// کد مطلب: ۷۴۷۶۶

اختصاصی/ طلا رشد کرد

اختصاصی/ طلا رشد کرد
لینک کوتاه کپی شد

  طلانیوز: در اولین روز  از مبادلات بازار جهانی در هفته جدید ،نگرانی ها در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان باعث کاهش خوشبینی های سرمایه گذاران در مورد ترمیم اقتصادی جهان شد و در نتیجه افزایش اشتها برای دارایی های مکان امن سرمایه قیمت طلا افزایش یافت .

به گزارش از رویترز، قیمت طلای نقدی با 0.2 درصد رشد به 1773.43 دلار در هر اونس رسید ...طلا هفته گذشته توانست تا نزدیکی بهترین قیمت خود در نزدیک به 8 سال ، یعنی 1779.06 دلار در هر اونس صعود کند.

قیمت طلای آتی امریکا با 0.1 درصد صعود به 1781.60 دلار در هر اونس رسید .

دانیل هینس، تحلیلگر در ANZ بانک اعتقاد دارد که به طور مشخص روند خرید مکان امن سرمایه قدرتمند شده است و شیوع جدید پاندمی ویروس کرونا ، مخصوصا در امریکا ، اشتهای سرمایه گذار برای طلا را هدایت می کند .

در ادامه اقدامی مشابه در تگزارس و فلوریدا ،کالیفرنیا به برخی بارها و رستورن ها دستور داده تا فعالیت خود را متوقف کنند چراکه تعداد مبتلایان جدید امریکا هر روز رکورد جدید ثبت می کند.

سطح شیوع سریع و بی امان ویروس کرونا موجب افزایش ترس های سرمایه گذاران در ایجاد تاخیر در بهبود شرایط اقتصاد جهانی می شود و با فشار بر اشتها به دارایی های با ریسک بالا جریان سرمایه را به سمت مکان های امن سرمایه هدایت می کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز از تعدادی اقتصاد دان ،چشم انداز ترمیم روند قاتصادی جهان طی یکماه گذشته بدتر شده و یا در بهترین حالت تغییری نداشته است .

نشانگر احساس سرمایه گذار در بازارريال یعنی حجم ذخیره طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان در روز جمعه با رشدی 0.3 درصد ی به 1178.90 تن رسید در حالیکه مبادله گران سطح موقعیت گیری های افزایشی خود در بازار کومکس طلا و نقره را در هفته منتهی به 23 ژوئن افزایش دادند.

از دید تکنکیال ، وانگ تائو تحلیلگر رویترز اعتقاد دارد هدف طلای نقدی شکستن سطح 1778 دلار در هر اونس است و حرکت به سمت 1789 دلار در هر اونس هدف بعدی آن خواهد بود .

در جایی دیگر از بازار پالادیوم با 1.7 درصد رشد به 1891.42 دلار در هر اونس رسید، در حالیکه پلاتین با 0.6 درصد صعود ، 796 دلار در هر اونس شد و نقره نیز با 0.7 درصد رشد به 17.88 دلار در هر اونس مبادله می شد. .

اختصاصی/ طلا رشد کرد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه