// کد مطلب: ۷۴۸۷۲

اختصاصی/ بلومبرگ : طلا برای رسیدن به بهترین قیمت خود مانع کمی در پیشرو دارد

اختصاصی/ بلومبرگ : طلا برای رسیدن به بهترین قیمت خود مانع کمی در پیشرو دارد
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:براساس آخرین گزارش چشم انداز کالایی بخش اطلاعاتی بلومبرگ ، طلا در حال حرکت به سمت 1900 دلار در هر اونس است و موارد اندکی می توانند مانع رسیدن این فلز گرانبها به بالاترین قیمت تمام دوران خود در بازار دلاری شوند.

مایک مکگلون،استراتژیست ارشد کالایی در بلومبرگ گفت: "منطقی است که انتظار داشته باشیم طلا در محیطی با سیاست های پولی تسهیلی بی نظیر توسط بانک مركزی بهترین عمکلرد را در بین دارایی های داشته باشد و ما در بیشتر سناریوها ،فلز گرانبها را در روندی صعودی پیش بینی می کنیم.... حتی قبل از برخورد ویروس کرونا به بازارهای جهانی ، برای متوقف کردن مسیر رو به بالای طلا و مسیر رو به پایین مس ( فلز صنعتی )عوامل محدودی وجود داشت. "

مک گلون خاطرنشان کرد: بهبود آهسته اقتصادی در حال فشار بر بازارهای کالایی است، البته بجز طلا که قرار است به رکورد بالای 1900 دلار در هر اونس دست یابد..... وی گفت: "شرایطی شبیه به رکود بازار جهانی باعث فشار بر ارزش کالاها BCOM) )و فرستادن ان به زیر سطح 2016 می شود و طلا به بالای بهترین قیمت تمام دوران خود، یعنی 1900 دلار صعود خواهد کرد."

BIJuly20202

طلا فاصله قیمتی خود نسبت به دیگر کالاها را به بالاترین سطح از دوران کاتر - 40 سال پیش می رساند.

با توجه به اضافه شدن جریان از جانب کرونا، روندها رشد بیشتر قیمت فلز و کاهش قیمت کالاها را نشان می دهند....جدول گرافیکی ما نشانگر شدت تند و تیز رشد نسبت طلا در برابر شاخص ارزش نقدی کالاها(- BCOM - Bloomberg Commodity Index)است که در سال 1980 اتفاق افتاد، چراکه شاخص بهای مصرف کننده (CPI) تقریبا به 15 درصد رسیده بود. "

BIJuly20201

حدود 27 سال طول کشید تا طلا بر اوج 1980 خود غلبه کند . اکنون کاهش قیمت ها سیگنال اغلب و گستره بازار کالایی است و در مورد کاهش بازده سهام که در نتیجه سیاست های تسهیلی فدرال رزرو روی داده و همچنین رسیدن طلا به مدارهای بالاتر شواهد بیشتری دیده می شود ."

ساخت پایگاه در 1700 دلار اهمیت دارد

طلا از اواسط آپریل تا کنون بالاتر از سطح پایه و حمایت جدید خود، 1700 دلار در هر اونس است و هرچه زمانی طولانی تر بالای این سطح باقی بماند ، شرایط برای صعود به سطوح بالاتر بهتر خواهد شد .

مکگلون نوشت: "هر روزی که بالاتر از این سطح باشد ، جای پای فلز زرد محکم تر خواهد شد تا بتواند حرکت بعدی خود را در این رالی قیمت پله به پله ادامه دهد."

در این میان ، بهبودی اقتصادی از نوع V شکل بیشتر و بیشتر بعید به نظر می رسد ، که این سناریو 1900 دلاری شدن طلا را تقویت می کند.

مک گلوون گفت: " ویروس کرونا شرایط تقریباً بی نقصی را برای کاهش قیمت کالاها ، سیاست های تسهیلی بانک مرکزی و افزایش قیمت طلا ایجاد می کند ...در این زمان طلا به عنوان ذینفع اصلی است."... "تنش تجاری پایدار ایالات متحده و چین و بعید بودن بهبود اقتصادی V شکل جهان، از دیدگاه تجاری ما در مورد نامطلوب بودن شرایط برای کالاها و مطلوب بودن شرایط برای طلا حمایت می کند ....ما در مسیر رسیدن فلز زرد به بالاترین قیمت تمام دوران خود مانع کمی را مشاهده می کنیم."

به طور کلی ، بخش اطلاعات بلومبگ اعتقاد دارد طلا در ادامه سال به رالی قیمتی خود ادامه خواهد داد

عمکلرد طلا در بازار دلاری با وجود عمکلدر قوی ارز سبز نشان از قدرت واگرایی در فلز دارد ... به نظر ما بهبود اقتصادی جهانی با شکل V که در عملکرد فعلی بازار سهام در نتیجه تزریق نقدینگی منعکس شده ،احتمال کمتری دارد. خطرات مربوط به معکوس شدن روند بازارهای سهام می تواند تاثیری مثبت بر بازار فلزات گرانبها( مکان امن سرمایه ) و برعکس تاثیری منفی بر بازار فلزات صنعتی از جمله فلز مس داشته باشد . "

اختصاصی/ بلومبرگ : طلا برای رسیدن به بهترین قیمت خود مانع کمی در پیشرو دارد

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه