// کد مطلب: ۷۴۷۷۳

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه ماه در ۴ سال است

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه ماه در 4 سال است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:ارزش طلای مبادلات روز سه شنبه نزدیک به بهترین قیمت در نزیدک به 8 سال قرار داشت و در حال ثبت بهترین عملکرد سه ماهه در بیش از 4 سال است ،چراکه نگرانی ها در مورد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و خسارت های اقتصادی ناشی از  آن موجب افزایش تقاضای مکان های امن سرمایه شده است .

به گزارش رویترز، قیمت طلای نقدی ( یکاعت پیش )در قیمت 1771.30 دلار در هر اونس مقاومت می کرد و تنها 7.76 دلار از رقم 1779.06 دلار ،بهترین قیمت فلز زرد در نزدیک به 8 سال فاصله داشت ....طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.2 درصد رشد به 1783.80 دلار در هر اونس رسید .

طلا با ثبت بیش از 12 ردصد رشد قیمت در این سه ماهه در مسیر ثبت بهترین عملکردی کوارتری از پایان مارس 2016 و همچنین سومین ماه متوالی رشد قیمت است .

جفری هالی ، تحلیلگر ارشد در اوآندا بانک گفت :" حامی اصلی طلا در شرایط فعلی نرخ بهره واقعی منفی در سراسر منحنی عملکرد امریکا و استفاده از آن به عنوان محافظی در برابر خطرات پیش رو است .همچنین شرایط شیوع ویروس کرونا و روابط چین و امریکا را نیز می توان به آنها اضافه کرد ."

جهش دوباره در تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا باعث شد تا برخی ایالت های امریکا به هدف محدود کردن روند شیوع پاندمی بازگشایی مجدد برخی از کسب و کارها از جمله فعالیت برخی رستوران ها و بارها را لغو کنند .

جروم پاول ، رییس فدرال رزرو امریکا اعلام کرد چشم انداز بزرگترین اقتصاد جهانی " فوق العاده نامشخص "است و بستگی به شرایط شیوع بیماری و تلاش های دولت برای حمایت از ترمیم اقتصادی دارد .

اقدام تهاجمی بانک های مرکزی در سرتاسر جهان در اجرای برنامه های محرک اقتصادی ونگهداشتن نرخ های بهره در سطوح پایین باعث شده تا فلز بدون سود دهی ذاتی ،طلا تا به اینجای سال دستاوردی 16 درصدی داشته باشد.

محدودکننده سطح افزایش قیمت طلا داده های اقتصادی بهتر از حد انتظار از امریکا و چین بوده که باعث افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای دارایی های ریسک دار شده است .

استفان اینس،مدیر ارشد اکسی کورپ گفت :"این حقیقت که وضعیت طلا در شرایط ریسک پذیر بودن بازار همچنان سازنده باقی مانده یک نشانه افزایشی است ."

پالادیوم با 0.5 درصد افت به 1895.06 دلار در هر اونس مبادله می شد در حالیکه پلاتین 0.2 درصد رشد داشت و به 807.46 دلار در هر اونس رسید...نقره نیز در سطح 17.85 دلاری در حال مقاومت بود .

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه ماه در 4 سال است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه