// کد مطلب: ۷۴۸۸۸

اختصاصی/تامین انرژی رالی فعلی طلا به عهده عدم قطعیت های پاندمی است

اختصاصی/تامین انرژی رالی فعلی طلا به عهده عدم قطعیت های پاندمی است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:روز چهارشنبه برای اولین بار از سال 2011 ،طلا به بالای 1800 دلار در هر اونس صعود کرد ، در حالی که تحلیلگران انتظار دستاورد های بیشتری برای طلا را دارند ،چراکه سرمایه گذاران بیشتری برای حفظ ارزش دارایی های خود در زمان ویران شدن اقتصاد جهانی توسط پاندمی کرونا به بازار فلز زرد وارد خواهند شد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا نقدی در 14 ماه گذشته 40 درصد افزایش یافته است و با توجه به شرایط در فاصله قابل دستیابی از رکورد سال 2011 یعنی 1920.30 دلار در هر اونس قرار گرفته است

راس نورمن ،تحلیلگر مستقل گفت: "ما تا پایان سال سطح 2000 دلار را به چالش خواهیم کشید.".. "ما در بازار افزایشی هستیم."

GR_RALLY

تأمین کننده انرژی این رالی قیمتی ، عدم اطمینان های اقتصادی و سیاسی ناشی از بیماری همه گیر و پاسخ بانکهای مرکزی در واکنش به کندی رشد با کاهش نرخ بهره و سیل پول نقد به بازارها بوده است.

این امر ترس از تورم را افزایش داده است ، که به طور معمول باعث کاهش ارزش دارایی های دیگر می شود ، همچنین بازده اوراق دولتی را کاهش داده و طلا را جذاب تر می کند.

همزمان با افزایش سرسام آور قیمت طلا افت بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده اتفاق افتاده که تقریباً در منفی 0.8 درصد و نزدیک به پایین ترین رکورد خود قرار دارد .

GR_YIELDS

سرمایه گذاران مالی ،به طور عمده در اروپا و ایالات متحده،در یک روند بی سابقه حرید بوده اند.

بر اساس اعلام شورای جهانی طلا ،صندوق های مبادله ای طلا که از طرف سرمایه گذاران ، طلا را ذخیره می کنند ، در نیمه اول سال 734 تن طلا به ارزش 39.5 میلیارد دلار به انبارهای خود اضافه کردند - بیش از هر سال کامل قبلی و تقریبا نیمی از کل طلای استخراج شده در این دوره. .

تحلیلر استون ایکسف خانوم رونا اوکانل گفت: "سرمایه گذاری غربی عامل اصلی حمایت از قیمت ها بوده است و هیچ دلیلی برای جلوگیری از ادامه این امر وجود ندارد."

اختصاصی/تامین انرژی رالی فعلی طلا به عهده عدم قطعیت های پاندمی است

این افزایش خرید ، کاهش تقاضای طلا در چین و هند ، که به طور سنتی بزرگترین خریدار بوده اند ، جبران کرده است .. در این دو منطقه بخش عمده ای از تقاضای طلا به عنوان جواهرات به فروش می رسد.

GR_DEMAND

تحلیلگر کارستن منک، جولیوس بائر ، گفت: بهبود در رشد اقتصادی می تواند فروش جواهرات را افزایش دهد اما باعث می شود ( بخش سرمایه گذاری )سرمایه گذاران نیز خرید کمتری داشته و این قیمت را پایین می اورد.

باتک "اچ اس بی سی" در یادداشتی اعلام کرد انتظار می رود متوسط قیمت طلا در سال جاری 1743 دلار در هر اونس باشد اما در سال های آینده به حدود 1500 دلار سقوط کند.

اختصاصی/تامین انرژی رالی فعلی طلا به عهده عدم قطعیت های پاندمی است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه