// کد مطلب: ۷۴۷۵۸

اختصاصی/ به باور تحلیلگران فلز زرد آماده حمله به ۱۸۰۰ و فراتر از آن است

اختصاصی/ به باور تحلیلگران فلز زرد آماده حمله به 1800 و فراتر از آن است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته تحلیلگران ، طلا در تلاش برای گذر از 1800 دلار در هر اونس ، هفته بی ثبات دیگری را در پیش رو دارد.

به گزارش از کیتکو،ا فلز زرد پس از ثبت بهترین قیمت 7.5 ساله و صعود به 1796.10 دلار روز چهارشنبه ، یک هفته معاملاتی بسیار هیجان انگیز را پشت سر گذاشت. پس از تعدادی از دوره های تثبیتی ، قیمت ها بالاتر از 1770 دلار قرار گرفت و طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست بازار کومکس در آخرین معاملات روزانه 1780.10 دلار در هر اونس بود .

احساس ریسک گریزی در بازار به طلا کمک کرده تا حرکت صعودی خود را حفظ کند ، اما دلار بالاتر ایالات متحده آمریکا باعث جلب توجه بخش ازی نقش مکان امن سرمایه طلاشد.... تحلیلگر گینسویل سکه ، اورت میلمن گفت: "دلار آمریكا در حال بازگشت است و این بر قیمت كالاها تأثیر می گذارد."

رأس درگیری ذهنی سرمایه گذاران افزایش دوباره در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده ( وبسیاری از نقاط جهان ) است .. تعداد موارد جدید در روز پنجشنبه حداقل 39.818 مورد بوده که بالاترین افزایش یک روزه در ایالات متحده تا به امروز است.

نگرانی در مورد چگونگی نتثیر این امر در بهبود اقتصادی ایالات متحده منجر به فروش عمده در بازار سهام روز جمعه شد ، پس از آنکه گریگ ابوت ، فرماندار تگزاس ، برخی از اقدامات بازگشایی این ایالت لغو کرد.... ابت گفت: "در این زمان ، واضح است كه افزایش تعداد مواردابتلا تا حد زیادی توسط انواع خاصی از فعالیت ها انجام می شود ، از جمله ابتلا در رستوران های این ایالت ."

بارت ملک ، رئیس بخش استراتژی TD ، روز جمعه به کیتکو نیوز گفت که احساس خطر برای طلا خوب است، اما افزایش قابل توجه در موارد ابتلا به ویروس به طور بالقوه می تواند رالی طلا را مختل کند، زیرا در پایان روز باعث کاهش انتظارات تورمی خواهد شد.( و یا حداقل به تاخیر افتادن آن )

"آنچه می بینیم پدیده ایی متناقض است که اتفاق می افتد. صبح جمعه ، طلا به همراه بازارهای سهام کاهش یافت. " "سومین تلاش فلز زرد برای ورود به کانال 1800 دلاری توسط نگرانی های جدید ویروس قطع شد ، که باعث افزایش انتظارات برای به تعویق افتادن زمان تورمی شد که در طی چند جلسه معاملاتی گذشته از طلا حمایت کرده بود."

همچنین تصمیم فدرال رزرو در روز پنجشنبه مبنی بر محدود کردن پرداخت سود سهام و بازخرید سهام حداقل تا سه ماهه چهارم، پس از آزمایش استرس سالانه نیز بر تصمیم گیری در بازارهای مالی تاثیر گذاشت.

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری پررنگ می شود

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هر روز سر تیتر تعداد بیشتری از روزنامه ها شده که شامل آخرین اطلاعات نظرسنجی نیز می شود.

وی گفت: "در حال حاضر ، ما به فصل انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم. برای اولین بار ، من واکنش بازار به زمان انتخابات را شاهد هستم... اگر مردم فکر کنند که تغییر کار در دفتر ریاست جمهوری انجام خواهد شد ( منظور نبودن ترامپ) ، می تواند بازار طلا را کمی تکان دهد. "

پال اشورث ، رئیس بخش اقتصاد آمریكا در کاپیتال اکونومیکس، گفت: آخرین اطلاعات نشان می دهد كه فعلا جو بایدن شانس بیشتری نسبت به ترامپ ، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر دارد

اشورث در روز جمعه نوشت: "کاهش رتبه بندی های ترامپ در نتیجه سوء رفتار و واکنش وی با بیماری کرونا - از جمله افزایش اخیر شیوع در جنوب و غرب کشور - و موج اعتراضات در پاسخ به مرگ جورج فلوید بوده است." .

وی افزود: اما هنوز خیلی زود است که درباره نتایج بایدن در نظرسنجی ها مطالعه شود. وی گفت: "بازار سهام می تواند نگران این باشد كه پیروزی بایدن ، همراه با كنترل دموكراتها در مجلس سنا ، منجر به بازگشت قابل توجه مالیات های شركت ها شود. اما حتی اگر دموکرات ها اکثریت را به دست بیاورند ، باز هم امکان تصویب قوانین برای دریافت مالیات سخت خواهد بود "

جهت قیمت طلا در حالیکه کوارتر دوم در خال گرم کردن خود است

افشین نبوی ، تحلیلگر MKS SA گفت: گذشته از همه فاکتورهایی که درسطح وجود دارند ، به دلیل پایان ماه ژوئن و اتمام سه ماهه دوم ، در پشت صحنه اتفاقات زیادی رخ می دهد.( از جمله منقضی شدن و رسیدن به سررسید قرار داد ها)

نبوی گفت: پس از آزمایش قله های جدید چند ساله ، طلا همیشه در حالت تثبیت قرار می گیرد که زمان بسیار خوبی برای خرید فلز گرانبها قبل ازشروع روند صعودی است .

"من تعجب نخواهم کرد اگر شاهد روند نزولی باشیم.... اینها همه فرصتی برای خرید ارزان هستند. " وی گفت: "فشارهای زیادی در مورد بهبود اقتصادی در ایالات متحده وجود دارد ... که نشان می دهد قیمت بالاتر طلا در مسیر است... 1770 دلار اولین سطح مقاومت و بعد از ان به ترتیب 1780 و 1800 دلار در هر اونس قرار دارند."

ملک اظهار داشت که طلا از نزدیک سطح مقاومت عقب نشسته و در نزدیک سطح پشتیبانی فنی1764 دلار رفته است و اکنون در حدود 1800 دلار در حال تثبیت است و سعی در شکستن این سطح دارد.

وی گفت: "حرکت آینده طلا به جایی که اقتصاد می رود بستگی دارد.".... "نگرانی بزرگ برای طلا این است که نرخ واقعی بهره ممکن است کاهش نیابد ، زیرا ممکن است روند افزایش تورم کند باشد ، چراکه با روند افزایش ابتلا به ویروس در امریکا رو بور هستیم ."

ملک افزود: بسیاری از حرکت قیمت ها در هفته آینده با شماره های کلان اقتصادی مشخص خواهد شد. وی گفت: "خبر خوب برای طلا نیز خوب خواهد بود."

به باور برخی از تحلیلگران طلا برای حداقل 6 تا 12 ماه دیگر روندی صعودی خواهد داشت و حتی ممکن است بیش از این زمان نیز طول بکشد.

طبق پپیش بینی بانک ساکس طلا تا چند ماه آینده به قیمت هر انس 2000 دلار خواهد رسید که نشان رشد فعلی قیمت طلا دارد. بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که رشد اصلی قیمت طلا در سال آینده و با وجود آمدن تورم رخ خواهد داد که باعث می شود پیش بینی مدت زمان رشد طلا را حتی تا بیش از یک سال نیز افزایش دهد.

داده های مهم برای پیگیری

با وجود داشتن یک هفته کوتاه در ایالات متحده و بازارهایی که روز جمعه آبنده برای جشن گرفتن روز استقلال ایالات متحده تعطیل هستند ، اما تعدادی داده مهم برای تماشا وجود دارد.

بزرگترین آمار احتمالاً گزارش اشتغال ایالات متحده برای ماه ژوئن و سفارشات کارخانه برای ماه می است .

چهارشنبه متن نشست فدرال رزرو ماه ژوئن و PMI تولید ISM برای ماه ژوئن منتشر می شود.

سایر نسخه های کلیدی که باید در نظر داشته باشید شامل خانه های در انتظار فروش ایالات ماه ژوئن متحده آمریکا برای دوشنبه و شاخص اطمینان مصرف کننده در روز سه شنبه است.

اختصاصی/ به باور تحلیلگران فلز زرد آماده حمله به 1800 و فراتر از آن است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه