با توجه به توقف فعلی فعالیت ها و پایین آمدن رشد جهانی همچنان کاهش می یابد. اما بازی های سوداگرانه ناشی از نسبت طلا به نقره وجود خواهد داشت و انتظار داریم جلسات مبادلاتی با رالی های قیمتی بسیار ناپایدار را در ماه های آینده داشته باشیم. "

هرچند پالایشگاه سوئیسی روی طلا و نقره دیدگاهی صعودی دارد ، اما تحلیلگران فقط سود متوسطی را برای پلاتین و پالادیوم پیش بینی می کنند

این تحلیلگران گفتند که آنها در نیمه اول سال آینده متوسط قیمت پلاتین 850 دلار در هر اونس باشد و این فلز تا 950 دلار افزایش یابد.

صنایع خودروسازی آمارو اعداد رنج آوری را منتشر کرده است و در آینده ایی میان مدت شرایط برای این صنعت روشن به نظر نمی رسد. با این وجود ، ما همچنان روند حرکت پلاتین را خنثی و تا اندازه ایی افزایشی می بینیم. " "در حالی که تقاضای صنعتی برای پلاتین همچنان به طور قابل توجهی تضعیف می شود ، افزایش تقاضای سرمایه گذاری می تواند به عنوان چتر نجات در سقوط قیمت عمل کند."

ام کی اس گفت که تقاضای صنعتی ضعیف در بخش خودرو نیز بر روی قیمت پالادیوم سنگینی خواهد داشت.. این شرکت پیش بینی می کند قیمت پالادیوم در نیمه اول سال 2021 به 2250 دلار در هر اونس می رسد و میانگین قیمت آن 2045 دلار در هر اونس خواهد بود ..

"ما سال را با کسری تقاضای عرضه آغاز کردیم و ممکن است تولیدات معدنی طی چند ماه آینده اندکی کاهش یابد. این 2 عامل ممکن است تا حدودی کاهش تقاضای صنعتی را جبران کند. "

آنها اضافه كردند: "ما در ژانویه اعتقاد داشتیم كه پالادیوم برنده بزرگی خواهد بود ، اما اكنون ما اعتقاد داریم برنده اصلی طلا و نقره خواهند بود."

اختصاصی/ام کی اس: اونس طلا در نیمه اول سال آینده از 2000 هزار دلار گذر خواهد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه