// کد مطلب: ۷۴۸۹۹

اختصاصی/ ای بی ان امرو: سال آینده اونس طلا ۲۰۰۰ هزار دلاری می شود

اختصاصی/ ای بی ان امرو: سال آینده اونس طلا 2000 هزار دلاری می شود
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:بنا بر اعلام یک بانك هلندی ، بازار طلا به دلیل تغییر احساسات سرمایه گذار همچنان در معرض اصلاح قیمت در  كوتاه مدت است، اما این اقدام با توجه به گذر از 1800 دلار آینده ای روشن را برای این فلز گرانبها ایجاد می كند.

در گزارشی روز پنجشنبه ، جورجته بووله ، استراتژیست فلزات گرانبها در ABN AMRO ، گفت که برای بازار طلا ستاره ها همچنان در تراز هستند( اشاره به فراهم بودن شرایط )، زیرا قیمت ها یک مانع مهم روانی ،یعنی 1800 دلار در هر اونس را از سر کنار زده اند.

بووله ضمن تأکید مجدد بر چشم انداز خود در مورد 1900 دلاری شدن قیمت اونس طلا در پایان سال ، پیش بینی خود برای 2021 را افزایش داد.... او گفت اکنون پیش بینی می کند که قیمت طلا در پایان سال آینده حدود 2000 دلار در هر اونس باشد ، که از هدف قیمت اعلام شده قبلی ،یعنی 1800 دلار بالاتر است.

اکنون سطح مقاومت روانی 1800 دلار در هر اونس فتح شد. به نظر می رسد سرمایه گذاران تنها در شرایطی راضی خواهند شد که اوج قیمت قبلی طلا یعنی 1931 دلار در هر اونس فتح شود و به بالای آن صعود کنیم.... قرار گرفتن بالاتر از این سطح، باعث در دسترس بودن سطح مهم 2000 دلار در هر اونس خواهد شد.. "

با این حال ، وی افزود که بازار هنوز در معرض اصلاح قیمت در کوتاه مدت است.

"مواضع سوداگرانه قابل توجه هستند و مواضع در ایی تی اف ها در بالاترین سطح تمام دوران خود قرار دارند.... اگر احساسات سرمایه گذار ( برای حضور در بازار طلا ) تخریب شود ، برخی از این موقعیت ها به احتمال زیاد بسته خواهند شد. "..... وی گفت: "این امر باعث بی ثباتی بیشتر در قیمت طلا می شود... ما هنوز یک اصلاح ( کاهش) قیمت چشمگیر در قیمت طلا را انتظار داریم ، البته زمانیکه علاقه به دلار دوباره تقویت شود .( شاخص آان رشد کند)."

با وجود برخی ضعف های احتمالی در کوتاه مدت ، بووله گفت که سرمایه گذاران باید تمرکز خود را روی روند صعودی بلند مدت قرار دهند.

وی گفت: "این احتمال وجود دارد كه این اصلاح كوتاه مدت باشد و این اتفاق برای سرمایه گذاران مشتاق فرصتی برای خرید در رقم های کف است ."

بووله گفت که طلا همچنان به عنوان یک دارایی جذاب مکان امن سرمایه باقی خواهد ماند، زیرا انتظار می رود نرخ بهره پایین بماند و دولت ها همچنان به کسری های بودجه خود اضافه کنند.( با افزایش هزینه کرد ها با محرک و ها سایر اقدامات)

اگرچه انتظار نمی رود که فدرال رزرو نرخ بهره را به منطقه منفی بفرستند ، بووله گفت البته نرخ واقعی بهره همین حالا هم در این محدوده قرار دارد و با شروع ریسک های تورمی حتی می تواند در عمق بیشتر فرو رود .

وی گفت: "تا زمانی که انتظارات مبنی بر حرکت فدرال رزرو به سمت نوعی از کنترل منحنی عملکرد وجود داشته باشد ، روند صعودی در بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده محدود خواهد بود."

اختصاصی/ ای بی ان امرو: سال آینده اونس طلا 2000 هزار دلاری می شود

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه