// کد مطلب: ۷۴۷۲۶

اختصاصی/ شکار نقدینگی باعث افت طلا شد

اختصاصی/ شکار نقدینگی باعث افت طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات روز پنجشنبه- 25 ژوئن قیمت جهانی طلا کاهش یافت و از بهترین قیمت نزدیک به 8 سال که در مبادلات دیروز ثبت شده بود فاصله گرفت ،زیرا روند فروشی که در بازارهای سهام تحت تاثیر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اتفاق افتاده موجب شد گروهی از سرمایه گذاران به هدف افزایش نقدینگی بازارهای کالایی را رها کنند.

به گزارش از رویترزقیمت طلای نقدی( یک ساعت پیش )با 0.1 درصد افت به 1760.39 دلار در هر اونس رسید .( رقم فعلی 1762 دلار در هر اونس است ) ....روز گذشته فلز زرد تا 1779.06 دلار در هر اونس صعود کرد که بهترین قیمت آن از اکتبر 2012 بود....طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.2 درصد افت به 1771.80 دلار در هر اونس رسید .

روز گذشته بعد از رسیدن طلا به بهترین سقف قیمت در نزدیک 8 سال ،تحت تاثیر سودگیری مبادله گران طلا سطحی از رشد قیمت را از دست داده بود .

جفری هالی، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" الگوی رفتاری که امسال شاهد هستیم به این گونه است که وقتی بازار سهام و انرژی سقوط می کنند عجله و شتابی برای دستیابی به پول نقد در سراسر بازارهای کالایی از جمله طلا ایجاد می شود ( اقدام به فروش) ."

با اینحال وی اضافه کرد :" هر نوع اصلاح قیمتی به نظر روندی آرام و کند خواهد داشت و یک عجله برای خروجی سریع از درب بازار نیست ."، در حالیکه خرید مکان امن سرمایه و نرخ های بهره پایین سطح حمایتی را برای طلا فراهم کرده است.

نشانگر اشتهای کلی برای طلای، یعنی حجم ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست در سال جاری جهشی 16 درصدی داشته و به بالاترین سطح در بیش از 7 سال رسیده است ...حجم ذخیره طلای این صندوق روز گذشته با 0.65 درصد رشد به 1176.85 تن رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.1 درصد رشد داشت .

تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین کاهش چشم انداز رشد اقتصادی جهان در پیش بینی صندوق بین المللی پول شاخص بازارهای سهام آسیا افت کردند و جریان های مکان های امن سرمایه به بازار جایگزین دیگر یعنی دلار وارد شدند.

در سال جاری طلا و بازارهای سهام حرکات هماهنگی را با هم داشته اند ، با توجه به اینکه سقوط های سنگین بازار عجله برای افزایش پول نقد را افزایش می دهد ، نیاز سرمایه گذار به پول نقد برای پاسخ به کال مارجین ها باعث روند فروش در بازار طلا نیز می شود .

روز چهارشنبه سه ایالت امریکا یعنی فلوریدا،اوکلاهاما و کارولینای جنوبی از رسیدن تعداد موارد ابتلا به رقم های رکوردی خبر دادند....بیش از 9.3 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند .

فرماندار نیویورک ،نیوجرسی و کنتاکی دستور لغو سفر از 9 ایالت دیگر را به هدف کاهش سح شیوع برای 14 روز دیگر تمدید کردند.

در این بین افزایش تعداد موارد ابتلا در جاهای دیگری از جهان نیز وجود داشته که شامل برزیل ، آمریکای لاتین و هند می شود و این آخری همچنین دومین کشور مصرف کننده طلا نیز هست .

جان شارما ، اقتصاد دان در بانک مرکزی استرالیا گفت :"در بخش طلای فیزیکی ، تقاضا برای جواهرات به احتمال زیاد پایین باقی خواهد ماند و محدود کننده ایی برای افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود ."

پالادیوم با 0.8 درصد رشد به 1878.45 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین 0.1 درصد رشد داشت به 800.29 دلار در هر اونس مبادله می شد ،نفره با رشدی 0.2 درصدی در رقم 17.55 دلار درهر اونس قرار گرفت .

اختصاصی/ شکار نقدینگی باعث افت طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه