// کد مطلب: ۷۴۷۸۵

اختصاصی/ طلا نزدیک به بالاترین قیمت ۸ ساله قرار دارد

اختصاصی/ طلا نزدیک به بالاترین قیمت 8 ساله قرار دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت جهانی طلا در مبادلات روز چهارشنبه -1 جولای  افزایش داشت و نزدیک به بهترین قیمت 8 ساله نوسان می کرد ،چراکه افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده امیدواری ها برای ترمیم اقتصادی را کاهش داده ،سرمایه گذاران را به سمت مکان ها امن سرمایه فرستاد.

به گزارش رویترز،طلای نقدی با 0.1 درصد رشد به 1782.21 دلار در هر اونس رسید ،بعد از آنکه در مبادلات روز گذشته با رسیدن به رقم 1785.46 دلار در هر اونس بهترین رقم قیمت خود از اوایل اکتبر 2012 را ثبت کرد .

قیمت طلای آتی امریکا نیز با 0.1 درصد کاهش در رقم 1799.30 دلار در هر اونس قرار گرفت .

مقام مسئول ارشد دولتی در مورد بیماری های واگیر دار اعلام کرد تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا می تواند با توجه به شرایط دوبرابر شود به 100 هزار مورد در روز برسد، اگر روند شیوع فعلی از کنترل خارج شود .

روز سه شنبه جروم پاول ، رییس فدرال رزرو و استیون منوچین ،وزیر خرانه داری امریکا ، هر دو وعده واکنش های بیشتری برای حمایت از اقتصاد را اعلام کردند در زمانیکع اقتصاد این کشور درگیر خسارت های ویروس کرونا است .

طلا قرار است از محرک های اقتصادی اجرا شده در سرتاسر جهان توسط بانک های مرکزی نفع ببرد ،چراکه این فلز به شکلی گسترده حافظی در برابر تورم و استهلاک ارزی استفاده می شود .

شاخص اعتماد به نفش بخش تولیدات ژاپن در کوارتر دوم در سطحی بی سابقه افت کرده که از زمان بحران اقتصادی جهانی در سال 2009 دیده نشده بود که این مورد تاکیدی بر خسارت های پاندمی دارد.

احساسات بازار های سهام جهانی تحت تاثیر منفی قرار گرفته ،چراکه چین قانون امنیت جدید را هنگ کنگ را اجرایی کرده که نشانگر اقتدار گرایی بیشتر پکن در آینده است و به همین دلیل نیز ایالات متحده برنامه برداشتن شرایط ویژه هنگ کنگ را از روز دوشنبه آغاز کرد .

بازارهای سهام آسیا شروعی پر از دست انداز را در نیمه دوم سال خواهند داشت زیرا چشم انداز و خوشبینی ها در مورد ترمیم اقتصادی جهان به این دلیل که شاید اقتصاد امریکا پیک کرونا را پشت سر نگذاشته باشد خسارت عمده ایی خورده است .

پالادیوم با 0.3 درصد افت به 1925.05 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین با 0.7 درصد رشد به 822.50 دلار در هر اونس رسید و نقره نیز با 0.6درصد صعود در 18.24 دلار در هر اونس قرار دارد.

اختصاصی/ طلا نزدیک به بالاترین قیمت 8 ساله قرار دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه