// کد مطلب: ۷۴۸۲۲

اختصاصی/ناتیکسیس: قیمت طلا درسه ماهه دوم سال آینده ۱۹۵۰ دلاری خواهد شد

اختصاصی/ناتیکسیس: قیمت طلا درسه ماهه دوم سال آینده 1950 دلاری خواهد شد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:طبق اعلام یک بانک بین المللی، انتظارات مبنی بر اینكه فدرال رزرو برنامه كنترل منحنی بازده را از ماه سپتامبر معرفی خواهد كرد ، از نیمه اول سال 2021 به حمایت از قیمت های طلا ادامه خواهد داد. با اینحال  دستاوردهای طلا به دلیل خفیف باقی ماندن فشار تورم  محدود خواهند بود.

به گزارش از کیتکو،در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد ، برنارد داهدا ، رئیس بخش تحقیقات فلزات گرانبها در" ناتیکسیس" ، پیش بینی قیمت طلای این بانک را افزایش داد و گفت فلز زرد در سه ماهه دوم (Q2 )سال آینده می تواند به 1950 دلار در هر اونس برسد.

این اظهارات در زمانی اعلام شد که قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود از سال 2011 تا کنون قرار داشت و بالای 1800 دلار در هر اونس را تجربه می کرد .

وی گفت: كنترل منحنی بازده ، همراه با تورم ، نرخ بهره واقعی را به سمت قلمرو منفی سوق می دهد و طلا را به یك دارایی جذاب مکان امن سرمایه تبدیل می کند.

وی گفت: "با این حال ، ما اشاره می كنیم كه بعید است كه تورم به میزان قابل توجهی بالا رود (رسیدن به 2/2 درصد در سه ماهه دوم سال 2020) از این رو به عنوان ترمزی برای سطح کاهش بازده واقعی عمل خواهد کرد."

در حالی که بانکهای مرکزی جهان برای تثبیت اقتصاد جهانی ، حجم عظیمی از نقدینگی را در بازارهای مالی پمپ کرده اند ، داهدا گفت که قدم بعدی برای بانک های مرکزی کنترل منحنی بازده - yield curve control است.

بدون كنترل منحنی بازده ، این خطر در مسیر پیش روی بازارهای مالی وجود دارد ، زودرس نرخ های استقراض را برای خزانه داری و بنگاه های خصوصی بالا رود. "

وی افزود: به دلیل تأثیر اقتصادی پاندمی COVID-19 ، اقتصاد جهانی برای یک دوره طولانی تر از حد انتظار در حالت شکننده خواهد بود.

با این حال ، شرایط اقتصادی که از سیاست های پولی فعلی حمایت می کند و رشد اقتصادی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد ، بر تورم نیز تأثیر می گذارد ، که به باور این تحلیلگر دادا در این بین طلا نیز متاثر خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر ما ، انتظار نداریم که در نتیجه سیاستهای مهم پولی و مالی امروز تورم به میزان چشمگیری بالا رود ، به این ترتیب انتظار نداریم حتی اگر کنترل منحنی بازده را شاهد باشیم ، افت شدید در بازده های واقعی (بازده واقعی بازده اسمی اوراق قرضه منهای نرخ تورم است) نخواهیم داشت.... ارتباط بین ایجاد پول و تورم در اقتصادهای امروزه شکسته شده است.

در حالی که نانیکسیس برای 12 ماه آینده دیدگاهی صعودی در مورد طلا دارد ،اماهمچنین اعلام کرد که عملکرد فلز گرانبها می تواند در نیمه دوم سال 2021 شروع به تضعیف شدن کند.

وی گفت: "افزایش بازده در نیمه دوم (H2) 2021 باید قیمت طلا را پایین بیاورد ، به خصوص اگر بالاخره این بیماری همه گیر تحت کنترل قرار گیرد ."

اختصاصی/ناتیکسیس: قیمت طلا درسه ماهه دوم سال آینده 1950 دلاری خواهد شد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه