// کد مطلب: ۷۴۷۲۸

اختصاصی/ رالی اخیر می تواند طلا را به ۳۰۰۰ هزار دلار در هر اونس برساند

اختصاصی/ رالی اخیر می تواند طلا را به 3000 هزار دلار در هر اونس برساند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:با توجه به پاسخ فدرال رزرو به بحران COVID-19 ، طبق آخرین گزارش طلای موسسه ادیسون ، قیمت اونس طلا احتمالاً به 1900 نزدیک خواهد شد و در این بین پتانسیل 3000 هزار دلاری شدن آن نیز وجود دارد  .

به گزارش از کیتکو نیوز،چارلز گیبسون ، مدیر تحقیقات سرمایه گذاری ادیسون گفت ، این چشم انداز مبتنی بر پیش بینی هایی است که در آن بحران ناشی از ویروس ادامه خواد داشت و ترازنامه فدرال رزرو تثبیت یا افزایش خواهد یافت.

"با توجه به اینکه در حال حاضر کل پایه پولی ایالات متحده 5.1 تریلیون دلار است (و با در نظر گرفتن همبستگی نزدیک تاریخی بین این دو) ، پیش بینی منطقی صعود قیمت طلا به 1892 دلار در هر اونس است و بالقوه امکان صعود به 3000 دلار در هر اونس نیز وجود دارد ."

حمایت از طلا در حال حاضر توسط ترکیبی از عوامل از جمله چاپ پول ، خرید اوراق قرضه به شکلی تهاجمی ، قرنطینه های ناشی از پاندمی کوید - 19 و بحران اقتصادی انجام می شود.

این گزارش مقایسه ای بین نرخ بهره منفی فعلی در ایالات متحده و نوسانات مشابه نرخ بهره بین سپتامبر 1979 و اکتبر 1980 را انجام داده ، زمانی که ادیسون از آن به عنوان اولین بازار افزایشی بزرگ طلا در دوره پولی تخت - flat money یاد می کند.

به گفته گیبسون ، اقدامات فدرال رزرو در پاسخ به بحران ویروس، کلیدی است که می تواند طلا را به بالای 3000 دلار در هر اونس برساند.

" فدرال رزرو پس از کاهش نرخ بهره به نزدیک صفر (در واقع به صفر) درصد در ابتدا گفت که اوراق قرضه ایی به ارزش 700 میلیارد دلار را خریداری می کند و در 23 مارس همه ترمزها را رها کرد و دوباره برنامه نا محدود دیگری برای خرید اوراق خزانه داری و اوراق بهادار پشتوانه وام را اعلام کرد، آنهم در مقادیر مورد نیاز برای حمایت ا عملکرد بازار و انتقال مؤثر سیاست پولی به شرایط مالی و اقتصادی گسترده تر ."

برای پیش بینی قیمت خود ، این گزارش از همبستگی تاریخی قیمت طلا با پایه پولی ایالات متحده استفاده می کند ، و خاطرنشان می کند که این اواخر پایه پولی 58 درصد ظرف 8 ماه افزایش یافته است.

گیبسون گفت: "دلیل مهم بودن امر این است که ، از سال 1967 ، قیمت طلا یک رابطه بسیار قوی (0.909) با کل پایه پولی ایالات متحده نشان داده است." "هر چه میزان دلار در گردش یا پتانسیل قرار گرفتن در گردش بیشتر باشد، انتظار می رود قیمت طلا نیز بالاتر باشد."

(پایه پولی کل مبلغ ارزی است که یا در گردش عمومی به دست مردم است یا در سپرده های تجاری در ذخایر بانک مرکزی نگهداری می شود)

edison_24

با استفاده از روابط تاریخی دقیق ریاضی بین این دو ، قرار داشتند حجم پول در گردش ایالات متحده در رقم 3.260 تریلیون دلار در پایان جولای 2019 از قیمت ضمنی 1291 دلار در هر اونس طلا خبر می داد... با توجه به میزان اختلاف و واگرایی قیمت طلا از روابط شدید تجربی آن در گذشته، می شد انتظارداشت به 1543 دلار در هر اونس برسد (در یک محیط طلای افزایشی). ".... وی ادامه داد "در زمان رویداد ، واقعیت این تئوری را بسیار خوب منعکس کرد با توجه به اینکه افزایش قیمت طلا از 1270 دلار در هر اونس در ماه می 2019 به 1540 دلار در آگوست 2019 اتفاق افتاد."

گیبسون خاطرنشان كرد: در حجم پول در گزدش 5.1 تریلیون دلاری فعلی، قیمت طلا باید در حدود 1892 دلار باشد و پتانسیل افزایش آن به 3067 دلار در هر اونس وجود دارد.( بسته به شرایط بازار افزایشی )

"اما با خرید اوراق قرضه نامحدود که آسمان حد آن است( در واقع به معنی نبود حد و محدودیت است) ... به طور ناهنجار ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بانک فدرال تا همین حالا نزدیک به 2 تریلیون دلار صرف خرید اوراق قرضه کرده ، که با تمام موارد دیگر برابر است ،بنا بر این کل پایه پولی ایالات متحده باید به رکورد 5.5 تریلیون دلاری رسیده باشد و در نتیجه باید قیمت طلا به بیش از 2000 هزار دلار برسد و به طور بالقوه امکان 3281 دلار در هر اونس شدن طلا نیز وجود دارد ."

اختصاصی/ رالی اخیر می تواند طلا را به 3000 هزار دلار در هر اونس برساند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه