// کد مطلب: ۷۴۸۹۶

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی از افزایش قیمت است

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی از افزایش قیمت است
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز: روز جمعه – 10 جولای قیمت جهانی طلا در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی از افزایش قیمت است ،چراکه جهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده موجب افزایش تقاضای برای مکان های امن سرمایه شده و فلز زرد را نزدیک به سطح مهم تکنیکال 1800 دلاری حفظ کرده است .

به گزارش از رویترز، قیمت طلا ی بازار نقدی( 30 دقیقه پیش ) با اندکی تغییر در رقم 1801.47 دلار در هر اونس قرار داشت و تا به انجای مبادلات هفتگی رشدی 1.5 درصدی ثبت کرده است .طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.2درصد رش به 1806.80 دلار در هر اونس قرار گرفت .

کایل رودا ، تحلیلگر آب جی مارکتس گفت :"برای یک هفته است که ریسک های بازار به یک شکل باقی مانده اند و عوامل فاندامنتال نیز هتوز تغییری محسوس نداشته اند."....." با اینحال روند بلند مدت تکنیکال نشان می دهد که شاهد کندی حرکت طلا خواهیم بود و موقعیت گیری ها اشاره به بازار بسیار بلند مدت طلا دارد و این احتمال عقب نشین قیمت ها در کوتاه مدت را افزایش می دهد ."

روز چهارشنبه بیش از 60 هزار مورد جدید ابتلا به کویید -19 در امریکا گزارش شد که بزرگترین تعداد ابتلا یکروز در هر کشوری بعد از شروع شیوع در کشور چین از سال گذشته بود .

آمارها نشان می دهند که خریداران در مکان هایی که بیشترین تعداد ابتلا به ویروس وجود داشته از رفتن به فروشگاه ها خودداری می کنند که این مورد باعث کاهش امیدواری ها برای یک ترمیم سریع در بزرگترین اقتصاد جهان شده است .

تعداد افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری امریکا در هفته گذشته به کمترین سطح در نزدیک به جهار ماه رسیده ،اما همچنان 32.9 میلیون نفر از مردم این کشور در هفته سوم ژوئن چک های بیکاری را دریافت کرده اند و این مورد از انتظار طول کشیدن ترمیم بازار کار ،حداقل برای یکسال حمایت می کند.

وزارت کار آمریکا می‌گوید ظرف یک هفته، یک میلیون و 300 هزار نفر دیگر، برای کمک هزینه بیکاری تقاضا داده‌اند. این رقم البته از هفته ماقبل، 100هزار نفر کمتر است.

درخواست‌های تازه نشان می‌دهند که با وجود گشایش‌ها و تلاش برای عادی‌سازی، پیامدهای کرونا در بازار بزرگترین اقتصاد جهان ادامه دارد.مقامات ایالات متحده می‌گویند هم اینک 18 میلیون نفر به طور منظم از مزایای بیکاری استفاده می‌کنند.

با توجه به پیش‌بینی رکود اقتصادی در آمریکا، بیم می‌رود که نرخ بیکاری در سال جاری، در بهترین حالت 10 درصد باشد. این نرخ که در ماه می به رکورد کم‌سابقه 13.3رسید، در ماه ژوئن 11.1 درصد شد.

برای مشخص شدن ریسک گریزی ، شاخص بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر و در واکنش به افزایش مبتلایان جدید به پاندمی در امریکا افت کرد .

برای مشخص تر شدن تاثیر پاندمی ، بانک مرکزی ژاپن چشم انداز اقتصادی خود برای تمام مناطق این کشور را برای دومین سه ماهه متوالی کاهش داد ،که این اولین شکل از این نوع دیدگاه کاهش از 2008 بود ، در حالیکه صادرات آلمان در ماه می کمتر از حد انتظارات افزایش داشته است .

واه دهندگان چینی در حال آماده سازی برنامه های احتمالی برای پیش بینی تحریم های احتمالی ایالات متحده به دلیل قانون امنتین جدید پکن در هنگ کنگ هستند.

بر اساس اعلام اس پی دی آر گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان ، حجم ذخیره طلای این موسسه در روز پنجشنبه 0.15 درصد کاهش داشته و به 1200.82 تن رسیده است .

در جایی دیگر از بازارها ، پالادیوم نقدی 0.2 درصد افت داشت و به 1938.30 دلار در هر اونس رسید ،پلاتین با 1 درصد سقوط 825.09 دلار در هر اونس شد و اونس نقره با 0.4 درصد کاهش در رقم 18.60 دلار قرار گرفت .

اختصاصی/ طلا در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی از افزایش قیمت است

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه