// کد مطلب: ۷۴۷۳۰

اختصاصی/ بانک آو امریکا به دنبال ۲۰۰۰ هزار دلاری شدن اونس طلا است

اختصاصی/ بانک آو امریکا به دنبال 2000 هزار دلاری شدن اونس طلا  است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به نظر می رسد که بازار طلا در انتظار شکسته شدن یک نقطه مقاومت بزرگ است واین واکنش قیمت همراستا با پیش بینی بانک آو آمریكا برای رسیدن فلز گرانبها به بالاترین قیمت تمام دوران خود در سه ماهه سوم سال 2020 است.

به گزارش از کیتکونیوز،در حالی که محدوده معاملات هشت هفته ای طلا برای بعضی از سرمایه گذاران ناامید کننده بوده است ، تحلیلگران بانک آو آمریکا گفتند که این الگوی سایدوی( خنثی) اخیر با توجه به اینکه قیمتها به بالاترین حد خود در نزدیک به هشت سال رسیده اند، نقش مهمی را برای بازار بازی کرده است.

"در طول هشت هفته گذشته ، اقدام حرکت طلا در دامنه ای ادغامی به دو دلیل ، برای صعودی که ما پیش بینی کرده ایم بسیار مهم است. اول اینکه ،به نشانگر های حرکتی زمانی برای خنک شدن داده ،از جمله شاخص های قدرت نسبی روزانه (RSI ) به 42 واحد کاهش یافته و RSI هفتگی به رقم 56 عقب نشسته است ...دوم اینکه ،به موقعیت گیری های خالص غیرتجاری (تعدیل شده برای منافع باز) اجازه اصلاح شدن از بالاترین سطوح رکوردی تمام زمان ها را داده است.( قبلا بسیار شلوغ بود) "

این تحلیلگران گفتند که سطح 1800 دلار یک نقطه مقاومت بلند مدت است و شکستن آن حرکتی مهم خواهد بود.... آنها خاطرنشان كردند كه حمله به اين سطح از زمان كاهش قيمتها از اوج تمام دوران ها در سال 2011 ، سه بار آزمایش شده است. طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست آخرین بار به قیمت 1785.30 دلار در هر اونس معامله می شد و برای روز 0.18 درصد رشد ثبت کرد.

شکسته شدن این محدوده قیمتی، 1900 دلار را تبدیل به هدف بعدی خواهد کرد ،در حالی که ادامه الگوی حرکت "سر و شانه " تایید شده در آپریل هفد بعدی را 1947 دلار در هر اونس مشخص کرده است. این الگوها می گویند که طلا می تواند در نیمه دوم سال 2020 و با توجه به دیدگاه ما به طور مشخص در سه ماهه سوم سال به بالاترین رقم تمام دوران خود برسد . "...در این بین امکان 2000 هزار دلار در هر اونس شدن طلا نیز وجود دارد .

نه تنها چشم انداز فنی طلا مثبت است ، بلکه بانک یادآور شد که احساسات( صعودی ) نیز همچنان محکم هستند. براساس نظر سنجی ماهانه بانک و بررسی احساسات ارزی ، طبق اعلام 13 درصد از پاسخ دهندگان ، طلا سومین دارایی برای ریسک گریزی است.

"به عبارت دیگر ، معاملات طلای طولانی مدت محبوب است اما رهبر این گروه نیست. افت احساسات همچنان یک خطر محسوب می شود اما با توجه به قرار گرفتن نرخ بهره اسمی کوتاه مدت امریکا در نزدیک به صفر درصد (ZLB)، آغاز دوباره حضور ریسک های ناشی از COVID-19 ، بازگشت لفاظی های تجاری( درگیری های تجاری) و قرار داشتن زمان انتخابات ایالات متحده درهمین گوشه و کنار ، ترجیح می دهیم به احساسات بسیار افزایشی تر اعتقاد داشته باشیم ،تا احساسات نزولی بیشتر.

توضیح اینکه :محدوده پایین صفر (ZLB) یک مشکل کلان اقتصادی است که وقتی نرخ بهره اسمی کوتاه مدت در یا نزدیک به صفر درصد قرار می گیرد ، رخ می دهد و باعث ایجاد تله نقدینگی و محدود کردن ظرفیت بانک مرکزی برای تحریک رشد اقتصادی می شود.

بانک آو آمریكا با توجه به غرق کردن بازار با نقدینگی توسط فدرال رزرو ، آنهم در واکنش به تاثیرات ویران گر ویروس کرونا قبلتر نیز دیدگاهی نسبتا صعودی نسبت به طلا داشته است ....در ماه آپریل ، این بانک اعلام کرد که قیمت طلا در 18 ماه به 3000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

اختصاصی/ بانک آو امریکا به دنبال 2000 هزار دلاری شدن اونس طلا است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه