// کد مطلب: ۷۴۸۴۷

اختصاصی/قیمت جهانی طلا کاهش یافت

اختصاصی/قیمت جهانی طلا کاهش یافت
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر داده های بخش خدمات امریکا و در نتیجه ریسک‌پذیری و کاهش تقاضا برای مکان های امن سرمایه افت کرد ،اما افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث محدود شدن حجم سقوط قیمت شد .

به گزارش رویترز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار آسیا ( یکساعت پیش ) با 0.1 درصد افت به 1773.73 دلار در هر اونس رسید .....در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، 1782.30 دلار در هر اونس مبادله شد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس گفن: "ما شاهد رشد بزرگی در بازارهای سهام هنگ کنگ و چین بوده‌ایم و به نوعی انتظارات برای رشد اقتصادی مثبت روی قیمت طلا فشارهای کاهشی ایجاد کرده... با این حال، میزان عظیم محرک های مالی و شواهد در بازارهای دیگر نشان می دهد که توجهات به افزایش نرخ ابتلا ممکن است به طلا برای حفظ رقم های بالای فعلی کمک کند .

بازارهای سهام آسیا با انتظار برای احیای اقتصاد جهانی پایدار تحت تاثیر نقدینگی فوق العاده ارزان و تدابیر محرک مالی، به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته صعود کردند. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار فعالیت بخش خدمات آمریکا در ژوئن هستند که روز جاری اعلام خواهد شد.

بازارهای مالی تحت تاثیر یک سلسله آمار اقتصادی مثبت که خوش‌بینی به احیای اقتصادی را تقویت کرد، بخشی از ضررهای اخیرشان را جبران کردند اما افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید 19- نگرانی‌ها نسبت به ترمیم اقتصادی سریع را دوباره برانگیخته است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 17 درصد کرده و تنها 16 دلار با رکورد جدیدی که هفته گذشته ، بالاترین رکورد در هشت سال اخیر بود، فاصله دارد.

در چهار روز نخست ژوییه، 15 ایالت آمریکا آمار بالایی از موارد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 گزارش کردند که منجر به جان باختن حدود 130 هزار آمریکایی تا کنون شده است.

شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت:" با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و اقدام شمار زیادی از ایالتها در وضع محدودیت، ممکن است بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخهای بهره را پایین نگه دارد و این اقدام از بازارهای طلا پشتیبانی می کند.

نرخهای بهره اندک و اقدامات محرک مالی بانکهای مرکزی جهان به نفع قیمت طلا خواهد بود که در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی یک دارایی امن به شمار می رود.

از دید تکنیکال ، وانگ تئو تحلیلگر رویترز اعتقاد دارد قصد طلای نقدی شکستن سطح مقاومت 1778 دلار در هر اونس است و صعود به محدوده 1788 تا 1795 دلار .

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم با 0.6 درصد کاهش، به 1921.62 دلار در هر اونس رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 805.12 دلار در هر اونس مبادله می شد. نقره با 0.3 درصد افت، در 17.98 دلار در هر اونس ایستاد ایستاد.

اختصاصی/قیمت جهانی طلا کاهش یافت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه