// کد مطلب: ۷۴۸۰۳

اختصاصی/ داده های مثبت اقتصادی و امید به تاثیر واکسن باعث افت قیمت جهانی طلا شد

اختصاصی/ داده های مثبت اقتصادی و امید به تاثیر واکسن باعث افت قیمت جهانی طلا شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: در مبادلات امروز ، پنجشنبه -2 ژوئن قیمت جهانی طلا کمی کاهش یافت و از نزدیک بالاترین سطح 8 ساله که در روز گذشته به آن رسیده بود فاصله گرفت ، زیرا داده های مستحکم تولید امریکا و همنین نتایج اولیه واکسن کرونا باعث افزایش امیدواری ها برای ترمیم اقتصادی شد و از سوی دیگر کاهش تقاضا برای مکان هایامن سرمایه را به دنبال داشت .

به گزارش از رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی 0.1 درصد افت داشت و به 1767.79 دلار در هر اونس رسید ، بعد از آنکه در مبادلات روز گذشته تا 1788.96 دلار در هر اونس ، بالاترنی قیمت اط اکتبر 2012 صعود کرد .

طلای بازار آتی امریکا نیز با 0.2درصد افت به 1776.80 دلار در هر اونس رسید .

مایکل مک کارتی ، رییس استراتژی بازار در سی ام سی مارکتز گفت :" به دلیل وجود موضع طرفدارانه برای رشد اقتصادی در سرتاسر بازارها شاهد کمی فشار بر قیمت های طلا هستیم .". و اضافه کرد واکنش بازار منعکس کننده شکافی بین نگرانی ها در مورد افزایشی موارد ابتلا به وی گشذته رسیده روس و امیدواری ها در مورد واکسن و داده های اقتصادی مثبت از امریکا است .

فعالیت های تولیدی ایالات متحده در ماه ژوئن ترمیم شده و به بالاترین سطح خود در بیش از یکسال گذشته رسیده است در حالیکه بررسی های مشابه در چین، آلمان و فرانسه نیز همگی به ترمیم فعالیت های تولیدی اشاره دارد.

داده های بهتر از حد انتظار و خوشبینی در مورد پتانسل واکسن کرونا باعث رشد بازارهای سهام شد .

با اینجال با توجه به نرخ واقعی بهره پایین و سرکوب شده سناریو و مورد افزایشی برای طلا هنوز دست نخورده باقی مانده است .

بازارها حالا در انتظار آمار اشتغال ماه ژوئن و تعداد متقاضایان دریافت بیمه بیکاری هفتگی ایالات متحده هستند که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود تا بتوانند سرنخ هایی در مورد سلام بزرگرتین اقتصاد جهان بدست آورند در شرایطی که ابتلا به کرونا در تعدادی از ایالت های این کشور سرعت گرفته است .

برای ایجاد سطحی از حمایت برای طلا ، شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم 0.1 درصد افت کرد .

مک کارتی اضاف کرد :" در حالیکه یک حرکت بزرگ در بازا تا قبل از داده های اقتصادی امریکا بعید است ،هر گونه تشدید شرایط در هنگ کنگ باعث حمایت از نقش مکان امن سرمایه طلا خواهد شد .

تظاهرات هنگ کنگ در مخالفت با قانون امنیتی جدید پکن از روز چهارشنبه در خیابان های این منطقه آغاز شد .

در جایی دیگر از بازار ، پالادیوم 0.4درصد رشد داشت و به 1911.76 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 0.2درصد جهش در رقم 817.70 دلار در هر اونس قرار گرفت در حالیکه نقره با 0.1 درصد افت 17.92 دلار در هر اونس شد .

اختصاصی/ داده های مثبت اقتصادی و امید به تاثیر واکسن باعث افت قیمت جهانی طلا شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه