// کد مطلب: ۷۴۷۳۴

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی از رشد قیمت است

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی از رشد قیمت است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:در مبادلات روز جمعه-26 ژوئن تحت تاثیر افزایش نگرانی ها در مورد افزایش جهانی در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ،قیمت جهانی طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی از افزایش قیمت قرار دارد ،هرچند بعد از تقویت شاخص دلار و رشد شاخص بازارهای سهام تقاضا برای مکان های امن سرمایه را گاهش داد و فلز زرد را در روندی نوسانی قرار داد.

به گزارش از رویترز،قیمت طلای نقدی ( 40 دقیقه قبل) در سطح 1760.73 دلار در هر اونس مقاومت می کرد ...فلز زرد تا به اینجای هفته رشدی بیش از 1 درصد داشته و توانست در مبادلات روز چهارشنبه بهرتین قیمت خود در نزدیک به 8 سال را با رسیدن به 1779.06 دلار در هر اونس ثبت کند .

طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.2 درصد رشد به 1770.90 دلار در هر اونس رسید .

برایان لین، مدیر و تحلیلگر ارشد در بازار مبادلات طلای سنگاپور گفت :" با توجه به اینکه تقاضا برای مکان امن سرمایه با حضور همچنان پاندمی وجود دارد، بدون شک حجم پول های تزریق شده از جانب دولت ها به حمایت از طلا ادامه خواهد داد ." و همچنین این تحلیلگر پایین بودن نرخ بهره در سراسر جهان را نیز عاملی حمایتی از طلا عنوان کرد .

لین اضافه کرد ، اما طلا تحت تاثیر قدرت گرفتن دلار و ثبت دستاورد در بازارهای سهام بعد از انکه تا نزدیکی 1780 دلار در هر اونس صعود کرد ،شاهد سطحی از سودگیری توسط سرمایه گذاران بود.

عمکلرد شاخص دلار مسئول بخش زیادی از کاهش قیمت طلا در این هفته بوده است .

بازارهای سهام آسیایی رشد کردند ،اما با توجه به خنثی شدن تاثیر داده های اقتصادی دلگرم کننده توسط افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا ،در مسیر پایان دادن به مبادلات هفتگی خود با تغییری اندک هستند.

تعداد موارد ابتلا در سرتاسر ایالات متحده افزایش یافته است در حالیکه تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از 9.51 میلیون نفر رسیده است .

رییس بانک مرکزی ژاپن،هاروهیکو کورودا گفت که موج دوم پاندمی می تواند به شکل قابل توجهی به اقتصاد خسارت بزند و سیگنال آمادگی این بانک برای شروع دور دیگری از محرک ها را اعلام کرد .

نرخ بهره های پایین و اقدامات محرک اقتصادی قرار است به طلا نفع برسانند ،چراکه این فلز معمولا به عنوان محافظی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

وارن پترسون، تحلیلگر ارشد در آی ان جی بانک گفت :" با توجه به زمینه های کلان موجود ،احساسات در بازار طلا مثبت است و این در افزایش مداوم سطح ذخایر طلای صندوق های مبادله ایی نمایان شده ."

حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست بر اساس اعلام این صندوق به بالاترین سطح 7 ساله رسیده است .

در جایی دیگر از بازارها،پالادیوم با 0.3درصد رشد به 1847.05 دلار در هر اونس رسید،پلاتین در سطح 803.52 دلاری روندی تخت داشت و نقره با 0.9 درصد سقوط در رقم 17.71 دلار در هر اونس قرار گرفت.

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت سومین هفته متوالی از رشد قیمت است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه