// کد مطلب: ۷۴۷۴۸

اختصاصی/ طلا برای سومین هفته متوالی رشد قیمت داشت

اختصاصی/ طلا برای سومین هفته متوالی رشد قیمت داشت
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در پایان مبادلات روز جمعه- 26 ژوئن تحت تاثیر رشد افسار گسیخته در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و رکورد زنی امریکا در این زمنیه اشتها برای ریسک در بازارها کاسته شد و طلا با پاک کردن افت قیمت های ابتدای بازار در انتهای مبادلات رشد قیمت ثبت کرد .

قیمت طلا در بازار نقدی و در انتهای مبادلات با 3.6 درصد صعود در رقم 1771.47 دلار در هر اونس قرار گرفت و برای سومین هفته متوالی رشد قیمت ثبت کرد ...طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.8 دلار رشد در رقم 1784.80 دلار در هر اونس بسته شد .

باب هابرکورن ،استراتژیست ارشد در آر جی او فیوچرز به رویترز گفت :" سرمایه گذاران به دلیل افزایش فعلی در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا عصبی هستند و موقعیت گیری های خود در دارایی های بار یسک بالا را رها می کنند، در حالیکه سعی در قرار دادن سرمایه های خود در بازار طلا و اوراق دارند."

شاخص های اصلی بازار وال استریت افت کردند و بازده پایه اوراق قرضه 10 ساله امریکا نیز به کمترین سطح خود از اوایل ژوئن کاهش یافت چراکه ایالات متحده رکوردی جدید در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز ثبت کرد .

بیش از 9.62 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند .

طلا در مبادلات این هفته بیش از 1.4 درصد رشد قیمت ثبت کرد ،اما کمی از بهترین قیمت از اکتبر 2012 که در زو چهارشنبه ثبت کرده بود عقب نشین کرد چراکه رقیب فلز در نقش مکان امن سرمایه ، یعنی دلار بخشی از تقاضای مکان های امن سرمایه را به خود اختصاص داده بود .

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" ما ممکن است شاهد شکسته شدن سطح 1800 دلاری توسط طلا باشیم .....عوامل اساسی برای طلا با توجه به افزایش موارد ابتدلا به کرونا قوی است ، هیچ واکسنی فعلا وجود ندارد و محرک های اقتصادی بی سابقه از جانب بانک های مرکزی در سرتاسر جهان به نگرانی در مورد تورم ختم شده است .

سیاست های پولی آسان و محرک های مالی بی سابقه از جانب بانک های مرکزی جهان به هدف مقابله با تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا باعق افزایش نگرانی در ایجاد تورم را افزایش داده و به همین دلایل طلا تا به اینجای سال16.5 درصد رشد قیمت داشته است .

اختصاصی/ طلا برای سومین هفته متوالی رشد قیمت داشت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه