// کد مطلب: ۷۴۹۰۸

اختصاصی/ در نظر سنجی دیدگاه افزایشی بی سابقه ایی در مورد قیمت طلا را شاهد بودیم

اختصاصی/ در نظر سنجی دیدگاه افزایشی بی سابقه ایی در مورد قیمت طلا را شاهد بودیم
لینک کوتاه کپی شد

طلانیوز:در زمان انتشار این گزارش، بازار طلا در حال پایان دادن به مبادلات هفتگی خود برای پنجمین هفته متوالی در شرایط رشد بود و قیمت ها (طلای فیوچرز) در بالای 1800 دلار در هر اونس ، نزدیک به بالاترین سطح خود از سال 2011 قرار داشت و هر دو گروه تحلیلگران وال استریتی و سرمایه گذاران مین استریتی انتظار نداشتند این روند به زودی پایان یابد.

در آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو ، احساسات صعودی بی سابقه ای از جانب وال استریتی ها در تاریخ این بررسی دیده شد.... اکثر تحلیلگران خاطرنشان می کنند که شکسته شدن سطح 1800 دلاری توسط طلا حرکت قابل توجهی در بازار ایجاد کرده است.

فیلیپ استریبل ، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: "شما باید با این روند هماهنگ باشید ، هر چقدر هم که بخواهم به دنبال یک اصلاح قیمت و یک نقطه ورود بهتر در این بازار باشم."

از 17 کارشناس وال استریتی که در نظرسنجی این هفته شرکت کردند ، 15 نفر یا 88 درصد افزایش قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی کردند. دو تحلیلگر یا 12 درصد قیمت پایین تری را می دیدیند. در نظرسنجی این هفته هیچ کس به بازار خنثی برای هفته آینده رای نداد.

در نظرسنجی آنلاین مین استریتی ها ، در مجموع 1610 رای رای داده شد. از این تعداد ، 1078 پاسخ دهنده یا 67 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 300 نفر یا 17 درصد دیگر گفتند که قیمت ها کاهش خواهد یافت ، در حالیکه 232 رای دهنده یا 14 درصد به بازاری خنثی اعتقاد داشتند.

اختصاصی/ در نظر سنجی دیدگاه افزایشی بی سابقه ایی در مورد قیمت طلا را شاهد بودیم

در نظرسنجی برای هفته ایی که گذشت ،بلوک بزرگتر در وال استریت و مین استریت هر دو دیدگاهی صعودی داشتند. در ساعت 11:10 روز جمعه به وقت شرقی امریکا ،طلای معاملات آتی تحویلی در آگوست به قیمت 1.805.90 دلار در هر اونس معامله می شد و تقریباً در مقایسه با هفته قبل از آن 1 درصد رشد داشت.

نه تنها طلا بالای یک نقطه مقاومت بلند مدت بلند در حال مقاومت است ، همزمان تحلیلگران می گویند که پاندمی COVID-19 همچنان در سرتاسر ایالات متحده آمریکا در حال گشترش است و این اتفاق عدم اطمینان بیشتری را برای فعالیت های اقتصادی ایجاد می کند.

افشین نبوی ، رئیس بخش تجارت MKS سوئیس گفت: "اصلاح قیمت در این سطوح اتقاقی سالم است، اما هیچ دلیلی برای مشاهده روند فروش طلا در حال حاضر وجود ندارد.".... "بازار طلا با توجه به بدتر شدن شرایط اقتصادی روز به روز سالم تر به نظر می آید."

چارلی نودس، استراتژیست ارشد بازار در لاساله فیوچرز گروپ ، گفت که دلار ضعیف ایالات متحده هنوز فضا برای پایین تر آمدن دارد که این برای طلا عاملی صعودی خواهد بود.

وی گفت: "سرعت روند نسبتاً نزولی دلار آمریكا در حال افزایش است.".....نودوس افزود که وی روی طلا دیدگاهی صعودی دارد، زیرا قیمت همچنان بالای میانگین قیمت 10 روزه در حال حرکت هستند.

آدریان دی ، مدیر اجرایی Adrian Day Asset Management ، گفت که او روی طلا دیدگاهی صعودی دارد، اما همچنین دوست دارد تا اصلاح قیمتی را نیز مشاهده کند.

وی ادامه داد: "تا زمانی که جریان ها ادامه داشته باشند ، طلا به سمت بالا حرکت می کند...... ما چیزی را که بتواند جلوی این جریان را بگیرد مشاهده نمی کنیم."

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA ولتس منیجمنت ، گفت که نه تنها حرکت فنی( تکنیکال ) طلا به قیمت های بالاتر اشاره دارد ، بلکه سه نشست بانک های مرکزی مهم نیز می تواند از فلز زرد پشتیبانی کند. وی افزود: انتظاراتی وجود دارد که بانک ژاپن ،بانک کانادا و بانک مرکزی اروپا مجدداً بر تعهد خود برای حمایت از اقتصاد جهانی تأیید کنند.( محرک های بیشتر )

با این حال ، همه تحلیلگران روی فلز گرانبها دیدگاهی صعودی نداشتند....... فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبها در آلیانس فایننشیال ، گفت وی دیدگاهی نزولی در مورد طلا دارد، زیرا تجارت طلا کمی شلوغ به نظر می رسد .( منظور حجم خرید ها و تعداد خریداران در بازار بلند مدت )

با این حال،وی افزود: هرکسی که در محیط فعلی قصد فروش داشته باشد،باید با زیرکی عمل کند.

وی گفت: "فروش در قیمت های بالای فعلی تنها کمی کم خطر تر از تلاش برای گرفتن یک چاقوی در حال سقوط در زمان یک فرار رو به بالا ( قیمت طلا )است ."..به این معنی که بخش تیز چاقو ممکن است هر آن به سمت دست شما بازگردد؛یا به عبارت دیگر قیمت های می توانند خیلی سریع با تغییر وضعیت در شرایط صعود قرار گیرند."

لوکمن اوتونگا ، تحلیلگر ارشد در FXTM ، دومین تحلیلگر با دیدگاه کاهشی در نظرسنجی این هفته بود و گفت که به دلیل حرکت بزرگ طلا بالاتر از 1800 دلار ، بازار می تواند با سود گیری قابل توجهی رو به رو شود.

وی گفت: "پس از شارژ به سطحی که در طی نه سال مشاهده نشده است ، ممکن است طلا قبل از جمع آوری شتاب تازه برای صعود ، اصلاح فنی به سمت مناطق 1780 تا 1765 دلاری را تجربه کند."

اختصاصی/ در نظر سنجی دیدگاه افزایشی بی سابقه ایی در مورد قیمت طلا را شاهد بودیم

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه