// کد مطلب: ۷۴۹۱۶

اختصاصی/ علی رغم عقب نشینی روز جمعه، طلا دستاورد هفتگی مناسبی داشت

اختصاصی/ علی رغم عقب نشینی روز جمعه، طلا دستاورد هفتگی مناسبی داشت
لینک کوتاه کپی شد

طلانوز: قیمت جهانی طلا  در مبادلات روز جمعه تحت به دلیل دستاورد های بازارهای سهام امریکا افت قیمت داشت ، با اینحال توانست برای پنجمین هفته متوالی به دلیل نگرانی های ناشی از پاندمی رشد ارزش داشته باشد و بهترین قیمت در نزدیک به 9 سال را نیز در هفته ایی که گذشت ثبت کند.

بر اساس جدول قیمت کیتکو، طلای نفدی در پایان مبادلات روز جمعه با افتی 0.22 درصدی در متوسط قیمت 1799.30 دلار در هر اونی قرار گرفت ...طلای مبادلات آتی امریکا هم با 1 درصد کاهش در رقم 1801.8 دلار در هر اونس بسته شد .

طلا در هفته ایی که گذشت بیش از 1.4 درصد رشد قیمت داشت و در مبادلات روز چهارشنبه خود تا 1817.71 دلار در هر اونس ، بهترین قیمت از سپتامبر 2011 صعود کرد .

جورج گروه ، تحلیلگر در آر بی سی ولتس منیجمت گفت :" طلا رد هفته ایی که گذشت همراه با حجم وروید سرمایه به ایی تی اف ها رشد چشمگیری داشته است ."...." حالا انتهای هفته ایی با رشد قدرتمند در بازارهای سهام را داریم و در این بین سرمایه گذاران از فرصت ایجاد شده استفاده کرده اند و با اقدام به سودگیری ،موقعیت گیری هایی را در بازارهای با ریسک بالا ( بازار سهام )گرفته اند ."

کایل رویدا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: "در هفته ایی که گذشت ریسک ها به قوت خود باقی ماندند و عوامل بنیادین تغییر محسوسی نداشتند. با این همه عوامل فنی بلند مدت از جمله سطح موقعیت گیری های بلند مدت ( شلوغ ) نشان می دهد که روند حرکت قیمت آهسته شده و احتمال عقب نشینی کوتاه مدت طلا از محدوده فعلی وجود دارد."

دلیل جهش بازارهای سهام امریکا در روز جمعه یک گزارش در مورد تاثیر مثبت داروی آزمایشی شرکت گیلد آنتیویرال دراگ برای درمان بیماری ناشی از پاندمی کرونا بود که در حال حاضر نرخ شیوعی رکوردی در امریکا ثبت کرده است .

روز پنجشنبه بیش از 60.500 نمورد ابتلا جدید به پاندمی در سراسر امریکا گزارش شد که بر اساس بررسی رویترز بیشترین تعداد ابتلا ی یکروزه به ویروس در هر کشوری بوده است .

علی رغم عفب نشین قیمت طلا در مبادلات روز جمعه ، فلز زرد تا به اینجای سال رشدی بیش از 18 درصد ثبت کرده است .

دانیل قالی، تحلیلگر ارشد در تی دی سکیوریتیز گفت :" بازده اوراق 10 ساله هنوز هم افت بیشتری نسبت به کاهش انتظارات تورمی دارد و این عامل حرکت دهنده برای طلا است ."

محدود کننده سطح افت طلا در مبادلات روز جمعه ، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری امریکا بود که به کمترین سطح خود از آواخر آپریل افت کرد .

هان تان، تحلیلگر ارشد در اف ایکس تی ام گفت :" طلا در سال جاری حتی می تواند به رکورد های بالای قیمتی جدید نیز دست یابد ، اگر دروه دیگر از ریسک گریزی های شدید در بازار ایجاد شود ، مخصوصا اگر ترمیم اقتصادی جهان با دور جدیدی از قرنطینه ها به هدف جلوگیری از شویع بیشتر پاندمی رو به رو شود .

اختصاصی/ علی رغم عقب نشینی روز جمعه، طلا دستاورد هفتگی مناسبی داشت

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه