// کد مطلب: ۷۴۸۱۳

اختصاصی/ طلا در حال برنامه ریزی برای رالی تابستانی است

اختصاصی/ طلا در حال برنامه ریزی برای رالی تابستانی است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته تحلیلگران ، طلا پس از لمس و سپس عقب نشین به زیر 1800 دلار در هر اونس ، ممکن است در تابستان رالی مهمی دیگری را آغاز کند و این سطح مهم برای توجه در هفته آینده خواهد بود .

کوارتر دوم سال هفته پیش تمام شد و طلا بهترین عملکرد سه ماهه خود را در بیش از چهار سال ثبت کرد. این سه ماهه به یک روند آشفته و توسانی ختم شد ،زیرا طلای آگوست كومكس تحت تاثیر نگرانی های ناشی از سطح شیوع پاندمی در امریکا برای اولین بار به بالاترین سطح 8.5 ساله خود رسیده و پس از آن به دلیل افزایش ریسک پذیری بازارها به دلیل هناوین مربوط به واکسن کرونا و همچنین داده های اقتصادی مثبت در امریکا به زیر 1800 دلار بازگشت .

سرمایه گذاران با آزمایش زودهنگام نوعی واکسن آزمایشی از شرکت Pfizer و BioNtech SE تشویق شدند ، که نشان داد بیماران می توانند با استفاده از آن آنتی بادی مورد نیاز بر علیه ویروس را در بدن خود تولید کنند. گزارش مشاغل ایالات متحده نیز روز بهرت از انتظارات بود و ایجاد 4.8 میلیون شغل دیگر را نشان داد و نرخ بیکاری به 11.1 درصد کاهش یافت.

اندرو گرانتام ، اقتصاددان ارشد CIBC ، هشدار داد در مسیر پیش رو داده های اقتصادی می توانند رو به وخامت بگذارند.

"از اینجا به بعد روند حرکت خیلی آهسته تر و سخت تر خواهد بود. با افزایش تعداد موارد ابتلا به Covid-19 در مناطقی از کشور امریکا، که منجر به تاخیر بازگشایی و یا برگشت برنامه های قرنطینه شده است ، داده های اشتغال قبلا روند عقب نشین را با فرکانسی بالا در روند بهبود نسبت به پایان ماه ژوئن نشان داده اند و در شرایطی که چندین بخش صنعتی قادر به بازگشایی کامل تا زمان آماده سازی واکسن / درمان نیستند ، حتی اگر تعداد موارد ابتلا دوباره کاهش یابد روند پیشرفت آمارها محدود خواهد بود. "

به گفته رایان مک کی ، استراتژیست کالایی TD Securities ، فشار فروش موجود در بازار طلا ناشی از ریسک پذیری به احتمال زیاد معکوس می شود ، زیرا هرگونه کاهش قیمت همچنان به عنوان فرصت خرید توسط معامله گر طلا تلقی خواهد شد.

وی گفت: "در حال حاضر ، بازار در حال تجارت طلا در روندی عادی و معمولی است که در آن اشتهای ریسک در حال افزایش است و بسیاری از بازار در پاسخ به آن طلا می فروشند. در حال حاضر این یک حرکت صحیح نیست زیرا اشتها ی ریسک برای طلا تاثیری صعودی خواهد داشت. ما باید شروع روند تورمی را شاهد باشیم. در پاسخ به تورم ، که برای طلا بسیار صعودی است ، نرخ بهره واقعی به کاهش خود ادامه می دهد. ..... "شرکت کنندگان در بازار باید رفتارهای ریسک پذیر را بپذیرند از آنجا که توسط بهبود چشم اندازهای رشد / تورم هدایت می شوند.. این بهبود البته از طلا نیز حمایت می کند."

قیمت طلای 1800 دلار و بالاتر

افشین نبوی ، معاون ارشد بازرگانی در MKS SA گفت ، قیمت طلا در مسیر صعود پایدار به بالای سطح 1800 دلار قرار دارد.

وی افزود: "هر روز اخبار بدی را می شنویم ، خواه مربوط به COVID باشد یا نه. طلا در حال دستیابی به احتمال نزدیک شدن به 1800 دلار است ، به ویژه اگر بالاتر از 1790 دلار باقی بماند. "

نبوی گفت که طلا این هفته در مبادلات آتی کومکس ، تحویلی در اگوست 1800 دلار را آزمایش کرد اما به دلیل عدم موفقیت طلای نقدی در صعود به بالای 1790 دلار ، که منجر به سودگیری شد در نهایت نتوانست آن سطح را حفظ کند.

او اضافه کرد که طلا در بازه معاملاتی خود در1755 دلار پشتیبانی مناسب را احساس می کند و 1785 دلار را به عنوان سطح مقاومتی مناسب در پیش رو دارد.

بسیاری از بنگاه ها پایان سال مالی خود را در ماه ژوئن داشتند... بسیاری از افراد روی فلزات گرانبها دیدگاهی صعودی دارند... همه به دنبال پناهگاهی هستند. "

اورت میلیمن ،تحلیلگر در گاینسویل کوین گفت که این هفته پس از دیدن یک عملکرد بسیار دلگرم کننده از قیمت طلا، پتانسیل رالی تابستانی در جولای و آگوست را مشاهده می کند.

"حتی با اینکه ما در پایان هفته شاهد برخی رفتارهای استاندارد و سودیگیری بودیم... بیش از بقیه تابستان ، برنامه طلا برای باقی مانده تابستات صعود به بالای 1800 دلار در هر اونس است . نزدیک به پایان ماه و در ماه اگوست ، ما طلا را بالاتر خواهیم دید. "

همه چیز در مورد تورم است

مک کی گفت ، تورم محرک مهم طلا است زیرا رژیم تجارت فلز گرانبها از یک پناهگاه امن سرمایه به سمت یک پرچین در برابر تورم تغییر شکل داده است .

ما حالا شروع به مشاهده دوره کوتاهی از ادغام در دامنه ایی بالاتر خواهیم بود. به احتمال زیاد یک تلاش دیگر برای شکستن سطح 1800 دلاری را خواهیم دید. " "هنگامی که ما شروع به واکنش تورمی بیشتری می کنیم ، سیاست فدرال رزرو بسیار پشتیبان باقی خواهد ماند و برای آینده قابل پیش بینی نرخ بهره در سطح پایین خواهد بود."

فدرال رزرو مایل است ضمن پایین نگه داشتن نرخ بهره ، نرخ تورم را بالاتر ببرد ، که منجر به شکسته شدن سطح 1800 دلار در هر اونس خواهد شد. "زمان این اتفاق در حال نزدیک شدن است. من انتظار روند فروش عمده ایی را ندارم وطلا در افت های قیمتی خریداری خریداری خواهد شد. "

جورج گرو ، مدیر عامل RBC گفت ، تورم همین حالا هم به دنبال ثبات است و انتظار دارم طلا بالاتر از 1800 دلار در هر اونس قرار گیرد .

وی ادامه داد: "در مسیر پیش رو ثابت ماندن قیمت مواد غذایی ، قیمت بنزین ، عناوین سیاسی ، اخبار مربوط به پاندمی ، عناوین اقتصادی ، اخبار مربوط به واکسن ویروس ..." همه عواملی تورمی هستند ، بنابراین طلا به بیش از 1800 دلار افزایش خواهد یافت. "

بزرگترین خطر برای طلا

مککی گفت: اخبار مربوط به موج دوم COVID-19 همچنان برای سرمایه گذاران مهم است زیرا شیوع روزانه ایالات متحده در روز چهارشنبه برای اولین بار به 50 هزار نفر رسید.

وی اظهار داشت كه هرگونه افزایش در تعدا مبتلایان و قرنطینه های ثانویه احتمالاً برای طلا تاثیر منفی خواهد داشت.

این بزرگترین خطر برای طلا است. خاموشی و قطع فعالیت های احتمالی می توانند پاسخی نزولی از جانب طلا را به همراه داشته باشند.... طلا در آن محیط عملکرد خوبی ندارد.. "

داده های اقتصادی مهم برای تماشا

هفته آینده از دیدگاه داده ها زمانی آرام خواهد بود. هفته با یکی از مهمترین آمارهای اقتصادی آغاز می شود ، یعنی شاخص مدیران خرید بخش غیر تولیدی ایالات متحده در ماه ژوئن.

مککی خاطرنشان کرد: "روند صعودی احتمالی در داده ها می تواند بازار طلا را با یک واکنش کاهشی تند و تیز دیگر ،که در نهایت فرصتی برای خرید خواهد بود،غافلگیر کند.

روز جمعه ، نیز شاخص پی پی آی ( قیمت تولید کننده )ایالات متحده منتشر می شود .

اختصاصی/ طلا در حال برنامه ریزی برای رالی تابستانی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه