// کد مطلب: ۷۴۸۱۸

اختصاصی/ به بخش طلا توجه کنید، با سرعتی زیاد در حال حرکت است

اختصاصی/ به بخش طلا توجه کنید، با سرعتی زیاد در حال حرکت است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:هیدلی وودوپ ، مدیر اجرایی گروه لاین سلکشن ، گفت: بازار طلا امسال به سرعت در حال پیشرفت است و اگر سرمایه گذاران به عملكرد قیمت ، به ویژه در فضای سهام طلا توجه نكنند ، ممكن است فرصت ها از دست بروند.

در مصاحبه با کیتکو این مدیر ارشد در بازار فلزات اعلام کرد: قیمت طلا از ابتدای سال تا به حال تحت تاثیر افزایش چشمگیر ترسهای ناشی از پاندمی COVID-19 و همچنین محرکهای گسترده سیاست های پولی در سراسر جهان بیش از 16 درصد افزایش یافته است .

"آنچه اخیراً به دلیل COVID-19 دیده ایم کاملاً غیرقابل پیش بینی و از نظر تاریخ اقتصادی بی نظیر بوده است." وی گفت: "COVID-19 ترس را در سراسر بازارهای جهانی گسترش داده ، که منجر به پاسخگویی و واکنش جهانی از سوی بانک های مرکزی و دولت ها با به کار گیری محرک اقتصادی شد.... هر دو مورد برای طلا بسیار خوب هستند. "

چشم انداز نرخ بهره در مسیر پیش رو نیز کاملا به نفع طلا کار می کند .

با این حال ، فقط اختلالات ایجاد شده در نتیجه پاندمی نبوده است که احساسات را در بازار طلا جابجا کرده است ، وی با اشاره به اینکه توجه سرمایه گذاران سال گذشته بعد از گذر طلا از 1300 دلار و در نهایت 1500 دلار به سمت بازار افزایشی طلا معطوف شد .

"در اواسط سال گذشته میلادی گردش احساسات نه تنها به سمت طلا بلکه سهام طلا نیز تغییر کرد ، در نتیجه واکنش و گردش بانک های مرکزی از سمت افزایش نرخ های بهره به سمت کاهش ، توقف و یا حتی اجرای سیاست های کیو ایی بود.

ویدوپ خاطرنشان کرد: اکنون ، فضای طلا شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران جدید است که در مناطق مختلف بازار فلزات گرانبها پول وارد می کنند.

"آنچه ما می بینیم هجوم خرید از سوی سرمایه گذارانی است که به طور معمول طلای زیادی را در اختیار ندارند. اکنون،آنها در حال تحقیق،خرید و ورود به بازار سهام طلا هستند. " ..."سهام طلا به طور سنتی در معرض دید سرمایه گذاران ژنرالیست و اصلی در بازار طلا قرار داشته است."

ویدوپ توضیح داد که حتی کنفرانس ها و نمایشگاه های طلا شاهد حضور افراد جدید تری است.

سرمایه گذاران جدید توسط سه عنصر هدایت می شوند - چشم انداز نرخ بهره پایین ، مبانی و عوامل فاندامنتال منفی تجاری در سایر بخش های بازارهای مالی و FOMO (ترس از دست دادن فرصت).

سرمایه گذاران می توانند چشم انداز نرخ بهره را مورد بررسی قرار دهند و بگویند که طلا تجارت بسیار مطمئن تری است ... در کنار سیاست های پولی ، مبانی معاملاتی منفی نیز در بخش هایی از بازار وجود دارد. بنابراین اگر مدت طولانی صاحب حسابی در بانک های استرالیا هستید ، ممکن است مقداری پول را حساب خود بیرون بیاورید و به دنبال مکانی مطمئن برای قرار دادن آن باشید که دارای فاندامنتال مثبتی داشته باشد . سرمایه گذاران همچنین می توانند تمام پولهای موجود در فضای بازارهای مالی را مشاهده کنند و بفهمند که این حجم سرانجام در جایی فشار وارد خواهد کرد... قیمتی بالاتر( تورم ) نیز هست بنابراین ترس از از دست دادن فرصت ( افت ارزش ) نیز به روند کمک می کند.

وقتی تصمیم به انتخاب بهترین سرمایه گذاری در فضای طلا در حال حاضر می رسد ، این شرکت سهام طلا را به دلیل اهرم بودن ترجیح می دهد.

وی گفت: "[سرمایه گذاران کلی گرا] نیاز دارند که توجه خود را به بخش طلا جلب کنند زیرا حرکت می کند و به سرعت پیش می رود و این شانس وجود دارد که روند طلا را دست کم بگیرید و فرصت های موجود در بازار برای شما از دست بورند " "اگر فکر می کنید طلا در حال افزایش قیمت است ، می توانید طلا را نگه دارید ، اما سهام طلا اثر اهرمی بیشتری خواهد داشت. سهام طلا طی سه تا پنج سال آینده به راحتی دو برابر خواهد شد .. "

ویدوپ گفت ، این بازار افزایشی طلا تازه شروع به کار کرده است و هشدار می دهد در همان ابتدا انتظار ایجاد حباب و یک جهش عظیم را ندارد

"قیمت طلا دارای یک مسیری مثبت است. برای ادامه این فعالیت ، طلایی در 2000 دلار بیش از حد کافی است. هنگامی که بازارهای افزایشی طلا شروع می شود ، آنها با صدای انفجار شروع نمی کنند ،بلمه آنها با صدای انفجار کار خود را پایان می دهند( صعود اصلی در انتهای بازار است ). "

در آخرین بازار بزرگ افزایشی ، که از سال 2001 تا 2011 پیش رفت ، قیمت طلا 6 برابر شد - از 300 دلار به 1900 دلار.

ویدوپ افزود با توجه به اینکه در حال حاضر معامله گران هنگام سرمایه گذاری در بازار طلا گزینه های بیشتری را دارند ، مطمئناً 3000 دلار در هر اونس سطح قابل دسترسی است ، و خاطرنشان کرد: البته برای رسیدن به آنجا زمان لازم است.

"احساسات نیز این حرکت را سوق می دهد. بازار رسیدن به این باور را شروع کرده که 3000 دلار در دسترس است و قطعاً معتقد است که 2000 دلار قابل دستیابی خواهد بود... این اتفاق تنه نیاز به چند کاتالیزور دارد. "

اختصاصی/ به بخش طلا توجه کنید، با سرعتی زیاد در حال حرکت است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه