// کد مطلب: ۷۴۸۲۵

اختصاصی/ ارزشمند ترین ماده معدنی قابل استخراج در فضا چیست؟ راهنمایی: آن ماده طلا نیست

اختصاصی/ ارزشمند ترین ماده معدنی قابل استخراج در فضا چیست؟ راهنمایی: آن ماده طلا نیست
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:به گفته ناسا ، در حالیکه استخراج معدنی در فضا از شکل داستان های علمی تخیلی به سمت واقعیت حرکت می کند ،به گفته نباید انتظار داشت جهان با مواد معدنی غرق شود.( حجم زیادی استخراج روی دهد)



در مصاحبه با کیتکو نیوز رابرت مولر ، تکنسین ارشد مرکز فضایی کندی ناسا گفت: اگرچه فناوری برای موفقیت در استخراج های معدنی در فضا وجود دارد ، اما" قابلیت اطمینان پذیری" بزرگترین مانع فنی حال حاضر است.

هرگونه تجهیزات مورد استفاده در ماه یا فضا باید در برابر شرایط سخت مقاومت کند ، از جمله تغییر شدید دما.

وی گفت: "اگر از منطقه سایه دار ( ماه )به منطقه ای روشن منتقل شوید ، شما با دلتای حرارتی (اختلاف دما بین دو نقطه)رو به رو می شوید ، تفاوت بین دمای گرم و سرد ، که یک ضریب استرس انبساط حرارتی ایجاد می کند ، جایی که به معنای واقعی کلمه تجهیزات شما از هم می پاشد." ..... بله ، فناوری های برتر وجود دارند. اما آنها برای دستیابی به قابلیت اطمینان مورد نیاز ما هنوز به توسعه نیاز دارند. "

مولر همچنین تصور غلط رایج پیرامون ایده معادن فضایی را برطرف کرد.انتظار نمی رود از منابع استخراج شده در فضا چیزی به زمین برگردند. وی افزود که این مورد نه تنها هزینه های گزافی دار، بلکه مواد معدنی نیز به میزان قابل توجهی آلوده هستند و نمی توانند به درستی تصفیه شوند.

وی گفت كه ایده نعدن کاری فضایی و ایجاد اقتصاد سولار سیستمی بیشتر مربوط به توسعه و استخراج منابع انرژی در فضا است تا استخراج مواد معدنی. در این زمینه ناسا به دنبال استخراج آب از ماه و استفاده از انرژی خورشیدی برای جدا کردن هیدروژن و اکسیژن است.

وی گفت: "بهترین نوع پیشرانه ای که می توانید برای نیروگاه های شیمیایی استفاده کنید هیدروژن و اکسیژن است." وی گفت: "از نظر انرژی ، اگر بتوانیم تقریباً به هر کجای سیستم خورشیدی داخلی با استفاده از آب برویم ، اگر در استخراج یخ آب در ماه واقعاً کارآمد شویم ، آب مازاد و اضافی خواهیم داشت. این مازاد تولید می تواند از ماه به انبارهای سوخت منتقل شود -تبدیل به پمپ بنزین های موجود در بزرگراه منظومه شمسی شود. "

مولر در مورد اینکه کلید مهم برای توسعه معدنکاری فضایی و ایجاد اقتصاد منظومه شمسی چه خواهد بود ، گفت: این مسئله تنها به یک عامل کلیدی بستگی دارد: اراده سیاسی.

وی ایده معدن کاری فضایی را با ایده ایجاد سیستم پست هوایی ایالات متحده که پس از آن صنعت هوانوردی به حرکت درآمد مقایسه کرد

تاریخ هوانوردی نحوه زندگی گونه های بشر را تغییر داد. بنابراین به روشی بسیار مشابه ، دولت باید قدم بردارد و از این گسترش حضور بشریت در منظومه شمسی پشتیبانی کند. ".... بازگشت سرمایه برای بشریت بسیار خوب است. اگر کمی سرمایه گذاری مقدماتی برای شروع فرآیند داشته باشید ، ما بازده بزرگی را برای سرمایه خواهیم داشت. "

مولر افزود: اگر همه موارد آماده شوند ، استخراج در فضا می تواند طی 10 سال آینده به واقعیت برسد.

اختصاصی/ ارزشمند ترین ماده معدنی قابل استخراج در فضا چیست؟ راهنمایی: آن ماده طلا نیست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه