// کد مطلب: ۷۴۷۱۷

اختصاصی/ روند فعلی بازار سهام پایدار نیست و داشتن طلا منطقی است

اختصاصی/ روند فعلی بازار سهام پایدار نیست و داشتن طلا منطقی است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: به  گفته یک تحلیلگر مشاهده ترمیم و جهش در فعالیت های اقتصاد جهان پس از ویران شدن توسط پاندمی COVID-19 اجتناب ناپذیر است ،اما نباید انتظار داشت که به این زودی ها به سطح پیش از بحران برسد.

در مصاحبه ای با کیتکو نیوز ، دیوید روزنبرگ ، اقتصاددان ارشد در شرکت تحقیقاتی روزنبرگ ، نه تنها به سرمایه گذاران هشدار داد كه انتظار بهبود اقتصادی آهسته تری را داشته باشند دارند ، بلكه ابه این نکته نیز اشاره کرد که نباید به ارزش بازار سهام به عنوان نشانه ای از بازگشت سریع همه چیز به حالت عادی نگاه كنند .

هرچند که بازارهای سهام بیشترین رالی خود در تاریخ را از پایین ترین سطح مارس مشاهده کرده اند ، روزنبرگ اظهار داشت که این اقدامات با استفاده از اقدامات محرک گسترده فدرال رزرو و دولت فدرال ، به صورت مصنوعی پشتیبانی می شوند.

هفته گذشته ، خوشبینی برای بازیابی و ترمیم اقتصادی V شکل پس از آنکه دولت ایالات متحده اعلام کرد افزایش شدید فروش خرده فروشی در ماه می را شاهد بوده ایم افزایش یافته است..... با این حال ، روزنبرگ گفت که این افزایش مصرف پایدار نیست.

وی گفت: "شاید با در نظر گرفتن این مورد که در ماه آپریل دولت ایالات متحده 3 تریلیون دلار نقدینگی تزریق کرده این مسئله تعجب آور نباشد( منظور روند خرده فروشی )." ...."این در اصل پول خیریه ایی از جانب عمو سام برای حفظ ثبات اجتماعی است."

وی افزود: "از آن زمانکه تولید صنعتی و مسکن شروع شد ( بعد از قرنطینه ها)، هر دو پایین تر از حد انتظار حرکت کرده اند . اما می بینید ، تا زمانی که بورس سهام رو به افزایش است و بالا و بالاتر می رود مردم به این باور خواهند رسید که همه چیز خوب است."

روزنبرگ در مورد چگونگی پیمایش و بهترین شکل حرکت در بازارهای مالی ایی که به صورت مصنوعی تحریک شده اند ، گفت که نگه داشتن مقداری طلا منطقی است.

"تمام کیمیاگری بانک مرکزی باعث شده است که این بازارها به طور فزاینده ای ناپایدار باشند. و ما باید درک کنیم که بی ثباتی در هر دو جهت بالا و پایین کار می کند ... "وی گفت:" طلا در برابر این پس زمینه خیلی خوب عمل می کند. "

با نگاهی به نرخ های بهره ، فدرال رزرو پیش بینی می کند که نرخ بهره برای دو سال آینده در مرز صفر باقی بماند. با این حال ، روزنبرگ گفت كه بر اسا گزارش منتشر شده توسط فدرال رزرو سانفرانسیسكو كه به روند سالیانه در همه گیری ها نگاه می كرد ، نشان می دهد كه نرخ ها می توانند برای مدت طولانی تری در سطوح پایین تر باقی بمانند.

روزنبرگ با استناد به گزارش ، گفت نتیجه گیری از این تحقیق نشان می دهد که از نظر تاریخی پس از یک بیماری همه گیر ، نرخ بهره برای دهه ها در رقم های پایین باقی مانده است.

وی گفت: "هنوز این شکاف تولید وجود دارد ، به همین دلیل [فدرال رزرو] برای سال های آینده نرخ های نزدیک به صفر خواهد داشت ، فکر می کنم فراتر از 2022."

روزنبرگ به جای جستجوی نمایه های ارزشی در بازارهای سهام که ارزشگذاری را با محرک بانک مرکزی لکه دار می کند( غیر واقعی است) ، گفت سرمایه گذاران باید به دنبال فرصت های رشد باشند. یکی از بخش هایی که روزنبرگ سرمایه گذاری در آنها را دوست دارد ،بخش فناوری های بزرگ است ، زیرا مردم برای کار از خانه (دور کاری)، مراقبت های بهداشتی و خرید کالاهای اساسی مصرفی و فروشگاه های مواد غذایی که برنامه های تحویل آنلاین قدرتمندی را تهیه کرده اند بیشتر و بیشتر از فن آوری استفاده می کنند.

اختصاصی/ روند فعلی بازار سهام پایدار نیست و داشتن طلا منطقی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه