// کد مطلب: ۷۴۷۷۰

اختصاصی/ دو خطری که صعود طلا را تهدید می کند

اختصاصی/ دو خطری که صعود طلا را تهدید می کند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:جمله بعد یک شوخی است!چیزی به نام  "کمک عالی طلا " ( در شرایط نامناسب اقتصادی )وجود ندارد زیرا نمی توانید به شکلی که دلارهای آمریکایی و یا ارز را چاپ می کنید،طلا را چاپ کنید، و فدرال رزرو بهترین چاپگر در همه تاریخ است.

اما از سوی دیگر و در جهت مخالف این دیدگاه( یعنی بهتر بودن ارز نسبت به لطا ) ، ارز جمهوری وایمار( جمهوری آلمان -بعد از جنگ جهانی اول)در سال 1923 را نیز داشته ایم ، جایی که با یک تریلیون مارک ارزش در حد یک دلار داست و با یک ویلچر پر از پول حتی نمی توانستید یک روزنامه بخرید. در سال 2009 ، بانک مرکزی زیمبابوه به شهروندان خود اجازه داد ارز تقریباً بی ارزش کشور را با دلار آمریکا مبادله کنند و 100 هزار میلیارد دلار ( نام ارز این کشور هم دلار بود) آن نیز حتی 40 دلار آمریکا ارزش نداشت. سپس ونزوئلا وجود دارد ، که به نظر می رسد استفاده از پول نقد به جای کاغذ توالت در این کشور اقدامی مناسب تر باشد تا خرید خود دستمال .

فیلیپ استریبل در بخش از مطلبی منتشر شده در گیتکو با اعلام جمله فوق گفت :"بنابراین با توجه به مسئولیت مالی بسیار زیاد فدرال رزرو از دید من، جاییکه ترازنامه به 7.1 تریلیون دلار گسترش یافته و خسارتهای کوتاه مدت سهام را با ساخت اعتبار های سوداگرانه و برخی دیگر از فهالیت ها، قصد خارج کردن ما را از شرایط بحرانی فعلی دارد .

توضیح اینکه افزایش هزینه کرد های مالی و سیاست های محرک اقتصادی بی سابقه در محیطی با نرخ بهره های پایین از افزایش قیمت طلا به دلیل امکان افزایش نرخ تورم و استهلاک ارزی حمایت می کند و در مواردی شبیه به این طلا سرمایه محافظ بهتری نسبت به ارز است .

هدف این مطلب بررسی این موضوع است که چرا با توجه به تمام این شرایط طلا هنوز فرار صعودی مورد نظر ما را انجام نداده و همنین اینکه ریسک های موجود در مسیر طلا برای دیدگاه بلند مدت ما یعنی رسیدن به 2500 دلار در هر اونس چیست.؟

چرا قیمت های فعلی به نظر کف قیمت طلا هستند ؟

در سه ماهه سوم سال 2018 ، اقتصاد به اوج خود رسید و رشد تولید ناخالص داخلی باعث رسیدن نرخ بیکاری به 4.2 درصد شد و همچنان به ثبت رکورد های پایین ادامه داد و بازده اوراق 10 ساله 3.25 درصد شد... پاول اظهار داشت كه روند افزایش نرخ بهره بازار در شرایط اتوماتیک قرار گرفته و بحث در مورد مدل سازی اقتصادی بود.

اما در ادامه در سال 2019 و حتی قبل از حضور ویروس کرونا وضعیت اقتصادی تغییر کرد و فدرال رزرو مجبور به کاهش نرخ های بهره شد و این اتفاق مشخص کرد که وضعیت حتی قبل از شرایط پاندمی نیز در وضعیتی مناسب قرار نداشته است .

در حال حاضر اعتقاد بر این است که طلا دو سطح مقاومت عمده 1780 و 1800 دلار را در پیش رو دارد و در زمان مناسب از این دو سطح گذر خواهد کرد ....

دو خطر عمده در مورد پرونده صعودی ما عبارتند از:

1) بهبودی کامل اقتصاد جهانی که نرخ بهره واقعی را بالاتر می برد. اگر شنیدید که دگیر نیازی به ماسک نداریم ، دیزنی ورلد در ظرفیت کامل فعالیت می کند ،طلا به احتمال زیاد پایین خواهد رفت.

2) یک سناریوی بعید ، اما نه دور از ذهن ، این است که یک روند نیاز شدید به نقدینگی مانند آنچه در 9 مارس تا 19 مارس اتفاق افتاد را داشته باشیم....زمانیکه سرمایه گذاران برای داشتن نفدینگی و شاید پا "همه چیز را بفروشید" برای ساختن موقعیت های اصلی از روزهایی مانند این استفاده کنیدسخ به کال مارجین ها همه چیز را می فروشند ..

اختصاصی/ دو خطری که صعود طلا را تهدید می کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه