// کد مطلب: ۷۴۷۸۶

اختصاصی/ بانک ملی استرالیا: طلا شاید نتواند در کوتاه مدت سطح ۱۸۰۰ را فتح کند

اختصاصی/ بانک ملی استرالیا: طلا شاید نتواند در کوتاه مدت سطح 1800 را فتح کند
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت طلا تقریباً در بالاترین سطح  8 ساله خود قرار دارد اما طبق گفته یکی از تحلیلگران بازار ، این فلز گرانبها در کوتاه مدت  بر روی طناب باریک و نامطمعنی( بندبازی ) قدم بر می بردارد و امکان عقب نشین آن وجود دارد ، زیرا قیمت ها همچنان در حال آزمایش مقاومت بحرانی در حدود 1800 دلار در هر اونس هستند.

در مصاحبه ای با کیتکو نیوز ، لاچلان شاو ، رئیس تحقیقات کالایی در بانک ملی استرالیا ، گفت که یک حرکت پایدار بالاتر از 1800 دلار به نحوه ادامه شیوع پاندمی و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی بستگی دارد .

وی افزود: اگر همه گیر COVID-19 همچنان بدون کنترل ادامه یابد ، بر رشد اقتصادی فشار وارد خواهد کرد و دولت و بانک های مرکزی را وادار می کند تا نقدینگی بیشتری را به بازارهای مالی سرازیر کنند... با این حال ، اگر همه گیر شروع به کند شدن کند و فعالیت اقتصادی افزایش یابد ، می تواند باعث کاهش محرک ها شود.

اگرچه عدم اطمینان زیادی در مورد عملکرد کوتاه مدت طلا وجود دارد ، شاو گفت که روند صعودی بلند مدت این فلز گرانبها همچنان مستحکم است.

وی گفت: "پس از گذشت شش تا 12 ماه آینده ، فکر می کنم قیمت طلا سطح 1800 دلار خواهد شکافت. من نمی دانم که آیا این کارت های احتمالات کوتاه مدت وجود دارد یا خیر .... اما فکر می کنم چند صد دلاری رشد خواهد کرد و من فکر می کنم احتمالاً در دوره ایی 12تا 18 ماه به 2،000 دلار برسد.

شاو گفت در بلند مدت سرمایه گذاران نمی توانند از تأثیر تمام اقدامات محرک فعلی بر تورم چشم پوشی کنند.

وی افزود: "ما افزایش چشمگیر بدهی دولت نسبت به تولید ناخالص داخلی داریم. و واقعیت بیان می کند که معکوس کردن این شرایط واقعاً مشکل است. "

در حالی که شاو در بلند مدت دیدگاهی صعودی بر روی طلا دارد ، وی گفت که او تمام کالاها را صعودی می بیند در واقع ممکن است عملکرد ضعیفی در بازار داشته باشد.

با نگاهی به فضای کالاها ، شاو گفت که اگر او می توانست عملکرد بالقوه را رتبه بندی کند ، فلزات صنعتی بهترین به نظر می رسند ، به دنبال آن قیمت نفت و سپس طلا در رتبه سوم قرار می گیرد.

وی گفت: "ما مطمئناً به دلیل چشم انداز بهبود روند اقتصادی و رشد اقتصادی ، با توجه به محرک گسترده ای که در سراسر جهانی عملی شده ، دیدگاهی مثبت برای 12 تا 18 ماه آینده فلز مس داریم

اختصاصی/ بانک ملی استرالیا: طلا شاید نتواند در کوتاه مدت سطح 1800 را فتح کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه